AGP voltage.

• Sidder og undrer mig lidt og er samtidig lidt bekymret. Ifm. OC af mit X800XL bliver kortet ustabilt med det samme. D.v.s. den fryser i Benchmark´s.

Jeg har så hævet strømmen til AGP fra 1.5 til 1.6, hvilket har afhjulpet problemet. Nu vil jeg lige høre om det er skadeligt for kortet - altså rigtig farligt... ;(

GPU ligger på 38 idle og maxer ved 50-52 (Everest).

ATI Tool finder max. på henholdsvis GPU og RAM på 450/540 (ca.).

• Mener da ikke det skulle give noget at hæve AGP voltage? Mener faktisk at have hørt om en del der brændte deres AGP kort af ved at hæve til 1.6v

Er er med på en lytter her...

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• Hmm første gang jeg har hørt om at det skulle hjælpe på oc af gfx? det plejer at være noget man går for at hjælpe til højt overclock på frontsidebus (især på en s.478 bundkort)...

Har hørt folk der har fortalt om at andre folk har brændt noget af ved at hæve agp volt, men har aldrig selv oplevet det og jeg kørte i længere tid med agp volt på 1,6 i et meget overclocket prescott system hvilket ikke har skadet noget...

Oprindeligt indlæg af noxon
    Maverick, har du målt på mobo om volten også er det som bios siger ? Kan jo være den er for lav, og derfor det fejler.

Og så skulle der altså ikke ske noget ved en agp volt på 1,6-1,65v.
    Med mit gamle ti-kort kørte jeg altid med 1,65v, og nu køre jeg med 1,6v. Og har aldrig haft problemer.

Nej, jeg har ikke målt, og har heller ikke mulighed for det.

Men for at bekræft min anelse mht. 1.6v :))

• Det er ikke noget problem. Mange på xtremesystems kører med op mod 1.9v for at få ekstra stabilitet på høj FSB med s478.
    desuden foreskriver standarderne at der må være en tolerance på 5% hvilket allerede giver dig 1.575v ;)