Så kom der gang i vandkølingen

• Har egentlig kørt med mit nuværende vandkølingssystem en 1½ måneds tid snart, men jeg var aldrig helt tilfreds.

Systemet består af:

- HW Labs Black Ice Xtreme III radiator med 3 Papst blæsere
    - HW Labs Black Ice Pro II radiator med 2 Papst blæsere
    - HW Labs Black Ice Pro I med 2 Papst blæsere
    - 2 stk. Laing D4 pumper
    - AB-G Reservoir
    - 2 stk. Heatkiller CPU AMD64 kølehoveder
    - 2 stk. Heatkiller GPU-X GF6800 kølehoveder

Før var systemet delt op i to sådan at de 2 kølehoveder til cpu'erne, HW Labs Black Ice Xtreme III og HW Labs Black Ice Pro I blev trukket af den ene Laing D4 pumpe og den anden trak de 2 kølehoveder til grafikkortene samt HW Labs Black Ice Pro II.

Her lå cpu temperaturen ved 2.6GHz omkring 30-33 grader alt efter belastningen. Men det var som om der ikke var helt så meget gang i den ene del af systemet, nemlig den med cpu'erne. Flowet var utrolig lavt.

Før var nogle af slangerne 3/8". Alt er nu udskiftet så det er 1/2" og alle bøjninger er lavet mere runde end før. Ikke sådan at forstå at der var knæk eller noget før. Skal da også lige nævnes at alle fittings er 12mm 1/4" high speed fittings.

Samtidig trækker den ene Laing D4 nu en cpu (nr. 2) kølehoved og de 2 til grafikkortene sammen med HW Labs Black Ice Pro II og HW Labs Black Ice Pro I.

Hvor den anden Laing D4 pumpe trækker cpu (nr. 1) og bliver kølet med HW Labs Black Ice Xtreme III.

Og nu er der virkelig flow på i begge loops :clap:

Men vigtigst af alt er temperaturen faldet til en 24-27 grader på cpu'erne ved de 2.6GHz. Altså en forbedring på op til 7 grader ved load. Og det er i lukket kabinet med blæserne skruet ned til en 7 volt.

Oprindeligt indlæg af Connektors
    og det var bare pågrund af et skift til 1/2 12mm 1/4" high speed fittings ?

Der var også high speed fittings før.

Det må simpelthen have noget med flowet igennem kølehovederne at gøre.

• Det er sgu da en pæn forbedring kan godt betale sig at pille lidt ved det hvis man ikke syntes det er som det skal være :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

er der forskæl på 1/2 og 10mm slanger andet end at 1/2 er tykkere

3/8" ID er 10mm. 1/2" ID er 12mm.

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

okay tak :) hva ska jeg have fat i for at lave mine 10mm push-in om til 12mm 1/2

Nogle større studser der passe i de gevind du i forvejen har i dine kølehoveder, pumpe, res osv. ;)

tror du vcore har nogen som passer ?
    er mine Zalman lidt specielle nede ved pumpen ?
    og hva gevind ska der stå 3/8 og hva mere

hvis du skal have 12mm ID slange (aka 1/2") så skal du have fittings beregnet til 1/2" slange, og så finde ud af hvor stort gevindet er i dit kølehoved, radi, pumpe osv...

Når du har fundet ud af det kan du gå på opdagelse efter nogle fittings ;)

Oprindeligt indlæg af Try-this

hvis du skal have 12mm ID slange (aka 1/2") så skal du have fittings beregnet til 1/2" slange, og så finde ud af hvor stort gevindet er i dit kølehoved, radi, pumpe osv...

Når du har fundet ud af det kan du gå på opdagelse efter nogle fittings ;)

ok og det gør jeg bare med en skydelære
    [Blocked Image: http://www.lve.dk/billedarkiv/Skydelaere_Digital.jpg]