Starter info

• Mangler et WoW n00b forum li nu, men bruger bare dette.

Jeg skal nok begynde på WoW snart efter at have spillet Lineage 2 i et halvt års tid.

Men jeg vil gerne starte på den rigtige class med det samme, så jeg ikke ombestemmer mig når jeg er lvl 40. Jeg vil ikke være en der er helt afhængig af at være i party men en class der er god til solo og pvp, så hvilken passer bedst til det?

Hvilken server skal jeg vælge? Det skal være en pvp server, men hvad er forskellen på de forskellige pvp servere? Altså hvordan er de befolket og hvordan er deres downtime og ping?

Hvilke hjemmesider er bedst til at finde info om wow classes, items, quests osv. osv.?

Håber nogen vil gi en god forklaring på noget af det eller gi et link eller to :)

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

• Hej. Hunter, den er rigtig god Solo og spiller du den ordenligt kan du også være rigtig vild! Ellers så er der jo rogue men helt ærligt, der er SÅ mange af dem.

Al'akir er en rigtig god server, har aldrig oplevet kø-tid selvom der er rigtig mange mennesker på. På Alliance er der rigtig mange venlige folk på den server, ved ikke med horde. Alliance eller horde? Spil hvad du syntes er sjovest men der er altså også SÅ mange horde :D. (Spiller selv alliance)

Ang. Classes, items, quests osv. osv.

http://www.thottbot.com - De har alt! :D

• Det var den slags info jeg ledte efter :clap:
    Men det er da næsten umuligt at vide hvorgode de forskellige skills er, og så også at sammenligne dem med andre :boxed: oh my

• Det kommer meget an på hvordan du vil spille..
    Af hvad du skriver, vil jeg sige at en rogue passer dig fint.. De er også nemme at spille.. og de er meget gode til solo, og pvp.. Man skal bare lige lære at spille dem først.. men det kommer :)

Men prøv dig frem.. Tog mig 4-5 classes før jeg fandt den jeg vil spille, i beta.. jeg valgte så en Paladin

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

Rettet en gang, sidst af AbeTis ().

• Hvordan er en rogues spillestil sådan detaljeret fortalt?

• For at bruge en kliché: RTFM

Manualen vil fortælle dig alle klassernes spillestil rimeligt detaljeret.
    Ellers findes der tonsvis af hjemmesider med beskrivelser af classes.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Rogue:

DU gør dig usynlig for din fjende, lister ind på sit "target" og skader ham bagfra derefter kan du vælge at gå i fight eller bruge noget der hedder Vanish så du bliver usynlig igen (har ikke lige styr på det med vanish) :boxed:

Hunter:

Du har ét pet, et kæledyr som kan skade din modstander, hunteren er ret dårlig i nær-kamp men lære du at bruge den ordenligt nakker den alt melee da du har en bue eller gun som du kan skyde med i afstands kamp. Nu tænker du sikkert, *bah* den kan sikkert ikke nakke en rogue! Jo, du har huntersmark som du lige putter på din rogue og så kan den ikke blive usynlig :boxing: Hunteren er både sjov og god at spille og øver du dig lidt med den vil jeg vove at postå at det er den bedste til både PvP og PvE.

Håber du kunne bruge det til noget.

Oprindeligt indlæg af Malk
    For at bruge en kliché: RTFM

Manualen vil fortælle dig alle klassernes spillestil rimeligt detaljeret.
    Ellers findes der tonsvis af hjemmesider med beskrivelser af classes.

Har aldrig læst en spilmanual i mit liv så det ku jeg ikke vide!
    Og for det meste er producenterne af mmorpgs ikke glade for at give dybdegående info om hvordan de forskellige classes er.
    Og ja, der er nemlig tonsvis af hjemmesider der beskriver alt muligt om spillet, og jeg spørger her for at finde de bedste! Jeg er ikke så stor en idiot at jeg ikke kan finde en side med Wow info. Men har erfaringer med mmorpgs og ved at der er forskellige sider der er bedst til de forskellige ting. F.eks. En side er specielt god til at vise drop info, en anden har gode class beskrivelser osv osv.

• Det ku jeg ihvertfald. Men tror ik jeg vil være rogue, da jeg har fundet ud af at de ikke er så velsete på serverne, da der er så mange.

• rogue er gode, og de kan gøre queste der er til højere lvl før nogle af de andre klasser, pga stealth. og mht vanish bruger man det fx hvis man lige er ved at dø. så bliver man usyndlig og din røv er reddet,,, hvis du vælger rogue og har problemer kan du bare sende mig en PM. eller adde mig på msn måske?

Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|

Det ku jeg ihvertfald. Men tror ik jeg vil være rogue, da jeg har fundet ud af at de ikke er så velsete på serverne, da der er så mange.

hvis du vil være noget alle guilds og high end raids gerne vil have skal du vælge Druid eller priest, priests er svage og være i gruppe det meste af tiden, men alle vil gerne have fat i dem fordi det er dem der healer bedst.. men hvis du vælger priest kommer du ikke til at gøre dmg, bare stå og heale folk, syntes jeg selv ikke er særlig sjovt.. så hellere en mage, de er også rigtig gode til pve og pvp da de laver en masse dmg og har AoE.

• AoE?
    Vil ihvertfald ikke være healer eller buffer. Det er noget af det kedeligste!
    Er en mage lisså godt til pve som rogue?

AoE?
    Vil ihvertfald ikke være healer eller buffer. Det er noget af det kedeligste!
    Er en mage lisså godt til pve som rogue?

aoe er sådan de skader alt der er omkring dem, meget nyttigt high end steder som ubrs.
    ville sige en mage er bedre til pve fordi de kan nakke flere af gangen

• Jeg er glad for at grinde efter drops og gold. Er vandyt til at spille lineage som bare er baseret på ensartet grind :D Så jeg skal kunne nakke en masse mobs uden hjælp fra nogen...

• vælg en! .. Hvis en Class bare bliver spillet ordentligt er de uovervindelige :) .. Selvfølgelig er der nogle der er syge i ranged og svage i meelee og visa versa :) ..

Ville selv sige at du skulle vælge en Rogue eller en Warrior da de begge er meget lette at spille på :) ..

Og tjae - Som et par allerede har påpeget; Læs manualen, den er meget nyttig ang. classes og Races :) ..

Servere ville jeg nok sige du ikke skulle hoppe på en af dem med high population da de af og til kører af helv*** til :) ..
    Spiller selv på Daggerspine som nogengange har rimelig lang kø-tid og high ping noglegange .. :P .. Men .. Tag en server du måske kender et par andre på, gør spillet lidt sjovere ;D ..

• tror jeg blir nødt til at prøve mig frem, ellers finder jeg jo aldrig ud af det. Også rart med lidt variation i spillestilen.
    er der forskel på hvilken race man er? Altså er orc warrior magen til en troll warrior?

tror jeg blir nødt til at prøve mig frem, ellers finder jeg jo aldrig ud af det. Også rart med lidt variation i spillestilen.
    er der forskel på hvilken race man er? Altså er orc warrior magen til en troll warrior?

Ja det er der. Det kan du læse om på worldofwarcraft.com, som warrior på horde siden ville jeg nok vælge enten tauron eller orc (orc for pvp og tauron som super tank).
    Som alliance vil jeg vælge en NE. :)

Oprindeligt indlæg af DEEF

Ja det er der. Det kan du læse om på worldofwarcraft.com, som warrior på horde siden ville jeg nok vælge enten tauron eller orc (orc for pvp og tauron som super tank).
    Som alliance vil jeg vælge en NE. :)

NE?