Coppermine Error

  • Jeg er i gang med at se om jeg skulle skifte galleri på min HP da det nuværende galleri har nogle begrænsninger.


    Kigger lidt på Coppermine, men jeg får hele tiden følgende fejl ...



    Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 6400 bytes) in /usr/home/web/*DB-NAVN*/coppermine/include/picmgmt.inc.php on line 209


    ... Nogen der kan hjælpe lidt ? ... Det burde jo virke ... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubbe
    Det kunne også være, du ikke har GN eller ImageMagick på din server..


    Har han. Og så ville den heller ikke komme med den fejl.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubbe
    Har du brugt alt dit plads på serveren / i din mysql-database?


    Nej, har 25 MB MySQL-plads og det er RIGELIGT ... Det fylder jo nada ...



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Det er noget sucki begrænsning der er lavet på din server.


    Prøv at bruge den anden metode for at resize billeder som også er i Coppermine.


    Hm okey.... :boxed:


    Hvilken anden metode ?


    Coppermine er noget jeg lige er begyndt at rode med, så kan sgu ikke lige huske alle mulighederne.


    Men skal ind og kigge på det om 2 sek når jeg har postet det her ...

  • Med den nye version af GDlib (2.0), er det gjort lettere at redigere og manipulere med billeder "on-the-fly" via PHP.


    Der er dog nogle ting man skal tage højde for, for at undgå fejl.


    En ofte forekommen fejl er:
    "Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted"
    Her fortæller serveren, at den ikke kan arbejde med filer (scripts/billeder) som bruger mere end ~8mb.


    Samme fejl kommer hvis man prøver at arbejde med et billede på over 1200pixels i enten længde eller bredde.


    Denne begrænsning er sat for at undgå ustabilitet på serverne.


    Bemærk: Det er muligt at tilkøbe en grænse på 16MB som memory_limit istedet for de 8MB som er standard. Det vil koste 108,- årligt. Kontakt supporten.


    Der tages forbehold for fejl, ændringer og eventuelle afvigelser i det installerede.


    ... Fik denne besked fra min webhost ... :boxed:

  • Den anden metode hedder ImageMagic eller sådan noget. :)


    Det kan du vælge et sted i Coppermine, skriv på msn og giv mig axx, så skal jeg se på det. :)


    Synes det er god service at du kan få ændret cap'en.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Den anden metode hedder ImageMagic eller sådan noget. :)


    Det kan du vælge et sted i Coppermine, skriv på msn og giv mig axx, så skal jeg se på det. :)


    Synes det er god service at du kan få ændret cap'en.


    Det var begrænsningen på host´en der gjorde det ... Det forklarer jo også hvorfor mit nuværende gallery ikke kan bruge billeder på 1600x1200 ... æv da ...


    Hm nå, men så må jeg vel slippe lidt penge for at få boostet den limit hvis det kan gøre at jeg kan bruge større billeder ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm ... Kan Coppermine ikke vise fil-navn sammen med filen uden at man skal ind på den ?... :boxed:


    Jo.. Log ind som admin og tryk på "Rediger beskrivelse" eller sådan noget i den stil. Så kan du give den et navn. Du kan evt. også tage et screenshot af, hvordan det ser ud "in game" og bruge det som billede istedet for de logoer der følger med.


    Mvh
    Steffen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubbe
    Jo.. Log ind som admin og tryk på "Rediger beskrivelse" eller sådan noget i den stil. Så kan du give den et navn. Du kan evt. også tage et screenshot af, hvordan det ser ud "in game" og bruge det som billede istedet for de logoer der følger med.


    Mvh
    Steffen


    Ja, den manuelle måde at gøre det på kender jeg godt ... Men undre mig over at den ikke kan gøre det af sig selv ude i oversigten ... Det er jo rimeligt omstændigt at gøre det på mange filer ... :boxed:

  • Hmm, nu ved jeg ikke om det er den måde, hvor man gør det med én af gangen, eller den, hvor man gør det med allesammen på en gang.


    Jeg ved i hvert fald, at man kan gå helt ud på forsiden og trykke på "Rediger filer" - eller noget i den stil. Dog længe siden jeg har leget med det, så skal jeg ikke helt kunne sige. Husk også at ændre størrelsen på dem, hvis det er flashfiler, for ellers bliver de vist som helt små, hvilket kan være rimelig irriterende. Men det vidste du godt ;)


    Mvh
    Steffen


    EDIT: Man kan også få en dansk sprogfil - hent den ;)


  • Ja, jeg skal ind og kigge lidt på koden og ændre et par småting hist og her ... Men først skal jeg lige pille færdig med de muligheder som Coppermine har fra standard.


    DK sprog er en fast del af Coppermine 133 som er den jeg bruger. Sammen med en hulens masse sprog. Har dog fjernet dem alle undtagen UK og DK ... men kører den UK ... Kan sgu ikke hitte rundt i de danske betegnelser for ting og sager. Virker ikke logisk ... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja, jeg skal ind og kigge lidt på koden og ændre et par småting hist og her ... Men først skal jeg lige pille færdig med de muligheder som Coppermine har fra standard.


    DK sprog er en fast del af Coppermine 133 som er den jeg bruger. Sammen med en hulens masse sprog. Har dog fjernet dem alle undtagen UK og DK ... men kører den UK ... Kan sgu ikke hitte rundt i de danske betegnelser for ting og sager. Virker ikke logisk ... :boxed:


    Okay, har du også det problem, at når man går ind på forsiden og skal til at ændre alle på en gang, så gemmer den det ikke - altså der kommer en fejlmeddelelse?


    Jeg har kigget lidt på koden bag, og jeg synes det er fuldstændig uoverskueligt den måde de har bygget det op på :S

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubbe
    Okay, har du også det problem, at når man går ind på forsiden og skal til at ændre alle på en gang, så gemmer den det ikke - altså der kommer en fejlmeddelelse?


    Hm næ. Men bruger som sagt også kun engelsk... og har ikke sat mulighed for at skifte sprog til, men har prøvet det ... og det virkede ellers fint.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubbe
    Jeg har kigget lidt på koden bag, og jeg synes det er fuldstændig uoverskueligt den måde de har bygget det op på :S


    Ja, der er en helvedes masse PHP-filer man kan glo igennem. Jeg har ikke fundet det sted hvor der står hvilken størelse fx. FLASH-filer og ligende skal vises i ... Men det sted kender du måske ?


    ... I forhold til mit gamle PHP-gallery eller PHP-Files, så er der jo meget mere at holde styr på ... men det kan også mere ... så det går jo nok.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Ja, der er en helvedes masse PHP-filer man kan glo igennem. Jeg har ikke fundet det sted hvor der står hvilken størelse fx. FLASH-filer og ligende skal vises i ... Men det sted kender du måske ?


    Altså når du skal ind og redigere filerne, så står der 0 x 0, så skal man ændre 0'erne. til f.eks. 600 x 400. Det er lidt besværligt, men jeg har totalt opgivet at finde det i de filer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubbe
    Altså når du skal ind og redigere filerne, så står der 0 x 0, så skal man ændre 0'erne. til f.eks. 600 x 400. Det er lidt besværligt, men jeg har totalt opgivet at finde det i de filer.


    Hm ja .. Det er jo noget af en manuel opgave ...


    Nå, men må se om jeg finder det standard-sted på et tidspunkt .. Der er jo nogle ting hist og her som trænger til en forbedring.