Jeg er lidt i tvivl, derfor denne tråd.
Jeg har lige haft et defekt produkt til RMA og det er også blevet ombyttet uden nogen problemer. Men hvem skal betale fragten fra mig til dem?
Jeg er lidt i tvivl, derfor denne tråd.
Jeg har lige haft et defekt produkt til RMA og det er også blevet ombyttet uden nogen problemer. Men hvem skal betale fragten fra mig til dem?
QuoteOprindeligt indlæg af Boris
Jeg er lidt i tvivl, derfor denne tråd.
Jeg har lige haft et defekt produkt til RMA og det er også blevet ombyttet uden nogen problemer. Men hvem skal betale fragten fra mig til dem?
uha - det mener jeg er op til firmaet.
Vi (medion, hp osv) betaler fragten for kunden
Kunden skal være uden omkostninger i forbindelse med RMA .. Ergo er det firmaet der skal betale .. Dog er det ikke ret mange der gør det frivilligt ..
Aerial:
Det var dælme hurtigt
....Og tak for svaret, men ved du om der er nogle gældende love eller regler omkring det.
Jeg føler mig lidt snøret, hvis jeg skal betale kr.45,- for at få byttet et produkt til kr.99,- hvor det jo ikke er min skyld det ikke virkede første gang.
Burger:
Er det 100% sikkert.....?
QuoteOprindeligt indlæg af Boris
Burger:
Er det 100% sikkert.....?
Ja .. Finder lige et link ..
Køberens mangelsbeføjelser
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.
Kilde: http://www.familieadvokaten.dk…ovsamling/koebeloven.html
QuoteOprindeligt indlæg af Burger
Ja .. Finder lige et link ..
Tak, det vil jeg være glad for.
QuoteOprindeligt indlæg af Boris
Tak, det vil jeg være glad for.
Se Edit ..
QuoteOprindeligt indlæg af Burger
Se Edit ..
Tusind tak for hjælpen.
Lukker tråden.