Jeg har li installeret quake 4, og man kan aktivere noget der hedder hdr, men hvad er det, og hva gør det godt for?

Hvad er hdr?
-
-
Originally posted by |Mojo|Jojo|
Jeg har li installeret quake 4, og man kan aktivere noget der hedder hdr, men hvad er det, og hva gør det godt for?
Prøv at slå det til så finder du ud af det -
hmmm...i Half life 2 er det High Dynamic Range eller noget tror jeg...men mener bestemt kun det hl2 der bruger det?
EDIT: Nå, ok viste ikk at farcry var først..men når jeg så tænker på en video jeg så fra et kommende farcry ka jeg egentlig godt se det
-
Originally posted by Deuce313
hmmm...i Half life 2 er det High Dynamic Range eller noget tror jeg...men mener bestemt kun det hl2 der bruger det?Forkert, Farcry var det første spil til at understøtte det.
-
ja, men hvad er det?
-
Originally posted by |Mojo|Jojo|
ja, men hvad er det?Læs følgende: http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_rendering, og/eller prøv at spille HL2: Lost Coast eller Day of Defeat Source. Det er meget bedre at opleve det selv. Men kort sagt har det noget med lyssætningen at gøre, når du kommer fra et mørkt rum og ud i solen, så fremstår den meget skarp, ligesom den ville gøre i virkeligheden, og omvendt med når du kommer ude fra lyset og ned I mørket, efter at du så har opholdt dig i lyset/mørket et stykke tid, så normaliserer den nærmest, ganske ligesom dit eget øje gør i virkeligheden.
Det giver ihvertfald en helt ny oplevelse at spille f.eks. FarCry med det på, man skal gøre det manuelt via konsollen, men kæft hvor ser det flot ud.
-
oh... cool! kunne forestille mig at det tilføjede en rigtig fed effekt på mange spil! Har ikke lost coast desv. Og det var Heller ikke i Quake 4, men Riddick spillet.
Edit: Det var heller ikke i riddick, men i Serious Sam 2 jeg havde set det. Prøvede li at slå det til ,men så ingen forskel, bortset fra et godt drop i framerate.