Microsoft sagsøger EU

• Netop også derfor at det ville blive nemmere for nye brugere af linux hvis man nærmest på plug&play vis kunne overføre filer fra sin pc med linux på og så til sin fars desktop pc, fx.
    Nej linux er ikke nemt, synes jeg heller ikke. Men tro mig når man først lige får blod på tanden for hvad linux kan formå og præstere, sååå :)

• Marquis

det kan godt være det er mig der er fatsvag :))

men jeg fatter stadig ikke hvordan det kan være M$
    skyld at linux ikke kan hitte ud af at lave derres system bedre og lettere at gå til.

i siger det er ms´s skyld forde de har monopol
    de kan vel ikke gøre for ingen andre har kunnet lave et ordntlig styresystem ?

ibm for søgte det gik ikke så godt

hvorfor forlanger man ikke de samme ting af appel
    de har da også mere eller mindre monopol.

• De kan jo bare lave en nyt/andet system som vilde være 100% open source :T de har jo recurser og mulighed nok og pente til at gøre det.. ;)

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

• Faktum er at der masse af software som ikke virker med Windows pga. den måde Microsoft har kodet programmerne på. Jeg siger heller ikke at andre systemer ikke kan kommunikere med Windows, men hvis de kendte protokollernes kildekode ville de kunne gøre kompatibiliteten mellem computerne langt bedre.

Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    nu laver ms ikke deres systemer så man ikke kan bruge software fra andre fabrikanter på dem.

så din lille sammenligning er da helt ude i hampen.
    hvis andre ikke kan finde ud af at kode så det virker med windows er de bare ikke dygtige nok.

Jo, det er præcis hvad de gør. Tag f.eks. DRM-beskyttelsen som de har fået til en slags standard, bl.a. bruges den af dr.dk, og denne kan kun bruges med WMV og WMA-formaterne. Det udelukker andre formater.

Internet Explorer følger ikke W3C-standarden, hvilket udelukker andre browsere til IE-skabte sider.

Som du selv skrev i et tidligere indlæg virker diverse spil heller ikke i Linux, bl.a. fordi DirectX, som Microsoft har opfundet, ikke virker i Linux.

Derudover mener jeg også at Microsoft forhindrer .NET (herunder alt skrevet i C#) i at blive fuldt ud afviklet under f.eks. *nix.

ms kan vel ikke gøre for at linux er så umulig at hitte ud af at os alm ikke vildt begavede folk ikke kan finde ud af det.

Mange af Linux-distroerne er mindst lige så brugervenlige som Windows.

men jeg fatter stadig ikke hvordan det kan være M$
    skyld at linux ikke kan hitte ud af at lave derres system bedre og lettere at gå til.

i siger det er ms´s skyld forde de har monopol
    de kan vel ikke gøre for ingen andre har kunnet lave et ordntlig styresystem ?

Linux er et langt bedre styresystem end Windows, det er for det første LANGT mere stabilt og sikkert.

Problemer er at Microsoft vha. af diverse beskidte forretningsmetoder udelukker Linux fra markedet.