Er Mhz eller strammere timings bedste? Ram

• min holdning er det samme...og jeg kan sq købe det meste hvis jeg har lyst......og mener selv jeg har en ret god ydelse fra mit system........men du kan jo selv oprette en tråd hvor du snakker om dit eget udstyr (igen), men det var vel ikke topic var til for.....tror du ikke på at timings er vigtigst for amd64 så fint....men så lad være med at vildlede folk.

timings er ekstremt vigtige pga HTT teknologien som adskillige har forklaret (bedre end jeg kunne) her...og der er endda beviser i benchmark form til dig også.......ved intel er hastigheden derimod meget vigtigere....og derfor er ideen med DDR2 ram god.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman

min holdning er det samme...og jeg kan sq købe det meste hvis jeg har lyst......og mener selv jeg har en ret god ydelse fra mit system........men du kan jo selv oprette en tråd hvor du snakker om dit eget udstyr (igen), men det var vel ikke topic var til for.....tror du ikke på at timings er vigtigst for amd64 så fint....men så lad være med at vildlede folk.

timings er ekstremt vigtige pga HTT teknologien som adskillige har forklaret (bedre end jeg kunne) her...og der er endda beviser i benchmark form til dig også.......ved intel er hastigheden derimod meget vigtigere....og derfor er ideen med DDR2 ram god.

Ved ikke om det er ment som satire, men... Vi er jo sådan set enige, topic var om hva der vil være bedst, og brugeren der spørg har i sin signatur følgende:

Asus A8N-E 3200+@ Venice by xp-120+papst
    2* 512 Corsair Value Select 2-3-3-6 PC3200

Derved går jeg stærkt ud fra det drejer sig om A64, hvor netop ram-timming er vigtige, Intel vil jeg slet ikke kommentere da jeg ikke er istand til at give et fornuftigt bud, den snak vil jeg lade f.eks LarsK om, han har helt sikkert en masse brugbare informationer hvad det angår.
    Men jeg mener det er faktum at Low Lats ram er at foretrække til A64 setup, det er især Ras to CAS som skal holdes nede på så lavt som muligt for at opnå bedst ydelse.
    Snakkede med T-max her igår angående A64 og DDR2... Jeg er af den overbevisning at det er en dårlig årsag af følgende grunde: 1. A64 har deres force i low lats, og anvender ram kanon godt...
    2. DDR2 er først lige kommet op på siden af DDR(1) 3. DDR2 har været hos Intel for "længe" og vil derved virke som om AMD er bagud 4. Mit bud er de tager Intel på sengekanten og springer DDR2 over og går efter den efterfølgende generation.

Gom, jeg må ærligt erkende at jeg ikke har mulighed for at tjekke det du spørg til, da jeg ikke er den lykkelige ejer af 3Dstudiomax...
    Men mon ikke der bliver mulighed for at teste det til Hardware-test.dk's LAN i slutningen af næste månede? :)

Mvh. 12k

PS: Bentzin, ja ved jeg har kommet til at kanøfle nogle folk da jeg startede på Tweak.dk, jeg kom ind og havde været aktiv på andre steder, og med mine første 50 posts var jeg udad til en smartass der troede han vidste det hele, har senere vundet respekten for mange af de personer som har været i stridigheder med mig.. ;)
    Hvad dig angår ved jeg godt at jeg har været en anelse spydig, men.. - Jeg har holdt mig til det saglige selvom dine kommentarer om jeg er et lille barn osv. virker temlig stødende på mig.

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious