Post Dk::: Ja::: Nej:::::

• well der sker det at de samler det i burene ganske random alt efter hvilke firmaer der bliver afhentet fra først...der bliver sorteret i øst/vest/udland samt særlig håndtering og værdi...og så bliver det vippet ud over et rullebånd når de tømmes.....af en maskine.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af mrflashbag

er det ikke noget med det faktisk er dumt at de lette pakker ligger helt øverst ? menes at have hørt når pakkerne bliver læsset over til sortering venner man burene på hovedet så desmå pakker ligger nederst...ellernoget jeg har misforstået ?

Skal jeg ikke kunne sige. Vi tømte burene manuelt. Altså ikke noget med at vende burene på hovedet, men ved at tage pakkerne ud én efter én i hånden.

EDIT: Uanset hvad, vil de lette pakker være udsatte ved omlæsning.

• Det er nemlig rigtigt ... Det er så snart det kommer i maskinsorteringen at det kan gå galt. Men har da set forsigtig pakker ryge i selve anlægget i Herning (som dog ikk er der længere).... Det er tiltrods for at det egentlig skal sorteres for sig, så vidt jeg ved.

Men sender man en skærm eller en computer, så sender man self. som værdi (det siger vel nærmest sig selv) ..

Oprindeligt indlæg af Torque
    egentlig utroligt..

Jeg har sendt mange pakker med postDK. Computerdele, hele computere (en C64 og en amiga dog), masser af mobiltelefoner og alt mulig andet bras. Jeg har aldrig nogensinde haft problemer. Man skal sørge for at emballagen er i orden - det er ens eget ansvar. Pakkerne får nogle knubs ind i mellem under sortingen. Ikke nødvendigvis fordi der bliver kastet med dem (men det gør der), men oftere fordi de bliver læsset forkert i postDK's bure. Altså tilfælde, hvor en flok lette pakker ligger i bunden, og der så ryger en stor, tung pakke på i toppen.
    Men det må man emballere efter. Hvis du sender noget skrøbeligt med postDK, skal du emballere derefter - ellers ligner det en sommerhat når det når frem. Og det gør det ved alle selskaber der har forsendelser i den størrelsesorden.
    Har selv arbejdet ved DHL, og det er det samme. Der er simpelthen ikke tid til at stå og pussenusse om alle de mange tusinde pakker der skal igennem. Hvis det skulle være en realitet, ville leveringstiden nærmest fordobles.

Har af samme grund aldrig haft erstatningssager.

Jeg er fuldstændig enig ... Det samme sker ved ligeså mange andre pakkefirmaer :]

Ved ikke hvorfor folk altid tror man render rundt i et lufttæt rum i hvide kitler og bærer de forskellige pakker rundt.

Folk må vide man bør pakke det ordentlig ind og sende det rigtigt. Så snart det har noget værdi, så sender man self. som værdi. En bog sender man self. ikke som værdig, men man kan da stadig godt pakke den fornuftig ind, eksempelvis godt med bobleplast (gør jeg normalt), så har bogen det fint når den når frem. I hvertfald aldrig fået en klage herpå ....

Men jeg vil da stadig sige Stafetten lyder som et fornuftigt firma hvis man skal sende en hel computer eller skærm, tv, etc... Men ellers bør man bare pakke tingene godt nok ind, og sende det som værdi med posten... Dog noget hø det tager så lang tid at håndtere de erstatninger hos Post DK, det er self. i mine øjne under alt kritik ..