Ja, jeg skal skrive et dansk essay om nutidens unge, men jeg er ikke helt med på, hvad et essay er og, hvordan det skal fortolkes. Nogle der har en slags "opskrift?"
wtf: Essay?
-
-
Hm ... Først en der ikke kan finde ud af grundlæggende geometri... og så nu en der ikke ved hvad et essay er.
Hvad fanden laver i egentlig i skolen nu om dage ? Hvis i får lektier og i ikke kan finde ud af det, er det så et tegn på at i ikke følger med i undervisningen ? ... Eller at jeres lærer giver jer lektier for bevidst vidende om at i aldrig har gennemgået det emne i løbet af jeres skolegang ?
btw ... Ved ikke om du har hørt om det, men der findes søgemaskiner hvor man kan indtaste et ord ... og voila ... så kan det være at den søgemaskine ved ren magi finder sider der indeholder de ord man sørger efter ... Syntes du skulle prøve det.
[Blocked Image: http://www.grillrotten.dk/gallery/albums/Forum/Google-BART.jpg]
-
Et essay, er tæt på en stil - hver gang jeg har lavet essay har jeg skrevet den ligesom en stil og har fået pæne karakter.
"Min opskrift":
1. Start med en indledning
2. Indhold
3. Lave en afslutning hvor du "runder" teksten godt af eller lave en konklusion.
Ved ikke om det hjalp, men ellers kan du jo bare stille spørgsmål
-
Vi fik altid at vide i folkeskolen, at et essay er som en almindelig stil, men hvor man også fletter sine egne følelser og tanker ind i teksten
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Hm ... Først en der ikke kan finde ud af grundlæggende geometri... og så nu en der ikke ved hvad et essay er.Hvad fanden laver i egentlig i skolen nu om dage ? Hvis i får lektier og i ikke kan finde ud af det, er det så et tegn på at i ikke følger med i undervisningen ? ... Eller at jeres lærer giver jer lektier for bevidst vidende om at i aldrig har gennemgået det emne i løbet af jeres skolegang ?
btw ... Ved ikke om du har hørt om det, men der findes søgemaskiner hvor man kan indtaste et ord ... og voila ... så kan det være at den søgemaskine ved ren magi finder sider der indeholder de ord man sørger efter ... Syntes du skulle prøve det.
[Blocked Image: http://www.grillrotten.dk/gallery/albums/Forum/Google-BART.jpg]
Det der indlæg kunne jeg bruge til ca. ingenting. Grill, hold dine kommentarer uden for den her tråd, hvis du ikke har noget at fortælle, som jeg kan bruge til noget.
QuoteOprindeligt indlæg af BukkeMand
Et essay, er tæt på en stil - hver gang jeg har lavet essay har jeg skrevet den ligesom en stil og har fået pæne karakter."Min opskrift":
1. Start med en indledning
2. Indhold
3. Lave en afslutning hvor du "runder" teksten godt af eller lave en konklusion.
Ved ikke om det hjalp, men ellers kan du jo bare stille spørgsmål
QuoteOprindeligt indlæg af AtoM!C
Vi fik altid at vide i folkeskolen, at et essay er som en almindelig stil, men hvor man også fletter sine egne følelser og tanker ind i tekstenTak folks. Jeg går straks igang
-
et essay er ens egne tanker og holdninger til et bestemt emne. start med hvad emnet går ud på, "problemstillingen" osv. derefter dine egne tanker omkring det og hvad du synes der burde gøres hvis det nu er om syge hunde i nordsjælland eller noget.. og afslut med en konklusion. du skalprøve at flette disse 3 ting ind i hinanden så det er en glidende overgang. prøv fx at læse et essay, det kan gøre det lidt lettere at forstå hvordan det skal gøres. god arbejdslyst
-
Hmm, der er åbenbart forskellige meninger om essay..
Der skal self være indledning, brødtekst, konk.
Men det er ligesom man snakker med sig selv.Et eksempel
Jeg vil have det stykke kage, hvad skal jeg da gøre, den kunne lægge godt i min mave. Der er en stol jeg kan kravle op af, lad mig da prøve det....Mener det er noget i den stil..
hehehe, jeg har heller ikk hørt særlig godt med i DK-timerne men men men, tror det er sådan der
Den der stil du skriver om den hedder ikk EGO-UNGE vel?
-
Oprindeligt indlæg af Teffer
Hmm, der er åbenbart forskellige meninger om essay..
Der skal self være indledning, brødtekst, konk.
Men det er ligesom man snakker med sig selv.Et eksempel
Jeg vil have det stykke kage, hvad skal jeg da gøre, den kunne lægge godt i min mave. Der er en stol jeg kan kravle op af, lad mig da prøve det....Mener det er noget i den stil..
hehehe, jeg har heller ikk hørt særlig godt med i DK-timerne men men men, tror det er sådan der
Den der stil du skriver om den hedder ikk EGO-UNGE vel?
Så har alle mine dansklærere ihvertfald misforstået noget.
Hvis dine stile indeholder grammatik som det der tror jeg heller ikke dine karakterer kan være helt i top ihvertfald -
skriv dine meninger og dine tanker ned.
-
Oprindeligt indlæg af SlackeR
Så har alle mine dansklærere ihvertfald misforstået noget.
Hvis dine stile indeholder grammatik som det der tror jeg heller ikke dine karakterer kan være helt i top ihvertfaldhar aldrig skrevet stil som essay, kun sådan noget normalt hverdags lektie
Troede sQ ellers lige jeg var klog
-
Oprindeligt indlæg af Teffer
har aldrig skrevet stil som essay, kun sådan noget normalt hverdags lektie
Troede sQ ellers lige jeg var klog
Hehe overvej en gang hvor ufatteligt svært det ville være at skrive en hel stil som oven i købet skulle give mening på den måde
Det ville hurtigt blive fuldstændig umuligt at hitte hoved og hale i. -
Snakker med sig selv???
Det er ens personlige mening om tingene, der skal frem. Man kan starter med at indlede om emnet og samtidig lade ens personlige mening influere.
Her er et eksempel, der gav 10
-
Er nu 100% enig med Grill.. BRUG GOOGLE!
-
Oprindeligt indlæg af Happy^
Er nu 100% enig med Grill.. BRUG GOOGLE!ER BRUGT!
-
Første hit på google: http://members.tripod.com/~lklivingston/essay/
Andet hit på google: http://www.english.bham.ac.uk/…/teaching/howto/essay.htm -
Oprindeligt indlæg af Boris
Første hit på google: http://members.tripod.com/~lklivingston/essay/
Andet hit på google: http://www.english.bham.ac.uk/…/teaching/howto/essay.htmImponeret. Jeg prøvede selv på google, men jeg ville have det på dansk. Ingen fangst. Så prøvede jeg her: Bingo
-
Oprindeligt indlæg af axasion
Imponeret. Jeg prøvede selv på google, men jeg ville have det på dansk. Ingen fangst. Så prøvede jeg her: Bingo
Jeg synes også det er rart at få hjælpen her, af folk man ''kender'' Også bedre. -
Et essay er en personlig fortælling ligesom der er blevet sagt