ASUS P5LD2 Deluxe 945P Pentium 4 bundkort

  • Fin test Amin.


    Jeg har ikke nogen erfaring med dette bundkort, men ud fra Bios ligner det P5WD2 ret meget, til en billigere penge.


    En dårlig ting har det tilfælles med P5WD2, det er pladsen omkring CPU, eller rettere mangen på plads. Hvis man ønsker anden køling end luft, kommer der problemer med alle de lytter der sidder tæt på soklen.


    Kortet er jo helt lydløst i sig selv ligesom P5WR2, så det ville være naturligt at vandkøle CPU og Grafik, så fik man en meget lydløs PC.


    Kompressorkøling, eller for den sags skyld OC forsøg med tøris eller LN2 giver også problemer med plads til isolering mv.


    Mht modifikationer, ser det umiddelbart ud til, at man kan bruge de mod's der er udviklet til P5WD2, det er næsten den samme opbygning. Ligeledes med målepunkter for CoreVolt (på mosfets frie ben yderst på printet ved siden af CPU) osv.

  • Hmm, godt nok er pladsen lidt trang omkring cpu soklen, men jeg har godt nok ikke haft spor problemer med at kunne montere mit Mach II GT helt perfekt på mit P5WD2.


    Jeg tror den trange plads er generelt for de fleste socket 775 boards, for på mit Abit NI8 (nforce 4 Intel Ed) er der endnu mindre plads. Der er jeg nødt til at trylle for at få sealstring gjort tæt omkring cpu soklen....


    Men det kunne da være interessant at se hvor godt det clocker i forhold til "storebror". Kan ikke huske om I testede det med samme cpu i sin tid?

    E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

    Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

    3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

    3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

  • Blev testet med samme CPU.


    Selvom resultatet er lidt lavere, tror jeg egentlig at de clocker nogenlunde det samme, kommer selvfølgelig an på, de forskellige BIOS osv.. Til P5WD2 blev der også brugt en zalman køler istedet for Box køleren i denne test..