VapoChill Micro Ultra Low Noise køler

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -=WOF=-^XavieR^
    Skide go test Ulrik... Ren UG som altid..


    Køleren ser eddermame lækker ud, jeg må ihvertfald ud og ha fat i en that's 4 sure.


    Tak :-)


    Det bedste er, at blæseradapteren kan, ved hjælp af en varmeblæser, moddes så der kan sidde en 120mm blæser på den! Det har jeg gjort! Så er den fandeme endnu mere effektiv Vapochill Micro! Virkelig bedre end ThermalRights XP-120.


    Det interessante i dag er jo så, om Vapochill Micro er lige som god som Zalmans nye 9500. Men stadigvæk, så tror jeg Vapochill Micro køler bedre end Zalmans 9500 ved samme støjniveau - vel at mærke med en 120mm blæser på!

  • Har lige købt mig en af disse. Og det skal lige nævnes at det ikke bare er den blæser i testen der larmer. Den jeg fik med larmede helt overdrevet, så meget at jeg har bestilt en ny 92mm blæser ved siden af.


    Efterfølgene har jeg dog fundet ud af at blæseren slet ikke er nødvendig i mit setup. Jeg køre "kun" en AMD 64 3200+ @ 2Ghz. Og der er i forvejen et godt airflow i mit kabinet.


    Så CPU'en blir ikke over 50 grader under load, uden blæser!
    Det må siges at være OK passiv køling, og mere "low-noise" blir det vidst ikke ;)


    Jeg vil dog ikke tro at den kan klare sig uden blæser på nogle af de større CPU'er. Men hvis du ligger omkring de 2Ghz og ellers har et godt airflow i dit kabinet. Så vil jeg klart anbefale at prøve at tage blæseren helt af, og holde øje med temperaturen. (under eget ansvar selvf. ;))

  • Jeps. har endlig fået mig et eksemplar a denne køler.. OMG OMG OMG:.. den er da super.. hehe.. tror de kommer til at sælge RIGTIG mange a den.. selve kvaliteten a køleren og design kunne nok være bedre .. men effektiviteten er i TOP... Den holder en P4 3,2 540j socket 775 på 31 Grader Idle og på 52 efter 4½ times spil... dette er vel og mærke med blæseren på så lave rpm at den er lige ved at gå i stå.. så kunne sagtens køle mere ned.. men NIIIIIIIIIICE gået a Asetek må man sige..


    eneste minus er den blæser der medfølger.. den er da godt nok noget prut bæ.. og langt fra lydløs.. :)

  • Lækker køler, har deres "extreme performance", blot anden blæser der er på...


    Den virker kanon, jeg kørte med slukket blæser, holdt en 3700+ stock ved 68 grader i bios, som ikke er helt idle, efter 2 timer... Synes jeg er flot i et varmt lokale uden airflow, med blæser tændt, så laver den rigtig flotte temps, og så er det skønt at kunne bestemme farten selv.

  • hehe, teffer det vidste jeg slet ikke.. :O :P


    Hva for en af dem er så det bedste køb?? Det er da kun den "billige" high end der ikke er blæsestyring på ikke??


    //Out - EcoPa

    Ryzen 1600X, 16GB, GTX2060-6GB, 1TB SSD, 5TB HD.

    Rettet en gang, sidst af EcoPa ().

  • Video/Audio burde være en standard ved seriøse køler/blæser tests.
    Go test ellers.


    som her det er da til at føle på - og færre ord er nødvændige.
    Folk vil vide i simple vændninger hvor meget den kan køle - og så "Høre" hvormeget den siger iforhold til en "stock køler" som jo de fleste kender niveuet af.

  • Jeg har den billige High End version i mit Antec P180.


    Blæserstyring får jeg fra mit (iøvrigt billige) Asus A8V-E/SE bundkort:
    Når blæserstyringen er sat mest aggresive indstilling, høres den medfølgende blæser kun i det første 5 sekunder af boot.


    Blæserstyringen hedder QFan på Asus og AsRock, og findes sikker også på andre mærker.


    En virkelig anbefalesesværdig kombination.