Defekt kabinetblæser

  • Jeg tror min eneste kabinetblæser er ved at dø. Den er hvertfald begyndt at sige underlige lyde. Har prøvet at rense den for støv (der var en del :D)
    Så jeg har overvejet at pille den ud. Men vil det betyde noget særlig for temperaturen? Mit system er ikke overclocket.

  • kommer jo an på hvor den sidder.....og hvor mange du har i ekstra....vil sige at der ikke sker en skid udover måske lidt varmere gfx og cpu...evt tag siden af kabby....


    [Dette er skrevet i en brandert, ca 8 timer før posten skal ud :D ]

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HAM
    Jeg tror min eneste kabinetblæser er ved at dø. Den er hvertfald begyndt at sige underlige lyde. Har prøvet at rense den for støv (der var en del :D)
    Så jeg har overvejet at pille den ud. Men vil det betyde noget særlig for temperaturen? Mit system er ikke overclocket.


    Tjah, du kunne jo evt. købe en ny. De er altså ikke ret dyre. Kan typisk fås fra kr. 25-30 og opefter alt efter hvor støjsvag, du vil have den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    kommer jo an på hvor den sidder.....og hvor mange du har i ekstra....vil sige at der ikke sker en skid udover måske lidt varmere gfx og cpu...evt tag siden af kabby....


    Den sidder under strømforsyningen og blæser luft uf af kabinettet. Hvis jeg fjerner den, så er der 3 blæsere tilbage - 1 i strømforsyningen, 1 på CPU'en, 1 på GFX'et.

  • Jeg vil da siger det i høj grad også kommer an på hvor varmt der er i kabinettet! Check temp på cpu, nordbro og evt. harddisk.Alt efter temp kan du beslutte om en ny køler er nødvendig eller og du kan sløjfe at have en i. Hvis du har mulighed for det kan du med fordel lade en evt ny blæser hive luft ind på harddisken og derved give denne bedre betingelser. God fornøjelse! :D