AMD64 + SP2 = Skidt?

  • Eller prøv dette, hvis det forrige ikke virkede:


    "gå til start -> control panel ->


    Adminastrative tools/Administration -> services ->


    og find så cryptographic sevices/Kryptographic tjenster


    -> højreklik-> egenskaber -> sørg for de er sat til auto og er Startet.


    Prøv så igen at installere SP2.



  • Hej igen,


    After jeg legede med denne løsning ville den ihvertfald installere! Tak.


    Men efter jeg fik det installeret gjorde den det igen, bare blev ved med at genstarte ... X(
    Jeg fik den startet op så den skulle vise fejlen i stedet for at genstarte og der kommer en blå skærm op ( Ingen Driver fejl ) Den siger at den lukkede systemet ned for ikke at beskadige computeren bla bla bla.
    Men det jeg ville gå i safe-mode var den bare sort med en skrive markør der blinkede i hjørnet.


    Så blev jeg nød til at formattere, installere alt på nyt derfor har jeg ikke svaret endnu.


    Nu gider jeg ikke det SP2 l*rt mere.


    Tak for at prøve at hjælpe allesammen!

  • Er du helt sikker på at dine ram er ok og at alt i bios står rigtigt?
    F.eks. kan for stramme ram timings godt lave en masse bøvl under install af windows og en defekt stang ram, kan lave rigtig meget ged i det.

  • Godmorgen bliver det vel?



    Nå nu virker skidtet endelig! Puha en omgang.


    After jeg formatterede ( For 3. Gang, spørg ikke .. )
    lod jeg vær med at installere nForce4 drivers osv. Kun DX9.0c - ATi drivers og nogle M$ Opdateringer så virkede det fint ... Har det lidt på fornemmelsen den ikke kunne lide at de nForce4 drivers lå der?


    Men tak for jeres hjælp boys'n'girls :razz:


  • Godt det lykkedes - kemder godt det, når man kommer helt der ud, hvor det er godt der ikke er andre tilstede. ;)
    Hvilket M-board er det du har ? Og hvordan ser resten af systemet ud ? Og hvilke nForce4 drivers var det du brugte ?

  • Lige nu bruger jeg at Asus A8N SLI Deluxe!


    Resten af PC'en:


    AMD FX-55
    Asus ATi X850XT PE
    2x512MB DDR500 Corsair Ram
    2x250GB WD HD


    Og noget andet bras :T


    Jeg brugte først de drivers der kom med Motherboardet men skiftede hurtigt over til nVidias seneste!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sethos
    After jeg formatterede ( For 3. Gang, spørg ikke .. )
    lod jeg vær med at installere nForce4 drivers osv.


    Kunne det være noget med NX-bit?


    SP2 understøtter NX-bit. Ældre Windows-versioner/servicepacks gør ikke.
    A64 har indbygget NX-bit. Ældre processorer har ikke.


    NX-bit giver lidt ekstra beskyttelse mod, at maskinen kommer til at køre data fra hukommelsen, som om det var et program. Det er ellers det, der udnyttes i et angreb baseret på buffer overflows.


    Ulempen er, at en del dårligt programmerede programmer har problemer med at køre med NX-bit enablet, og det rammer så netop kombinationen af A64 og SP2.


    Jeg går ud fra, at Nforce4-driverne ikke har problemer. Det ville ikke give mening, at drivere, som er specielt rettet mod A64, ikke understøtter en A64-funktionalitet. Men måske bliver NX-bit først enablet, når du indlæser Nforce4-driverne, og derved får du så problemer med et andet program eller en anden driver.


    Hvis du har mod på det, kan du jo prøve at installere Nforce4-driverne og disable NX-bit og se, om du får problemet igen.