Så skal Glistrup ind og ruske

  • Så skal Gamle Mogens Glistrup på snart 79 år, atter ind og ruske tremmer - denne gang i 20 dage, for nogle tidligere rascistiske udtalelser.


    Dommen er fra 2003, men fordi man var i tvivl om hans sikkerhed i fængslet blev det overvejet nøje hvor han skulle opholdes, men det er nu besluttet at foregå i Vordingborg Arresthus.


    Hvad synes I ? ;)


    Læs evt. mere her


    [Blocked Image: http://i2-images.tv2.dk/s/19/2…6c8fa045482e8f85997f.jpeg]

  • Det er simpelthen for tåbeligt.
    Nu melder historien jo ikke noget om hvad han har sagt, men det faktum at man sætter en gammel mand til at ruske tremmer for at udtrykke sin mening er sq et skræmmende billede.

  • Ja, lad da manden være. Ved ikke helt hvilke racistiske udtalelser og i hvilken sammenhæng han har sagt det. Men hvorfor skal sådan noget være ulovligt. Man må vel have lov at sige hvad man har lyst til. Også kaldet ytringsfrihed?!

  • At bruge skatteborgernes penge på at smide en gammel mand bag træmmer for at have sagt noget snavs er spild af penge, resourser ... og tid ...


    Han skulle have haft en bøde istedet for.


    Det andet der er sgu til grin.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Ja, lad da manden være. Ved ikke helt hvilke racistiske udtalelser og i hvilken sammenhæng han har sagt det. Men hvorfor skal sådan noget være ulovligt. Man må vel have lov at sige hvad man har lyst til. Også kaldet ytringsfrihed?!


    Nej, ikke i offentlige medier....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Jeg har sgu ondt af hans medfanger...


    Tænk på et chok de får hver gang de står op om morgenen og ser hans grimme fjæs.


    :boxed: 8o



    HaHaHaHaHaHa LooooooooooooL!!! :))

  • Manden er fuldstændig forskruet oppe i hovedet. Han må have været tabt mange gange på gulvet som lille. Kan man vidst også se på hans utrolig grimme ansigt!


    Nej, jeg har ingen sympati for den mand.


    Men stadig spild af tid og resourcer som grill siger.

  • ha ha er jo selv bornholmer og har hørt meget på glistrup i de tidligere år.


    Tager ham ikke så seriøst med de rascistiske udtalelser - synes nærmere han er lidt morsom når han først går i gang.


    Ingen tvivl om at hans udtalelser mange gange slet ikke hører nogen steder hjemme, men netop derfor har jeg svært ved at tage dem seriøst.


    At de nu vil fængsle ham synes jeg de skulle droppe. Han gør jo ingen skade mere, og han kommer jo alligevel aldrig på tv mere, så han kan komme ud med sin mening.



    Som I andre siger - spild af ressourcer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    ha ha er jo selv bornholmer og har hørt meget på glistrup i de tidligere år.


    Tager ham ikke så seriøst med de rascistiske udtalelser - synes nærmere han er lidt morsom når han først går i gang.


    Ingen tvivl om at hans udtalelser mange gange slet ikke hører nogen steder hjemme, men netop derfor har jeg svært ved at tage dem seriøst.


    hehe ja ... Det er sgu svært at tage en bornholmer seriøst når de først slår over i deres modersmål .... Eller hvad vi nu skal kalde det. Lyder fandme sjovt ... :))


    ... En bornhomsk HA´er .... Det kunne sgu fandme være sjovt at se. Man kan da ikke lyde macho på bornholmsk ? ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    ... En bornhomsk HA´er .... Det kunne sgu fandme være sjovt at se. Man kan da ikke lyde macho på bornholmsk ? ...


    Vi har faktisk ikke HA'er derovre, men tværtidmod en af deres supportgrupper der i 90érne hed "Knagana" (ha ha) og senere skiftede til Tornados. :))


    Har ikke været derovre rigtigt siden 2000, så jeg har ingen anelse om de stadig eksisterer ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Vi har faktisk ikke HA'er derovre, men tværtidmod en af deres supportgrupper der i 90érne hed "Knagana" (ha ha) og senere skiftede til Tornados. :))


    Har ikke været derovre rigtigt siden 2000, så jeg har ingen anelse om de stadig eksisterer ;)


    hehe okey ... :))


    Nej, har heller ikke set én eneste harley der ovre de gange jeg har været der ovre. Tror faktisk slet ikke jeg har set en fed MC på danske plader der ovre.


    De er sgu meget flinke de bornholmere, men de ældre af dem er slet ikke til at forstå nogen gange ... :))

  • Vidste ikke man kunne komme i fængsel for rascistiske udtalelser troede allehøjst man kunne få en bøde... Er Hundrede på han har fået en bøde som han så nægte og betale og derfor komme ind og side..

  • God fornøjelse du gamle. Så kan du lære det.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • ja jeg syntes godt nok det er lidt åndsvagt at sætte ham bag tremmer.


    Syntes i det hele taget også at det er lidt åndsvagt at gå højt op i at man har ytringsfrihed MEN den kun gælder hvis man siger det rigtige de rigtige steder.


    Ellers kan jeg nu meget godt li glistrup men han lærer det nok aldrig.
    Som før nævnt ville en bøde nok være mere på sin plads.

  • Vil nu tilføje at jeg også selv synes at en bøde ville være mere passende, især til en mand på næsten 80 år med ustabilt helbred. ;) :roller:


    Men hvis det endelig skulle ske at nogen af de andre fanger skulle få lyst til at rive ham lidt rundt, er der da i det mindste én fordel ... han kan KUN blive pænere af det :)) :T

  • [quote]Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    At bruge skatteborgernes penge på at smide en gammel mand bag træmmer for at have sagt noget snavs er spild af penge, resourser ... og tid ...


    Han skulle have haft en bøde istedet for.


    Det andet der er sgu til grin.[quote]


    HØRT !!
    det er jo en gammel tose der surmumler konstant om nogle mystiske "muhamemudaner" og "arabaraber" der skal hjem :crazyeyes:
    Han lærer der ala' en ski' af at side nogle uger bag tremmer


    P.S. og grimm det er han altså :hb:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

    Rettet en gang, sidst af Rafal Pyszko ().