Alt efter ens fysiske aktivitet skal man helst have mellem 2 og 4 liter vand om dagen ..
Jeg lærte at drikke det, det år jeg var på idrætsdaghøjskole, og pludselig bliver det bare en vane ..
Hovedpinen kan også nemt stamme fra væskemangel ..
Alt efter ens fysiske aktivitet skal man helst have mellem 2 og 4 liter vand om dagen ..
Jeg lærte at drikke det, det år jeg var på idrætsdaghøjskole, og pludselig bliver det bare en vane ..
Hovedpinen kan også nemt stamme fra væskemangel ..
Og ingen morgenmad.. den kender vi vist fra MANGE piger i folkeskolen..
Mvh Mads
QuoteOprindeligt indlæg af Vigilant
Og ingen morgenmad.. den kender vi vist fra MANGE piger i folkeskolen..
Mvh Mads
Tja .. Du skal have 35% af din energi fra din morgenmad ..
Jeg er heller ikke god til det, fordi jeg ikke er sulten om morgenen .. Og det er en kamp at skulle tvinge det i mig .. Men jeg kan nemt mærke forskel på en dag hvor jeg har spist, og en dag hvor jeg ikke har ..
Hvis jeg ik får morgenmad en hverdag hvor jeg ska i skole så er jeg ved at dø af sult ingen kl. 10.. så jeg spiser ALTID morgenmad i hverdagene.. men nogle gange i weeke så blir det en kompi morgen og frokost..
Mvh Mads
Dette fenomen hvis vi kan kalde det sådan skyldes, at blodet der cirkulerer i mave-tarmsystemet bliver "lige pludseligt" anvendt til at forsyne muskler med ilt og næringsstoffer. Hvis du drikker for lidt falder blodvolumen og dermed daler forsyning til maven og tarmene som skal bearbejde det du putter i munden. Til sidst, hvis der er øget væskemangel reagerer kroppen på flere forskellige måder, en af dem er at få det der er i maven op så der ikke er noget at arbejde på og blodet som beskrevet ovenfor kan andvendes et andet sted hen, sidestik som også mærkes ofte sker fordi at milten ligeledes tømmes for blod så forsøgning til muskulaturen øges.
Det er sådan ca. det fungerer.
QuoteOprindeligt indlæg af Burger
Jeg er heller ikke god til det, fordi jeg ikke er sulten om morgenen .. Og det er en kamp at skulle tvinge det i mig .. Men jeg kan nemt mærke forskel på en dag hvor jeg har spist, og en dag hvor jeg ikke har ..
Det har jeg aldrig problemer med... Spiser gerne 5 rundstykker
Men det er meget vigtigt at du får meget vandet f.eks en 20 min inden du løber, da du forbrænder som bare fanden, når du løber og især i en kogende sommerdag! Hvis du ik får vand under "stor" aktivitet, kan det være sundhedsskadeligt...
Meinder, håber det var joke. Vand er kun skadeligt hvis det ik er rent eller hvis man er ved at drukne
QuoteOprindeligt indlæg af Rafal Pyszko
Dette fenomen hvis vi kan kalde det sådan skyldes, at blodet der cirkulerer i mave-tarmsystemet bliver "lige pludseligt" anvendt til at forsyne muskler med ilt og næringsstoffer. Hvis du drikker for lidt falder blodvolumen og dermed daler forsyning til maven og tarmene som skal bearbejde det du putter i munden. Til sidst, hvis der er øget væskemangel reagerer kroppen på flere forskellige måder, en af dem er at få det der er i maven op så der ikke er noget at arbejde på og blodet som beskrevet ovenfor kan andvendes et andet sted hen, sidestik som også mærkes ofte sker fordi at milten ligeledes tømmes for blod så forsøgning til muskulaturen øges.
Det er sådan ca. det fungerer.
Okay så det jeg forstod af det var at mine muskler ikke kan arbejde hvis jeg ikke har noget vand som maven kan arbejde med?
Glemte lige .. Vandet må ikke være for koldt .. Det skulle være bedst omkring 23 grader da maven så ikke skal arbejde så meget med det ..
Den "regel" falder dog mange svært at overholde - mig selv inkl. - da varmt vand simpelthen ikke smager godt ..
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af BukkeMand
Det har jeg aldrig problemer med... Spiser gerne 5 rundstykker
Men det er meget vigtigt at du får meget vandet f.eks en 20 min inden du løber, da du forbrænder som bare fanden, når du løber og især i en kogende sommerdag! Hvis du ik får vand under "stor" aktivitet, kan det være sundhedsskadeligt...
Meinder, håber det var joke. Vand er kun skadeligt hvis det ik er rent eller hvis man er ved at drukne
hehe ja morgenmaden er sku altid et af de højde punkter jeg glæder mig til, altid når jeg går i seng tænker jeg på hvad jeg skal lave til morgenmad
btw. Jeg løber ca 4 km. i sand kan det være usundt på nogen måde? for knæ eller?
