Fugtskade i mobil..

  • Hey Tweak.dk


    Jeg har lige hentet min dengang nye SPV C500 fra reperation hos telia.. De kunne ikke lave den da de sagde der var fugtskade, men jeg tror simpelthen ikke på dem ! Dengang jeg sendte den ind var den KUN 2 uger gammel og nu er der gået over 4 måneder siden da.. Også skulle jeg betale 140 kr for at få den udleveret også havde de ikke lavet den..


    Hvordan kan man se om det er fugtskade ? Så prøver jeg selv at kigge efter nemlig..


    Takker


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Vil kun mene at de kan konstatere at det er en fugt skade hvis de rent faktisk har konstateret fugt i telefonen.


    Med mindre det har været så slemt at der er kommet en iret overflade på printbaner mv.


  • De må under INGEN omstændigheder tage penge for at reparere i telefon i garanti perioden.. Ved dog ikke hvis de kan bevise at den har været fugtskadet..
    http://mobildebat.dk/showthread.php?t=62182
    Skriv til en af disse mods. på mobildebat..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Den er ikke lavet jo og da de har konstateret at skaden ligger uden for garenti området må de godt opkræve for håndtering.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jep de må godt tage noget for det uden at de har lavet telefonen i garanti perioden og det er fordi at hvis de finder fugt dækker garantien ikke..


    Men grunden til at jeg tror der ikke er fugt skade er fordi at den gjorde det ligepludselig.. Mens jeg sad og brugte den blev den mere og mere langsom og frøs, og efter at have genstartet den nogen gange gad den bare ikke tænde mere..


    Den anden grund til at jeg ikke tror på dem er fordi jeg engang for halv års tid siden havde en anden telefon inde hos dem.. Det var en tast som ikke virkede og de sagde at det var fugt og det ville koste 4500kr at lave.. ( :boxed: ) Betalte så 140 kr og fik telefonen udleveret uden reperation.. Efter at jeg havde brugt den i nogle uger kom tasten til at virke bedre og bedre og nu virker den helt som den skal.. Så tvivler på at det har været fugt skade


    Desuden kan Telia jo bare sige det er fugtskade.. Hvordan skulle jeg også kunne bevise det modsatte ? De kan jo bare sige at det er fugt uden at det behøver at være det så sparer de en masse penge på at lave telefonen..


    Jeg har skildt telefonen ad og kan hverken se ir eller afbrændte komponenter eller noget andet.. Kun støv..


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Prøv at få den sendt til rep. hos et andet firma uden at sige den er med fugt og se om de kan lave den altså ikke igennem telia..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Min søster fik også hendes gamle z600 erklæret død inde hos telekæden. De tog dog ikke noget gebyr for at udlevere den, men de vedlagde udskrift af fotos hvorpå man kunne se skaderne. (Det var da også berettiget, da telefon og en splinterny ipod lå i samme plasticpose som en utæt flaske vand... :D )

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Også ret dumt :))


    Ej. Har faktisk selv lavet lignende trick. Vil ikke rigtigt uddybe det, da min "elektroniske ting" blev repareret inden for garantien. Men det/den lå i min taske, pakket forsvarligt ind. Men over den/det lå der en pose med bl.a. mit saltvand til mine kontaktlinser. Den flaske havde åbentbart dryppet ned i det/den, og den/det gad lige pludseligt ikke tænde mere.


    Bare kald mig paranoia, men gider ikke rigtigt repressalier fra firmaet ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    well du har anyways mistet din garanti nu, når du har skilt den ad. Måske ikke SÅ smart igen.


    Dengang jeg indleverede den skrev jeg under på at HVIS de fandt fugtskade så bortfaldt garantien.. Så den har jeg allerede mistet..


    Kan Telekæden f.eks. kigge på den ? Det er jo ikke en nokia eller ericsson.. Det er en SPV.. Ikke sikkert de vil det ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Min papsøn tog hans Sony Ericsson T630 med ud og bade i en sø. Det var den heller ikke så glad for, men 2 dage på radiatoren og derefter 5 min. i ovnen ved 100 grader, så virkede den igen ( og den virker stadig 4 måneder efter)

  • det lyder underligt ..


    jeg afleverede min gamle K500i der inde fordi microfonen ikke virkede ...


    Så fik jeg den tilbage og fik a vide af printpladen er voldtaget :S Øhhh.. ja :S



    men skulle ikke betale noget :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    havde du så voldtaget den eller hvad? Eller fandt du dig bare i deres pis?


    hehe nej nej :P kom til at køre den over :P


    men nej fik ingen regning.. også smed jeg bare mobilen ud og købte en ny :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2