S: 3 X Intel 24p switche

  • hejsa


    jeg har 3 Store Intel Express 510T 24 ports switche til salg.


    De har været brugt i et firma der gik konkurs så jeg har desværre ikke nogle fakturarer på dem. men de virker 100% det er meget professionelle switche og man kan virkelig mærke at det er kvalitet når man arbejder med dem


    grunden til at jeg købte dem var for at bruge dem til noget Lan party jeg skulle i gang med at arrangere. men det blev desværre ikke til noget. så de har faktisk kun været sat op til lidt test. jeg har faktisk 4 switche men den ene beholder jeg selv. er blevet mega glad for dem.


    Nyprisen for en enkelt switch er omkring 21000kr
    HBO 500kr pr stk


    Fuldt ud konfigurerbar med Intel Device View


    10/100 Auto-negotiation per Port: Flexible support for mixed-bandwidth workgroups.


    Adaptive Technology: Optimizes performance independently on each port, dynamically
    adjusting the switching mode based on traffic conditions.


    Link Aggregation: Multiple switch-to-switch and switch-to-server connections
    increase throughput and resiliency.


    On-board Temperature Sensor, High reliability.
    Redundant Power Supply (optional),
    Link Resilience


    Two Expansion Slots: For optional modules that provide high-density stacking,
    fiber, Gigabit and ATM uplinks.


    Port Mirroring: Analyze and diagnose network traffic on any selected port.


    Policy-based VLANs: Segments network to increase performance, enhance security,
    allocate resources more efficiently, and respond more quickly
    when you need to add or move users. VLANs can be shared
    between Intel® Express 500 Series Switches.


    Scalable Stacking Technology: Each switch added to a stack increases backplane capacity by an
    additional 2.1Gbps.


    Advanced Flow Control (802.3x): Reduce congestion and prevent packet loss.


    Link Aggregation: Aggregate multiple ports to support higher bandwidth connections
    and provide additional network resilience.


    IP Multicast Pruning: Reduce congestion when broadcasting traffic to multiple desktops.



    Der er mange flere specifikationer: De kan alle sammen læses her


    Ud over de 3 switche har jeg også en del moduler dertil:


    2 x Matrix modul: Bruges til at koble op til 7 switche sammen (stack) ved hjælp af stack kabler. fordelen ved dette er at man ikke skal bruge de "langsomme" 100mbit porte" men derimod porte der giver 2,1 gbit pr port.
    Nypris: 4500kr
    HBO 300kr pr stk


    Link til matrix modules userguide



    2 x stack moduler: bruges på samme måde som med matrix modulet. der er bare kun 1 port i til sammen kobling med en anden swith. her skal der igen bruges stack kabler
    nypris: omkring 4500kr
    HBO 300kr pr stk


    Link til Stackmodul userguide


    1 x 1000SX advanced modul: dette modul giver både fiber og gbit tilslutnings muligheder + et der er indbygget et stack modul i det også
    Nypris 7500kr
    hbo 350kr


    Link til 1000SX Userguide


    4 X stack kabler: bruges til at stacke switchene igennem stack eller matrix modulerne
    Nypris pr. stk omkring 1600kr <- lidt vildt for et kabel :ohmy:
    HBO 200kr pr stk


    2 x Fiberoptisk kabel det ene er 10 meter det er omkring 3 meter. det er det man skal bruge sammen med 1000SX modulet eller andre switche der kan kører med fiberoptisk
    Nypris: ved det ikke da vi selv laver dem på arbejdet :)
    HBO 75kr pr stk


    Her et link til alle oplysninger om disse switche og moduler




    Jeg har også et Indstiksmodul til en bærbar som er et udgang til fiber. jeg har desværre ikke noget info om dette. men det virker. jeg har brugt det mellem den ene switch og min bærbare
    HBO: 200 kr

  • er de solgt ellers byder jeg 350pp for en af dem....


    EDIT: må beklage at det er ikke mig der har budt min fætter indrømmede han havde sat og skrevet her inde... men da han ikke vil købe bliver jeg nød til at trække mit bud tilbage!!!!!