printplade? hvordan er det nu?

• Når man skal tegne baner på en printplade, hvad er det så for en pen man kan bruge? tror jeg rigtigt hvis jeg mener at det er en almindelig sprittus man kan bruge?

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

• ja, mener jeg bestemt :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by joatim
    Når man skal tegne baner på en printplade, hvad er det så for en pen man kan bruge? tror jeg rigtigt hvis jeg mener at det er en almindelig sprittus man kan bruge?

Jeg mener ellers at det er en lidt mere speciel pen.

Men det er da godt nok en old-school metode du bruger. Hvorfor ikke gøre det med uv og syrebad mv.? Går ud fra at det er på din skole du skal lave det ;)

Når man skal tegne baner på en printplade, hvad er det så for en pen man kan bruge? tror jeg rigtigt hvis jeg mener at det er en almindelig sprittus man kan bruge?

Sprittus holder røv !

Du skal bruge en speciel pen. Vist nok en form for fedt pen. Spørg efter sådan en i din lokale elektronikbutik (og jeg mener IKKE Merlin, Fona eller lignende!). Hvis ikke det er muligt, så ring til Brinck Elektronik og spørg.

Originally posted by Happy^

Jeg mener ellers at det er en lidt mere speciel pen.

Men det er da godt nok en old-school metode du bruger. Hvorfor ikke gøre det med uv og syrebad mv.? Går ud fra at det er på din skole du skal lave det ;)

Nej jeg skal i gang på mit værelse :D ! ellers tror jeg ikke det havde været noget problem.

Men hvis jeg smækker et ordentlig lag sprittus på (hvis man kan det) så tror i godt jeg kan klare mig med det? og ellers hvor kan man få fat i sådan en tus der virker? (helst ikke et sted hvor jeg skal købe over nettet).

Udover det så har jeg købt sådan noget Ammonuim persulfat (det hed det der hvor jeg købte) ti lat hælde i vand. når man har lavet printet og man ikke skal bruge opløsningen mere kan man så godt bare hælde det ud i vasken eller kræver det der stof en speciel kemikalie beholder?

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

Udover det så har jeg købt sådan noget Ammonuim persulfat (det hed det der hvor jeg købte) ti lat hælde i vand. når man har lavet printet og man ikke skal bruge opløsningen mere kan man så godt bare hælde det ud i vasken eller kræver det der stof en speciel kemikalie beholder?

Prøv at spørg på skolen imorn, om det skal behandles bestemt eller bare i vasken