Thermaltake Blue Orb II til Pentium 4 og Athlon 64

  • Tror der mangler et sammenligningsbillede imellem de forskellige køler.


    Citat: "Her ser vi de to kølere ved siden af hinanden. Først med bunden i vejret."


    Det kunne også være fint med et billede af hvordan isoleringen foretages, bare så evt. købere kunne se hvordan det skal gøres.


    Endelig kan man sige at 3,5 GHz jo ikke er meget OC. Men ellers OK.


    Ville dog i sammen kategori af kølere anbefale min egen Zalman cu7700. Da den har større varaitionsmulighed i omdrejninger, samt umiddelbart ikke vejer mere, på trods af at det er en 100% kobberprofil. Husk at se på producentens hjemmeside inden du køber sådan en køler, da ikke alle bundkort passer. Dette skyldes at layout på bundkort variere meget og derfor kan f.eks. Grafikkort soklen, ram m.m. være placeret således at der ikke er plads. Til socket 478/775 vil jeg dog helt klart anbefale min s9500 køler fra Zalman. Den hiver op imod 10 grader mere, samt ser faktisk rigtig godt ud.


    http://www.zalman.co.kr/eng/pr…w.asp?idx=165&code=005009


    Iøvrigt er Zalman bedre til det med beslag, omend både cu7700 og s9500 har et lidt specielt bagplade beslag til socket 775, som man skal være lidt forsigtig med.


    Uden at dette skal blive en hel afhandling, så vil jeg blot sige, at det godt kan betale sig at investerer i noget andet kølepasta end det der typisk følger med. Hos næsten alle større forhandlere, kan man få artic silver produkter. Bruger selv en ver. 2. med ganske fine resultater (tror den hedder 5 i dag).


    Men summeret, fin artikel - evt. kunne cpu godt have fået nogle flere hug. Og håber du kan finde de manglende billeder. :cheers:

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().

  • Tror du ikke den kommer op i 12-1300 gram i rent kobber, så skal man ikke sparke for meget rundt med kabinettet, he he 8)
    Det kunne være sjovt at se hvad den kan holde en Athlon 64 nede på, især ved o/c.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • lille stavebøf: Men som det ses her, bør der også være noget mellem skinnen på forsinden og bundkortet!


    god test sådan set, men en ren kobber får vi nok ikke at se...den er hamrende tung i forvejen.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.