QuoteOprindeligt indlæg af Torque
Fejl 40
Ja, det må være mig der stresser FF så meget at den laver fejl ... Hm...
Fejl 40
QuoteOprindeligt indlæg af GrillRotten
Jaja, det skal du jo sige.
Lyder noget kryptisk. Har ingen brok haft her.
Eneste der irriterede mig var, at når man opdaterede FireFox (endda via "update" knappen i browseren), smed den en hel installation oven i den gamle. Så jeg altså havde to punkter FireFix under tilføj eller fjern programmer
Jaja, det skal du jo sige.
Det var enten det eller jeg åbenbart bare støder ind i de bugs i andre ikke gør ... Eller ikke vil indrømme ...
Lyder noget kryptisk. Har ingen brok haft her.
Eneste der irriterede mig var, at når man opdaterede FireFox (endda via "update" knappen i browseren), smed den en hel installation oven i den gamle. Så jeg altså havde to punkter FireFix under tilføj eller fjern programmer
Ja, Mozilla laver ikke patche til deres FF ... Men en ny version når der bliver rettet lidt på den. Men det er vel til at leve med for selvom man afinstallere FF og sletter mappen manuelt bagefter, så forsvinder indstillinger & themes ikke har jeg jo fundet ud af ...
Det virker nu ellers ganske fint så snart man ikke begynder at pille
QuoteOprindeligt indlæg af Macimuz
Det virker nu ellers ganske fint så snart man ikke begynder at pille
Tja ... det er jo nødvendigt at pille lidt hvis det skal virke optimalt. De muligheder man har fra standard i FF er jo til grin IMO ... FF´s muligheder med tabs er jo nærmest ikke-eksisterende medmindre den får et tabs-plugin. Skræmmende nok egentlig. Troede de havde lært lidt mere at andre browsere der tilbyder tabbed browsing. Men det er vist ikke tilfældet.
QuoteOprindeligt indlæg af Shak
Ganske hjælpsom, brugbar og konstruktiv kommentar
self. er der også fejl i FF, som der uden tvivl også er i IE, det er jo en smagssag hvilken man bedst kan li at bruge
Yes I know - men ku' ik' la' vær'.
Tja ... det er jo nødvendigt at pille lidt hvis det skal virke optimalt. De muligheder man har fra standard i FF er jo til grin IMO ... FF´s muligheder med tabs er jo nærmest ikke-eksisterende medmindre den får et tabs-plugin. Skræmmende nok egentlig. Troede de havde lært lidt mere at andre browsere der tilbyder tabbed browsing. Men det er vist ikke tilfældet.
Ved ikke hvad det er du så gerne vil de tabs kan. Kunne ikke helt finde rundt i det
Synes det virker ganske fint som standard, for mit vedkommende i hvertfald. Men vores behov er self. forskellige.
- Hvorfor fatter FF ikke at CTRL + N skal åbne en ny tab og ikke et nyt vindue ?
Fordi det ikke er meningen, at Ctrl+N skal have den funktion i FF.
Nu kan jeg så gætte dit næste spørgsmål, så det vil jeg efter bedste evne besvare:
Så vidt jeg ved, har der i Mozilla-verdenen altid været en del modstand mod den måde, tabs fungerer på i Opera. Jeg ser af og til kritik af, at Opera trækker brugen af tabs ned over hovedet på brugeren, uanset om han ønsker det eller ej. Den kritik kan man så vælge at være enig eller uenig i. Jeg er ikke selv specielt enig.
Det er derfor tænkeligt, at man i Mozilla bevidst har designet al funktionalitet og genveje, så tabs kun er noget, man ser, hvis man specifikt beder om det. Dvs. at hvis man bruger Mozilla, som man ellers ville have brugt IE eller NS, får man ingen tabs at se. Hvis man vil se tabs, må man bruge andre, nye genveje eller klikke med andre musetaster.
Det besvarer vel også dine andre spørgsmål, bortset fra det her:
- Hvorfor har FF ikke en indstilling der gør at man kan vælge om den skal gemme de sider man har åbne når man lukker browseren ?
I Mozilla kan man lave et samlet bookmark for alle åbne tabs. Jeg kan ikke lige finde samme funktion i FF, så den er åbenbart en af de mange, der blev sorteret fra, da FF blev rykket ud af Mozilla.
Apropo underlige genveje .. CTRL-W lukker en TAB ... Ved ikk hvor logikken ligger i det !
Hehe, den var ny for mig... Hvad i alverden har du gjort ved din stakkels Firefox ?
Tror den har noget imod dig
Tror den har noget imod dig
Ja, det må være det AI-plugin jeg har hørt om ...
Syntes sgu den går i knude mere end godt er.... Ved godt at FF stadig går i barnesko, så måske kræver jeg bare for meget.
... og det er ikke computeren. Er tjekket.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af GrillRotten
Ja, det må være det AI-plugin jeg har hørt om ...
Syntes sgu den går i knude mere end godt er.... Ved godt at FF stadig går i barnesko, så måske kræver jeg bare for meget.
... og det er ikke computeren. Er tjekket.
Sådan er det vel når man er pilfinger
Sådan er det vel når man er pilfinger
Ja, der er vel mulighed for at det er den "Tabbrowser Extension" jeg har i min FF der laver problemer .... meeen ...
Tror det ikke for uden det plugin virker det heller ikke synderligt godt.... og uden den er FF jo ikke meget værd IMO.
Egentligt utroligt så få customize-muligheder der er fra standard.
Egentligt utroligt så få customize-muligheder der er fra standard.
De er faktisk uendelige. Du har jo kildekoden. God fornøjelse.
QuoteOprindeligt indlæg af Gnavpot
og en sød lille ting til lidt tweak af firefox er i adresselinien at skrive : "About:config"
Så er der mulighed for at tweake lidt ekstra småting
Ja huraa.... men det kan man jo altid sige
Det var halvt ment som en vittighed. Jeg hader selv holdningen "du kan ikke tillade dig at påpege mangler ved et open source-program, hvis du ikke selv har forsøgt at skrive en patch".
Men omvendt er der nok ikke anden tilgang til problemet, når en bruger på forhånd har besluttet sig til ikke at kunne lide FF.
Edit:
Har tweak.dk nu haft rod i tiden igen?
Det indlæg, jeg svarer på, ser ud til at være skrevet om lidt over en time, så nu er rækkefølgen helt forkert.
QuoteOprindeligt indlæg af Gnavpot
Ja huraa.... men det kan man jo altid sige når browseren har helt grundlæggende mangler. Den er jo næsten lige så ringe på customize-området som en "nøgen" IE 6 er
QuoteOprindeligt indlæg af Aerial
og en sød lille ting til lidt tweak af firefox er i adresselinien at skrive : "About:config"
Så er der mulighed for at tweake lidt ekstra småting
Ja, bl.a. Opera´s hate-thing ... prefetch ...