Kamerataske og stativ?

• Da jeg snart modtager Canon 20D samt en 24-70 L linse, skal disse dele jo have et sted at være.

Jeg er på udkik efter en fototaske, der kan indeholde følgende:

Kamera med batterigreb samt linse monteret
    og så må der selvf. gerne være nogle små rum til diverse.

Jeg havde forestillet mig en taske af mærket Crumpler? Nogen, der har nogle gode forslag?

Desuden skal jeg også have fat i et stativ, og dem ved jeg absolut intet om. Det vigtige er at:

Vejer ikke for meget
    Holdtbart, robut og stabilt

Jeh håber I kan komme med nogle gode links til overstående. Det gr overhovedet ikke noget, at I finder tingene hos http://www.ac-foto.com

• Med hensyn til stativ vil jeg nok anbefale et manfrotto. Dem har de også ved ac-foto ved jeg.

Hvis du ikke lige har uanede mængder så køb et 055CLB hvis der er penge nok i kassen ville jeg nok tage carbon udgaven den er dog en del dyere og det er sgu lidt luxus men der er det 055MF3 eller 055MF4 du skal kigge på. Ville nok tage 055MF4 ikke den store prisforskel alligevel.

Jeg har selv en crumpler skulder taske til mit udstyr. Har den der heder December Qauter. Rimelig størrelse og der er plads til en bærbar også. Et godt råd med hensyn til taske køb en rimelig stor nu for det ender alligevel med du skal have 100000 ting med i den :)

Udover den har jeg en LowePro rygsæk som heder compu trekker AW det er faktisk den jeg bruger mest. Det er mere behageligt at gå rundt med en rygsæk end en skulder taske i længden.

Håber du kunne bruge lidt at det info.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Btw husk du skal have et hovede til det stativ vælg et 3-vejs hovede tror jeg du har mest ud af i længden.

Husk og få et hovede med Quick release.

141RC er en fornuftig rimelig billig løsning ellers kig på den der hedder 029 som også er et rigtig godt hovede.

Hvis den ikke lige står på deres liste så bare smid dem en mail så finder de en pris de er ret gode til at hjælpe

Rettet en gang, sidst af _WHAT_ ().

• Nu sidder jeg jo så og læser spændt med og har derfor et spørgsmål til dig ;)

Hvordan klarer den vægten fra denne linse: http://www.photoshop.dk/produc…00518&menuid=1651&level=2

Jeg har nemlig nuværende problem at mit stativ skal strammes meget før den kan klare den vægt som der bliver lagt fremad pga. linsen.

• Det vil den klare uden problemer... jeg mener at 141RC kan klare 6kg og 029 kan klare 6,5 eller 7,5kg er rimelig sikker på det er 7,5kg.

Så det kan klare båede det objektiv men også tungere. Ville ikke være nervøs for at smide mit 70-200L F2.8 IS USM på den :)