Fragman, jeg synes det er for nice lavet , så jeg vil se om jeg kan gøre dig kunsten efter, men jeg vil istedet lave min ud af Athlon 64 box-køleren
Det ville være meget nemmere for mig (og andre der også vil lave en køleprofil) hvis du ville skrive målene på hullerne og kontensatornes placering
Vil du ikke godt gøre det for os andre

passiv køler til DFI NF4 ..hjemmelavet evt
-
-
kan sagtens smide nogle mål op når jeg er kommet hjem fra arb.... der er 5,3cm mellem hullerne på chipsæt hullerne og de er 3 eller 4 mm .....men vil anbefale at man tager en del af chipsæt køleren af og måler med......man skal alligevel have den "pude" under den originale køler af...(gøres med en skarp stanley kniv der kan nå under det "tape" der limer den fast til køleren.) det skal bruges igen nemlig.
men boxkøleren er jeg noget skeptisk overfor om den kan aflede nok varme passivt, da den er i aluminium...og måske er bunden for tyk (har givet min væk så kan ikke lige se det)
målene på kobberpladen på min moddede køler var:
60*50mm ...og de 60 var for meget så skar den ned til 55mm.....man kan dog vælge at tage 2 finner mere af og lave hullet 5mm længere inde istedet for helt oppe i kanten.......
så er vi kommet til de 2 bundkortkomponenter der gør at skal man skære 2 blokke ud helt nede mod cpuen. (nu skal man tage forbehold for hvordan man vender blokken når den ikke er monteret...det her er taget i forhold til at jeg IKKE rykkede blokken de 5 mm og at de 2 huller i blokken laves ned mod CPUen (hullerne er desuden beskrevet som når den er monteret)
venstre side (ud mod IDE stik) L*B: 18mm*10mm
Højre side (tættest på CPU) L*B*H(ja der skal skæres i finnerne da den desværre stikker ret højt op) 15mm*20mm*15-17mm.
jeg valgte dog at skære et hul i præcis de finner der var i vejen....håber det hjalp....btw så er det ikke plasticskruer der er på chipsæt køleren, der er modhager på undersiden, så mobo skal lige helt af...at tage dem ud er nemt med en stor negleklipper.....
-
Oprindeligt indlæg af Fragman
kan sagtens smide nogle mål op når jeg er kommet hjem fra arb.... der er 5,3cm mellem hullerne på chipsæt hullerne og de er 3 eller 4 mm .....men vil anbefale at man tager en del af chipsæt køleren af og måler med......man skal alligevel have den "pude" under den originale køler af...(gøres med en skarp stanley kniv der kan nå under det "tape" der limer den fast til køleren.) det skal bruges igen nemlig.men boxkøleren er jeg noget skeptisk overfor om den kan aflede nok varme passivt, da den er i aluminium...og måske er bunden for tyk (har givet min væk så kan ikke lige se det)
målene på kobberpladen på min moddede køler var:
60*50mm ...og de 60 var for meget så skar den ned til 55mm.....man kan dog vælge at tage 2 finner mere af og lave hullet 5mm længere inde istedet for helt oppe i kanten.......
så er vi kommet til de 2 bundkortkomponenter der gør at skal man skære 2 blokke ud helt nede mod cpuen. (nu skal man tage forbehold for hvordan man vender blokken når den ikke er monteret...det her er taget i forhold til at jeg IKKE rykkede blokken de 5 mm og at de 2 huller i blokken laves ned mod CPUen (hullerne er desuden beskrevet som når den er monteret)
venstre side (ud mod IDE stik) L*B: 18mm*10mm
Højre side (tættest på CPU) L*B*H(ja der skal skæres i finnerne da den desværre stikker ret højt op) 15mm*20mm*15-17mm.
jeg valgte dog at skære et hul i præcis de finner der var i vejen....håber det hjalp....btw så er det ikke plasticskruer der er på chipsæt køleren, der er modhager på undersiden, så mobo skal lige helt af...at tage dem ud er nemt med en stor negleklipper.....
Jamen jeg siger da mange tak:hb: ...
BTW, så tror jeg ikke det er mere end et par grader med boxkøleren, du skal jo huske at aluminium har nemmere ved at komme af med varmen og det ikke er en chipsættet ikke udvikler lige så meget varme som en Pentium 840(og ja... jeg ved godt at kobber bedre absoberer varmen), men det finder jeg jo nok ud af... Smider lige et par Pics op engang når jeg får lavet det
-
nyeste update...efter at den lydsvage 50mm blæser fra cpu køler er blevet sat til at kaste lidt luft hen langs mosfets og dermed også på passiv del, og kølepastaen har sat sig holder den sig på 40 ved idle og 43 ved max....ved full chipsæt volt.
-
Fragman, jeg ved hvordan du hurtigt og nemt kan forbedre køleevnen på den passive
Kan du ikke lige tilføje mig på msn engang så kan jeg forklare der
-
kan så efterfølgende fortælle at DEH muligvis har smadret sit chipsæt pga forkert montering
-
kan så efterfølgende fortælle at DEH muligvis har smadret sit chipsæt pga forkert montering
Ja dyndsheisse.... pas på hvis i laver en, der SKAL være mindst et par mm mellem gfx og køler lodret opad -
der er flere der har lavet lidt forskelligt...og en er gået noget amok..her er pics også:
-
der er flere der har lavet lidt forskelligt...og en er gået noget amok..her er pics også:Ja ham GXP345 får lavet nogle pæne kølere må man sige... og hans endelige valg Artic cooler profilen er eddermame et nice valg!
-
Oprindeligt indlæg af Try-this
Ja ham GXP345 får lavet nogle pæne kølere må man sige... og hans endelige valg Artic cooler profilen er eddermame et nice valg!
Tænkte også lige alt for cool sådan en bestiller jeg... men det er ikke lige en løsning hvis man skal køre sli han kan sgu ikke have kort 2 der.
Men tænkte så kunne man bare hive den ene side af for er jo nok med den over mod cpu.
Har dog en gamel TT spark 7 liggende som jeg tror det kommer til at gå ud over istedet din løsning virker jo fint så ingen grund til et kæmpe monstrum
Men cool han laver det
-
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Tænkte også lige alt for cool sådan en bestiller jeg... men det er ikke lige en løsning hvis man skal køre sli han kan sgu ikke have kort 2 der.
Men tænkte så kunne man bare hive den ene side af for er jo nok med den over mod cpu.
Har dog en gamel TT spark 7 liggende som jeg tror det kommer til at gå ud over istedet din løsning virker jo fint så ingen grund til et kæmpe monstrum
Men cool han laver det
SLI ser desværre ikke muligt ud, det er sq ærgeligt for det ligner den ultimative løsning...
Bare kom i gang med at ødelægge den TT !
-
Oprindeligt indlæg af Try-this
SLI ser desværre ikke muligt ud, det er sq ærgeligt for det ligner den ultimative løsning...
Bare kom i gang med at ødelægge den TT !
'
Skal lige have fat i noget værktøj til det har ikke så meget på lager
Men som jeg skrev hvis man nu bare fjerner den side over mod det andet gfx kort så er der plads til SLI og jeg tror stadig den er pænt effektiv.
-
ja der skal ikke så meget til...jeg kører med chipset volt helt oppe og den bliver knap 40 grader efter 2 ugers folding@home.....og det skulle fint kunne tåle 65-70 grader ifølge DFI.
-
kan man ikke bare smide sit gfx ned i den anden pci-e port?