Nej, tror da netop at løbe i sand er mere sundt, da du nok ikke overbelaster dine fødder og knæ så meget som hvis du løber på asfalt. Desuden er det meget hårdere at løbe i sand, så det er vist helt fint:-)
Drikke meget vand virker også hvis man er på slankekur. Så føler man sig mere mæt:-)
Der er lige en ting man skal huske når man drikker MEGET vand. Det driver også alt salt ud af kroppen, og det er vist ikke så godt
QuoteOprindeligt indlæg af Carsten_DK
Drengene bliver ved, til de kaster op; pigerne stopper, når det begynder at gøre ondt
Tro på det ..
Hehe. Det er rigtigt....
Tja .. Så må jeg jo ik være en rigtig pige ..
Tro på det ..
HAHA Konge LOL
Vel talt Carsten Kørelærer
QuoteOprindeligt indlæg af Patrick S
Okay så det jeg forstod af det var at mine muskler ikke kan arbejde hvis jeg ikke har noget vand som maven kan arbejde med?
Maven skal IKKE "arbejde" med noget når du løber, så drik alt det du har lyst til lidt inden du løber så du har det i "systemet" ikke i maven.
Hvis du har set maratonløbere de drikker lidt af gangen men ofte og det samme når de soiser, kun en lille letfordøjeligt bar.
Maven har svært ved at klare større mængde af mad eller drikke hvis du samtidig udsætter resten af kroppen for belastning i så fald løbetrening, fordi at blodforsyningen kan have det svært med at dække hele kroppen på en gang.
Når du har spist stor middag og desert til er du nok lidt sløv og ikke lige frem har lyst til at folde sig ud rent fysisk, fordi at kroppen kører omvent af det jeg skrev om før. Her få mave-tarm systemet øget forsøgning med blod og mindsket blodforsøgning til musklerne gør dig træt.
Håber sq du forstå det, er egentligt ret kompliceret system når man læser mere om det.
Bah ... Jeg spiser aldrig morgenmad og har sgu rigeligt med energi. Hvis jeg spiser, så har jeg meget mindre energi de følgende 3-4 timer. Så morgenmaden kan smadre min effektivitet på arbejdet.
Tja .. Så må jeg jo ik være en rigtig pige ..
If you say so ...
...varmt vand simpelthen ikke smager godt ..
Næ, men det gør lunke sprite IMO
QuoteOprindeligt indlæg af Alaza
Magen til b*llshit...
Han har nu ret nok ... Du kan rent faktisk drukne hvis du drikker for meget vand ... I SHIT YOU NOT ...
Drengene bliver ved, til de kaster op; pigerne stopper, når det begynder at gøre ondt
nej nej .... Piger piver når de kan mærke noget ... Drenge stopper når de gør ondt .... Mænd forsætter til benene giver efter ... og så kravler vi resten af vejen imens vi bander over den FUC%¤#&# sten der spændede ben for os og som ødelagde det hele ....
har ikke fået så meget at spise de sidste dage, så gik helt i stå i dag og sov til klokken nu
Ku godt mærke da jeg spiste, at jeg spiste som en bjørn ruf ruf ruf ruf
Nu vil jeg have mig en burger og en cola
Kørelærer????
Ja ham fra Polle... Synes bare det indlæg kunne misforståes for hårdt Lød bare som en Carsten kørelærer replik
QuoteOprindeligt indlæg af BukkeMand
Ja ham fra Polle... Synes bare det indlæg kunne misforståes for hårdtLød bare som en Carsten kørelærer replik
Ja det er fandme ikke løgn, skulle ud og løbe med min søster og hun pev ligeså snart jeg begyndte at løbe i grus hvad ville hun gøre i sand
Hey!
Jeg dyrker karate som er ret så hårdt. Hvis vi skal noget en dag som fx. graduering, anbefaler han os altid at spise pasta dagen før og drikke dagen før og på dagen. I det hele taget spise sundt.
Du si'r at du løb i sand og alt det med blackout.
Har du en skov i nærheden af dig?
Kan godt være at sandet afgiver en speciel varme. Hvilket du undgår i en skov.
Så tænker du måske:" Men det er hårdt at løbe i sand"
JA! Men det er sq også lige så svært at løbe på de små kringlede stier. Alle mulige grene som ligger og bumb, ja alt muligt.
Men du har bare at "sparke røv" når du løber ellers æder myggene dig ihjel, (overdrivelse fremmer forståelse).
Løber 8 kilometer med mit karate hold hver søndag ( plus
styrke teknikker og træning).
Husk også at få salt nok ud over bare vandet