Yderligere OC'ing, hvad kan jeg gøre?

• Har lige fået smidt mit nye hardware i maskinen:

Asrock 939 DUAL-SATA2
    AMD 64 3200+ Venice E6

jeg kører nu stabilt 272x9 = 2450mhz
    CPU-NB = 800mhz
    NB-SB = 800mhz
    1.45volt (max)

Ram timings står alle på AUTO, og det har ikke hjulpet at sætte den på højeste timing, derfor tror jeg ik det er mine ram som sætter begrænsingen.

Jeg ved ikke særligt meget om oc'ing, og slet ikke på dette nye board, så vil lige høre jer om der er mere jeg kan gøre for at nå højere op, eller er dette her et ok resultat?

PS. Har en Zalman CNPS 7700 køler på CPU.

• det er et ganske flot resultat...problemet er at du ikke kan give mere vcore...så du skal ud og undersøge noget med et voltmodd hvis du tør den slags for at nå meget højere.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Chronos
    muhahah

prøvede noget helt andet, havde kun leget med en multiplier på 9, nu prøvede jeg 10 og vupti, 2650mhz :cheers:

Edit: og så httx3 istedet for 4

Ja nu er du ved at blive grebet af det. Der er kun een der kan og det er dig, fordi kun du ved hvor din grænse er lige nu. Der er kun een vej frem: Læs om OC (f.eks på xtreme) så får du ideer, og nogle ting kan/tør du og andre ting er måske for ekstreme eller svære for dig.

Når du skriver ramtimings "højere" mener du vel lavere bedste timings er lave, der er mange muligheder, det giver rigtig meget på AMD. Nu har du sænket FSB fra 272 til 265 derfor må ram kunne strammes op.
    Det skal hedde noget med 2-2-2-6- T1 etc etc.
    prøv dig frem og læs om det. Ramtimings er helt ufarlige at lege med, du kan altid resette bios, hvis det ikke virker. Find et program der hedder Tweak64 til AMD, så kan du ændre timings direkte i windows og prøve det af hurtigere.

Du kan også få lidt mere spænding på både CPU og ram ved at få PSU til at give mere. Det er nemme mods, (noget med at klippe nogle tynde ledning over i stikket til MOBO og en lille modstand evt.)

Kort sagt, du er på vej, men forvent ikke at få ros, der er ca 1500 mhz gemt i din PC endnu. Men de er selvfølgelig ikke alle lige lette at få frem.
    Nogle er helt gratis lige til at få, andre ting koster "blod sved og lidt penge"
    :cheers:

• 1500mhz? :D tvivler jeg lidt på, højeste 3200+ med luftkøling jeg har set var på 2800-2900mhz

du får sq ik en 3200+ op på 4.1ghz :D

Originally posted by Chronos

1500mhz? :D tvivler jeg lidt på, højeste 3200+ med luftkøling jeg har set var på 2800-2900mhz

du får sq ik en 3200+ op på 4.1ghz :D

Der er lige en der har ramt 3.7 på XS, såå tror ski godt det bliver muligt.

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

• og nu er Tom jo nok DKs bedste Overclocker.....så han plejer at vide hvad han taler om mht den slags ihvertfald.

btw vi var lige til oc lan forrige weekend, og der ocede vi lidt gammelt hardware til nogle suicide shots:

celeon 333@530 mhz og celeron 600@1Ghz (har pics af postscreen)

det var fanme grinern, da det var en lille flok på 7 bonghoveder der satte sig udenfor på et par paller og en stol og med 8 luftkølere placeret på mb og ved cpu (der fik en global win 350g kobberprofil på)

herregrinern at fifle med så gammelt hardware til noget så ubrugeligt som suicide shots......og begge cpuer lever endnu på trods af henholdsvis 2,3 og 2 i vcore :D

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Rettet en gang, sidst af Fragman ().