Neopren i DK ?

  • Jeg står og skal bruge et lille stykke neopren til montering at min Innovatek NV-40 køler (til bagpladen). Hvor kan man købe det i DK ? Jeg har set det på nogle vandkølingsbutikker for et stykke tid siden, men nu kan jeg ikke finde det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kristian_Wraae
    Jeg står og skal bruge et lille stykke neopren til montering at min Innovatek NV-40 køler (til bagpladen). Hvor kan man købe det i DK ? Jeg har set det på nogle vandkølingsbutikker for et stykke tid siden, men nu kan jeg ikke finde det.


    Ved at coolerkit havde noget. Prøv at smid dem en email. ellers ved jeg sgu ikke. Det ser ud til at alle har fjernet det..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Må jeg spørge hva det ska bruges til af ren interesse? Hvorfor lige neopren?


    Fordi det er blødt og ikke-ledende. Hvis han chiller vandet er det også isolerende.
    En gammel stofmusemåtte, Kristian ;)

  • du må få min gamle dykkerdragt LOL

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Fordi det er blødt og ikke-ledende. Hvis han chiller vandet er det også isolerende.
    En gammel stofmusemåtte, Kristian ;)


    Ja der var måske noget der. Men det må ikke være for tykt. Jeg har en DangerDen NV68 køler og der følger neopren med, men jeg ville gerne sælge den da jeg som sagt har fået fat i en Innovatek NV40 istedet. Så det dur ikke at bruge det stykke.


    Neoprenen skal bruges til at beskytte de komponenter der sidder på bagsiden af kortet. Det er nemlig sådan at NV 40 køleren monteres med en aluminiumsplade som skrues direkte oven på de komponenter der sidder på bagsiden af kortet. Jeg er derfor en smule bekymret for om de kan tage skade. Så jeg vil låne ideen fra DangerDens NV68 med noget beskyttende neopren. Men altså tyndt neopren.


    Grunden til at jeg skifter fra NV68 til NV40 er at NV40 kun optager et slot og jeg er ved at løbe tør for slots. Jeg har nemlig lige købt en Hauppauge 500MCE :T

  • Så kan dykkerdragten jo faktisk være en mulighed.
    Ellers kan du burge noget fantasi. Der er så meget der er blødt. Skummet fra bunkort er open-cell neopren. Det komprimerer jo rimelig meget. Et lag eller to af det burde da kunne gøre noget? :)

  • Du er jo genial. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Kassen som NV40 kølren var i indeholder faktisk en hel plade skum som faktisk også er ret tyk. Den må kunne bruges. Det er måske ikke helt så godt som neopren, men det må da være bedre end ingenting.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kristian_Wraae
    Du er jo genial. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Kassen som NV40 kølren var i indeholder faktisk en hel plade skum som faktisk også er ret tyk. Den må kunne bruges. Det er måske ikke helt så godt som neopren, men det må da være bedre end ingenting.


    jamen det vej jeg godt :))
    Ej, men man er jo lidt kreativ. Det skum er guds gave til os jo. Man kan køre sit system på det, smide alt sit hardware på det mens man roder med noget. eller putte det bag sine kølere..
    Men hvis der er nogle stiksomme ting bag på grafikkortet lige som bag cpuens sokkel skal du nok være opmærksom på de ikke stikker igennem..

  • Aluminiumspladen er beklædt med noget plastik så den skulle ikke være ledende. Så det er udelukkende det mekaniske aspekt som jeg er lidt bekymret for. Jeg ved foreksempel at Innovatek har redesignet netop denne del af monteringsystemet og i den nye revision er aluminiumspladen udskiftet med en nylon/PVC lignende plade. Desuden bruger DangerDen som sagt neopren til at tage trykket på komponenterne.


    Så livrem er godt, men seler og livrem er bedre...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kristian_Wraae
    Aluminiumspladen er beklædt med noget plastik så den skulle ikke være ledende. Så det er udelukkende det mekaniske aspekt som jeg er lidt bekymret for. Jeg ved foreksempel at Innovatek har redesignet netop denne del af monteringsystemet og i den nye revision er aluminiumspladen udskiftet med en nylon/PVC lignende plade. Desuden bruger DangerDen som sagt neopren til at tage trykket på komponenterne.


    Så livrem er godt, men seler og livrem er bedre...


    Jamen så er alt jo i den skønneste orden. Der burde absolut ingen problemer være så jo.

  • Det lugter mere af at det er amaflex du skal have fat i da det bruges til køleisolering google lidt på nettet så dukker der sikkert en masse firmaer op der bruger staset.
    Ellers pm mig og jeg skal hjælpe dig med og få fat i det.

  • Det er ikke så meget at det kan kortslutte der bekymre mig men mere om der kommer så meget tryk på nogle enkelte komponenter at de kan gå i stykker. Min NV 40 er jo brugt så jeg kan se hvor skoen trykker og der er et meget tydeligt mærke efter en SMD modstand eller kapacitor på det plastik som beklæder pladen. Pladen monteres desuden uden brug af fjeder så der er rig mulighed for at ødelægge noget.


    Jeg har klippet en firkant ud af min musmåtte og den ser ud som om den kan passe. Jeg kan først teste det i morgen da jeg mangler en monteringsskrue (2.5M skruer på 12mm hænger desværre ikke på træerne - har dog fundet et sted, men de åbner jo ikke før i morgen...æv)