hey alle sammen.....
har 2 WD 200 GB,8mb buffer, sata 2 diske. som jeg har tænkt på at sætte op i et raid 0. Men hvor meget performance vil man få ud af det, altså hvor mange mb/sec kan det flytte ca, i forhold til 1 alm.
på forhånd tak...
hey alle sammen.....
har 2 WD 200 GB,8mb buffer, sata 2 diske. som jeg har tænkt på at sætte op i et raid 0. Men hvor meget performance vil man få ud af det, altså hvor mange mb/sec kan det flytte ca, i forhold til 1 alm.
på forhånd tak...
Vil ikke anbefale dig at kører Raid 0 på 2 diske du skal bruge til data som du helst ikke vil midste. Raid 0 kan man køre på 2 diske til styre system da det højst kan koste en formatering. til lager vil jeg klart anbefale dig at køre Raid 5 hvis du vil køre Raid.
men alt efter hvilken Raid controller du bruger vi du Ca få 50-80% mere ydelse ved at køre Raid 0.
http://en.wikipedia.org/wiki/R…rray_of_independent_disks , god artikel om RAID IMO. Ellers er google god Men som Cybergod også siger, så er det ikke anbefalelsesværdigt at køre RAID 0.
Tjaa - jeg ville nu gøre det hvis jeg havde to diske - men chancen for at miste data er vel lige nøjagtig dobbelt så stor som hvis man havde det på een disk. Personligt har jeg dog aldrig været ude for at nogle af mine harddiske er stået af. Man bør alligevel brænde vigtige dokumenter ned på en skive eller uploade det på en ftp i ny og næ. Men det kommer naturligvis an på hvor meget vigtig data du har.
Jeg har kørt raid0 i 2år vil jeg tro, og har aldrig mistet så meget som én fil. Og min comp har været udsat for stort set alt.
Utroligt som der altid bliver advaret om RAID 0. Det er kun gået galt en enkelt gang, da en RAID controller stod af på et Asus brædt. Og da havde jeg en ekstra disk til lager.
De fleste af os har en lagerdisk, så jeg kan ikke se problemet i at køre RAID 0. Den eneste HD jeg har haft der er stået af, kørte single IDE..
Mht. ydelse så syntes jeg den er rigtig god og vil ikke undvære den.
dfi nf4 u kørte r0 m. 2 x 250gb sataII og r0 m. 160gb 2xsataI på 'en gang med onboard chippen, den ene sataI (systemdrev) er stået af, stadig garanti dog.
Har kørt raid i mange år. Men altid haft færrest problemer med onboard raid. Diskene er vel oss blevet en kende bedre end de var for 5 år siden.
Jeg har kørt Raid 0 i et stykke tid og hvis man bare har backup er der ingen problemmer i det