ingen udvidelse af volt på DFI?

• hmm den burde helt sikkert skifte. men prøv ellers at hive strømmen fra bundkortet og lad den være væk lidt. reset bios. Tjek at jumperen er flyttet rigtigt og ikke hænger ud over den ene ende.

Oprindeligt indlæg af SlackeR
    hmm den burde helt sikkert skifte. men prøv ellers at hive strømmen fra bundkortet og lad den være væk lidt. reset bios. Tjek at jumperen er flyttet rigtigt og ikke hænger ud over den ene ende.

skal jeg også resette bios når jeg skifter?

Oprindeligt indlæg af mrflashbag

skal jeg også resette bios når jeg skifter?

Jeg ved det ikke - det er forslag ;)
    det burde da heller ikke være et problem - du kan jo bare gemme det du har i en profil og hente igen bagefter.

• husk nu at aktivt køle mosfets...jo lavere mellem 3.2 og 4v du kører jo varmere bliver de.......specielt den oppe i toppen.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• har ingen sorry :)

fandt den på nettet som du siger står der: You can Select any Voltage Except "auto"

Fragman?

skal jeg have aktiv køling selvom jeg kun bruger 3,4 volt?

og i så fald hvordan skal jeg montere dette :..

er det nok bare at ligge en blæser derpå ?

• ;)

Ja der skal aktiv køling bare man flytter jumperen da der jo nu tages strøm fra 5v linien istedet for 3,3v lininen... ang køling = være kreativ og hvis der er andre mosftes der blir varme så smid evt. aluprofiler på dem ;)

Oprindeligt indlæg af Try-this

;)

Ja der skal aktiv køling bare man flytter jumperen da der jo nu tages strøm fra 5v linien istedet for 3,3v lininen... ang køling = være kreativ og hvis der er andre mosftes der blir varme så smid evt. aluprofiler på dem ;)

fx. ligge en 80 mm blæser ud for eller hvad :D har du et billede af adit fix...

Sådan nu virkede de sidste volt kører lige nu 1,5-2-2-5 230 mhz ved 3,5 volt... skal jeg prøve mine BH-6 ved 3,6 eller er det for meget?

de er over findervarm lige pt.

• gør jeg også selv ;)

har ikke lige noget billede af det og har ikke computeren på "oc-mode" lige for tiden (kun hverdags oc) ;)

• kunne du svarer på det næste :)

ARh damn ... havde ikke set den øverste... FUCK DEN BLIVER VARM ved 3,5 VOLT! brændte fandme min finger mand...

det er sgu ikke noget med bare en køler der..

• du kan godt tage en 80mm og smide op med strips eller lign...hvor der nu er plads.....og jo lavere du har volt jo mere varme genererer de mosfets, da de skal tage overskuds volten op til de 4.......den tekniske forklaring er nok lidt mere kompliceret, men den her kan da forståes......og pas på...flere har brændt ramstang og endda chipset af med volt over 3.7v i en længere periode......

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• 80 mm løsningen fungerede rigtig godt :D rammene blev ikke ret varme og det samme skete ved mosfets... men desværre :S mine ram yder ikke bedre om de kører 3,2 eller 3,7 volt :S men okay :D er sgu tilfreds med de 220 mhz og 1,5-2-2-5 når man kun giver 550 kr. :D og sagde jo også tidligere ikke det vilde oc :D

• husket at smide htt ned på 4.....og evt løsne de timings, så er jeg sikker på de vil meget længere op.....hvad der så er bedst er jeg ikke sikker på.

btw LDT og chipset kan også bruge lidt flere volt....kunne de på min ihvertfald.

btw har selv lavet en passiv køleprofil til chipset...og den er faktisk bedre end st. køleren.

Rettet en gang, sidst af Fragman ().

Oprindeligt indlæg af Fragman
    husket at smide htt ned på 4.....og evt løsne de timings, så er jeg sikker på de vil meget længere op.....hvad der så er bedst er jeg ikke sikker på.

btw LDT og chipset kan også bruge lidt flere volt....kunne de på min ihvertfald.

btw har selv lavet en passiv køleprofil til chipset...og den er faktisk bedre end st. køleren.

fragmann :) Htt hvor ændre jeg den til 4 ? er ikke så smart ang. amd 64 :) men forresten... skulle den ikke selv ændre det + for kan regne ud jeg skal op på 250 fsb for at få mest performance right? så jeg holder htt på 1000 mhz