[ADVARSEL] Virus Alert!!!

• Ja det ikke kun mig.

Alle der har været på nettet uden firewall/anti virus er infekteret.

Virussen hedder PE.Paritea.A/B og er pisse irreterende, programmer crasher ofte med dette crap.

Har LIGE formateret og hentet drivers og Steam som det eneste uden anitvirus, og så finder den lige under 100 infekterede filer :crazyeyes:

Det samme er sket for min brors pc og alle andre jeg har kigget på her i den senere tid.

Værsgod for gratis online virus scan http://housecall.antivirus.com/housecall/start_frame.asp

• Tjaa, jeg gad ikke at finde den frem før, og det ikke fordi det betyder noget for mig, for jeg installerer jo antiviruzen før eller siden og får det ordnet ;)

Det mere hvis der er nogen der tror at man er så dygtig at man ikke kan få virus uden antivrus software ;)

• Så kan jeg da lige fortælle dig, at der er 50% chance for at få en orm såsom sasser eller blaster, inden for tolv minutter efter du er kommet på nettet på en ubeskyttet computer ;)
    Så det gør du nok aldrig igen :P

Oprindeligt indlæg af Burger
    Det må egentlig være en smule flovt, at efter at have brugt en del tid herinde, at man så stadig ikke ved hvor vigtigt det er at installere firewall og antivirus INDEN man går på nettet med en frisk windowsinstallation .. :))

Men Shahid, tak for advarslen .. Ikke at jeg persoligt selv har brug for den, men der skal nok være nogen der har ..

Helt enig - dem der ikke har de ting i orden - er selv ude om det. Det er vist nok skrevet utallige indlæg, om lige netop det.
    Det er lige så flovt, at skrive sådan et indlæg i det forkert forum. ;)
    Edit: Okay den er blevet flyttet nu. 8)

• sært jeg har da heltet forskellige filer idag

og har ikke en eneste virus fil på min maskine.

måske forde jeg kun henter fra sider jeg kender.

hvor for skal man døjes med fierwalls og andet lort
    de er jo nærmest værrere end de virusser de beskytter imod.

• Hos mig er mit Norton Internet Security ikke noget l... ! Tværtimod så sørger det sammen med Spybot og Ad-Aware SE for, at jeg der overhovedet ikke, kommer noget snask ind på mit "Alter". Og det hverken sløver eller gi'r mig nogen problemer. 8)

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Ja det ikke kun mig.

Alle der har været på nettet uden firewall/anti virus er infekteret.

Hm. Alt, hvad jeg kan læse mig til, fortæller, at man ikke kan få den bare ved at være på nettet. Man skal eksekvere en fil for at blive inficeret.

Har du en kilde, der siger det modsatte?

• Hørt!!

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Gnavpotte :

Det er ikke virus, men sikkert en hest, jeg betegner det hele som virus ;)

Det var ikke din benævnelse af tingen, jeg kommenterede. Det var din påstand om, at man kan få den bare ved at være på nettet.

Oprindeligt indlæg af Gnavpot

Det var ikke din benævnelse af tingen, jeg kommenterede. Det var din påstand om, at man kan få den bare ved at være på nettet.

ikke for at starte noget :pokey:
    men prøv du at start en pc op med winxp
    uden sp 2 eller den der orme patch til sp1
    og se hvor mange sekunder der går før din pc siger
    jeg lukker ned om 60 sek

• Det er bare et spørgsmål om at finde de rigtige programmer og sætte dem rigtigt op ..

Mener du også låse på døren i dit hus er noget lort? ;)

Oprindeligt indlæg af Burger

Det er bare et spørgsmål om at finde de rigtige programmer og sætte dem rigtigt op ..

Mener du også låse på døren i dit hus er noget lort? ;)

jeg har prøvet mange fierwals men de laver altid en masse bøver med spil og især hvis man skal hoste et spil.
    ved godt man skal åbne nogle porte og sådan noget men alligevel er det tit noget bøvel.

antivirus er da fint når de virker.
    norton er noget af det værste imo

men jeg syntes min pc klare sig fint uden nogle af de ting.

vil en hakker ind kommer han ind uanset fierwall eller ej.

du sammenligner det med en lås på en dør vel
    de virker ca lige dårligt.

Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    men prøv du at start en pc op med winxp
    uden sp 2 eller den der orme patch til sp1
    og se hvor mange sekunder der går før din pc siger
    jeg lukker ned om 60 sek

Ny skyder du mig noget i skoene.

Jeg har naturligvis ikke skrevet, at man ikke kan blive inficeret af en orm ved at være på nettet. Jeg er fuldt ud bekendt med, hvor hurtigt en upatchet XP med alle nødvendige og unødvendige services lyttende på Internettet bliver inficeret.

Jeg har skrevet, at man - så vidt jeg kan læse mig til - ikke kan blive inficeret af den virus, som tråden her handler om.

Enig eller uenig?