Hvad er hdr?

  • Jeg har li installeret quake 4, og man kan aktivere noget der hedder hdr, men hvad er det, og hva gør det godt for?

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Originally posted by |Mojo|Jojo|
    Jeg har li installeret quake 4, og man kan aktivere noget der hedder hdr, men hvad er det, og hva gør det godt for?


    Prøv at slå det til så finder du ud af det ;)

  • hmmm...i Half life 2 er det High Dynamic Range eller noget tror jeg...men mener bestemt kun det hl2 der bruger det?


    EDIT: Nå, ok viste ikk at farcry var først..men når jeg så tænker på en video jeg så fra et kommende farcry ka jeg egentlig godt se det :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Originally posted by Deuce313
    hmmm...i Half life 2 er det High Dynamic Range eller noget tror jeg...men mener bestemt kun det hl2 der bruger det?


    Forkert, Farcry var det første spil til at understøtte det.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • ja, men hvad er det?

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Originally posted by |Mojo|Jojo|
    ja, men hvad er det?


    Læs følgende: http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_rendering, og/eller prøv at spille HL2: Lost Coast eller Day of Defeat Source. Det er meget bedre at opleve det selv. Men kort sagt har det noget med lyssætningen at gøre, når du kommer fra et mørkt rum og ud i solen, så fremstår den meget skarp, ligesom den ville gøre i virkeligheden, og omvendt med når du kommer ude fra lyset og ned I mørket, efter at du så har opholdt dig i lyset/mørket et stykke tid, så normaliserer den nærmest, ganske ligesom dit eget øje gør i virkeligheden.


    Det giver ihvertfald en helt ny oplevelse at spille f.eks. FarCry med det på, man skal gøre det manuelt via konsollen, men kæft hvor ser det flot ud.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • oh... cool! kunne forestille mig at det tilføjede en rigtig fed effekt på mange spil! Har ikke lost coast desv. Og det var Heller ikke i Quake 4, men Riddick spillet.


    Edit: Det var heller ikke i riddick, men i Serious Sam 2 jeg havde set det. Prøvede li at slå det til ,men så ingen forskel, bortset fra et godt drop i framerate.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

    Rettet 2 gange, sidst af |Mojo|Jojo| ().