NorthQ NQ-4775-500 strømforsyning

  • Har lige et par relevante spørgsmål.


    Under 'positivt' i konklusionen skriver du 'god ydelse'. Hvor ved du det fra? Kan man rent faktisk belaste strømforsyningen med den opgivede effekt på alle givne rails? Hvordan har du i øvrigt målt spændingerne?? Vha. bundkortet?

  • Det er ikke en TEST. Du kan ikke konkludere noget som helst, ud fra målinger fra BIOS/MBM.


    Det er det samme som at stikke en finger i vejret en dag det blæser, og sige, "jooow, det blæser 10 sekundmeter", fordi der kom et lille vindpust!

  • Da strømforsyningen er en switch-mode-strømforsyning kan man ikke måle på den ubelastet...den skal have "noget" at arbejde med for at man kan regne med det man måler.

  • Har lige skaffet den PSU fordi jeg ikke var tilfreds med stabiliteten, har skiftet blæsere og nu skal den altså trække følgende.:


    Asus P5P800
    Intel 660 3,6 GHz
    X800XT pe
    TV-tuner
    2x160GB Seagate 7200.7
    1xRaptor 1
    2xDVD drev
    s9500 Zalman CPU køler
    40mm Northbridge blæser
    4x80mm lovnoise papst blæsere
    4x512 MB PC 3200



    Men synes ikke jeg kan få den stabil, prøvede uden blæsere og den kørte stabilt, men lige så snart at jeg kobler blæserne på så er den gal.


    Havde samme antal blæsere i før, men af ringere kvalitet.


    Nogen ideer, skiftede PSU pga. at VCORE svingede meget. Det gør den stadigt, men ikke så voldsomt.


    Har bestilt et andet bundkort, men er i tvivl om hvor fejlen er. Sætter jeg systemet til at køre memtest 86i er den ingen ting. Selv ved OC med 240 på bus.


    Det er i XP problemerne opstår når den skal lave f.eks. BF2 eller div. 3Dmark. Men kan f.eks. køre NFSU 2 i over 2 timer uden probs ved 240FSB på cpuen???

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().

  • Pas på med at aflæse spændinger vha. bundkortet. Det er alt for upræcist. HVIS en strømforsyning i øvrigt ludnytte system på en anden måde, og derved fremprovokere fejl der måske ikke ville have opstået i et andet program.
    aver ravage pga. overbelastning er det i også svært at aflæse direkte på forsyningsspændingen, da den ikke nødvendigvis vil falde så meget som først antages. Problemet bliver snaere, at forsyningen vil lave ripple-spændinger der i den grad er skadelig for digital-elektronik.


    Du siger, at din PC er overclocked. Det er svært at konkludere, at en overclocked PC er stabil, med grundlag et par enkelte programmer. Andre programmer kan
    Overclocking kan betale sig, men kun til en hvis grænse. Hvis jeg skal ligge og rode i flere timer, bare for at få 2-300 MHz ekstra, så lader jeg hellere være. Det er simpelthen ikke besværet værd.


    Jeg vil, uden at vide det, påstå, at den forsyning sagtens kan drive din konfiguration. Dog har "testen" jo aldrig rigtig konkluderet noget som helst brugbart. Eksempelvis om den nu kan overholde de opgivne specifikationer.