Hi-Fi klubben - Godt/Dårligt?

• Jeg synes tit jeg ser folk linke til hifi-klubben, når snakken kommer ind på hifi eller lignende.

Men jeg synes man skal være lidt påpasselig med, at bruge hifi-klubben. Først og fremmest, de er temmelig dyre. Det er en flot og overskuelig biks, ja. Men forretningen er IMO mest beregnet til, som de også selv skriver, "ganske almindelige entusiaster". Dermed synes jeg altså godt, at man kan sætte et kraftigt skel op mellem den almene, "gængse", forbruger og så "entusiasten".

Der er ingen tvivl om, at man hos hifi-klubben har med eksperter og kyndige mennesker at gøre. Det hedde sig, at man rent faktisk får rigtige ting at vide fra ekspedienterne og de ansatte.

Men hvor jeg tror de fleste begår fejlen er, at de køber en vare, der ligger over det krav de selv har. Dvs. de bruger mange penge, køber noget der ifl. hifiklubben er top-kvalitet, men hvor forbrugeren rent faktisk ville have kunnet finde noget, der ville stille de samme behov, men til langt lavere priser.

Jeg kan ikke andet, end at forholde mig lidt "kritisk" overfor hi-fi klubbens "filter", hvor de simpelthen har valgt en række mærker ud, de vil forhandle.

Jeg synes, at det lidt underminerer en række andre mærker, der for såvidt kan være lige så gode, men ikke nær så eksklusive.

I bund og grund, folk skal være forsigtige med, at foreslå hi-fi klubben, da den stortset kun tiltaler den sande "hi-fi entusiast", og dette afspejler sig altså også i deres vare sortiment. Er man, som jeg selv, en ganske almindelig forbruger, der blot stiller krav ved pris og kvalitet, behøver jeg ikke nogen DENON forstærker til kr. 15.000,-

Hav det i baghovedet, at Hi-Fi klubben er en klub for forbrugere med pengepungen i orden og den særlige omtalte entusiasme for HIFI. I visse tilfælde kan det simpelthen ikke betale sig at købe hos hifi-klubben, men snarrer smutte ned i den nærmeste electronic-world eller Fona, og købe Panasonic eller whatever :)

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Dårligt dårligt og atter dårligt, er min mening om dem.

Min fars dyre Holfi anlæg, havde de til service, da det pludseligt lød mærkeligt.

Det fejlede ikke noget, var beskeden, så det måtte være klasse A forstærkerne det var galt med, hvilket vi så troede på.

Det var de 2 + måneder om at konstatere.

Da han fik anlægget tilbage, gik hans Dali 7A op i røg. Der var DC på udgangen af Holfi forforstærkeren.

Det var i hvert fald ikke deres problem, var beskeden og Audio nord (Holfi) havde heller ikke noget, de skulle have klinket.

Resultat = 7000 kr til nye enheder + penge til rep. og service af forforstærker. X(

Mine Boston højttalere i bilen, som jeg betalte i dyre domme for, kunne ikke engang klare en 100 W forstærker, på trods af, at det modsatte blev påstået. Resultat = 4000 kr. ud af vinduet.

Der handler jeg ikke nogensinde igen.

• Hans: s0ke begge historier, uden tvivl. Køber man klasse A anlæg burde man købe total-derfra!

hvad mig selv angår, intet dårligt, fin rådgivning og fine produkter!

• Lidt noget pjat du kommer med der berleburg.. Du får virkelig meget for pengene hvis du vælger at købe i Hifiklubben... Så du konsum på DR1, sagde de også at de virkelig kunne betale sig at bruge ekstra penge på noget ordenligt hifi hvis du vil have god lyd. Og det almindelig forbruger par var også enige om at der var stor forskel på 2000 kr. anlægget og 7000 kr. anlægget, lyden var simpelthen for dårlig på det billige anlæg.

Har man derimod ikke brug for god lyd, kan du jo bare smutte ned i merlin og få deres gode råd også få ens behov dækket... Hifiklubben truer jo ikke folk til at købe hos dem.. Men er sikker på man ikke fortryder at man bruger lidt ekstra penge på noget godt som man virkelig bliver glad for, istedet for noget billigt plastic crap!

Til hans: Du er uheldig med alt syns jeg :P!

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

• Krillen - Du siger simpelthen, at det ikke kan lade sig gøre, at skaffe god lyd, med mindre man køber et produkt hos Hi-Fi klubben? Lyder primitivt og firkantet i mine øre.

Men det overrasker mig ikke, at du argumenter for den sag du gør. Kan se du har brugt mange penge på Hifi. Men jeg nægter at tro på, at man ikke kan skaffe god lyd andre steder end hos Hi-fi klubben.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Krillen - Du siger simpelthen, at det ikke kan lade sig gøre, at skaffe god lyd, med mindre man køber et produkt hos Hi-Fi klubben? Lyder primitivt og firkantet i mine øre.

Men det overrasker mig ikke, at du argumenter for den sag du gør. Kan se du har brugt mange penge på Hifi. Men jeg nægter at tro på, at man ikke kan skaffe god lyd andre steder end hos Hi-fi klubben.

Self. kan du skaffe god lyd andre steder.. Men det bliver blot dyrere hvis du vil købe den i merlin! God lyd fås ikke for 2000 kr. Har ikke selv handlet i Hifi-klubben endnu, men har fået en masse god råd.

Jeg mener dog at er man udeefter god lyd har en ok sjat penge på lommen, går du ikke forkert i Hifiklubben! Gør du derimod i Merlin osv...

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

• Man får hvad man betaler for, når det drejer sig om Hi-Fi, ingen tvivl om det.

Men nu er Hifi-Klubben jo langt fra den eneste forhandler af lyd osv.

:D

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Hvorfor denne "hetz" mod Hifi-Klubben?

De adskiller sig da ikke væsentligt fra andre seriøse Hifi-butikker som fx TapeConnection m.fl.

Har du selv noget i klemme? Eller var det bare et surt opstød?

Oprindeligt indlæg af Zulu
    Hvorfor denne "hetz" mod Hifi-Klubben?

De adskiller sig da ikke væsentligt fra andre seriøse Hifi-butikker som fx TapeConnection m.fl.

Har du selv noget i klemme? Eller var det bare et surt opstød?

Evt. læs hvad jeg skriver. Folk anbefaler i flæng Hi-fi klubben. Men ofte er det overkill at købe hos dem.

Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Man får hvad man betaler for, når det drejer sig om Hi-Fi, ingen tvivl om det.

Men nu er Hifi-Klubben jo langt fra den eneste forhandler af lyd osv.

:D

Kan godt være at man får hvad man betaler for, MEN... Hvis du fx køber et par B&W højttalere til 80.000 (med 2x8", 1x5" mellemtone, 1" diskant), hvorimod modellen mindre til (samme antal enheder) 70.000 så er det for det meste begrænset hvor stor forskellen er! Derfor må man som allerede nævnt, gøre op med sig selv om man vil give 10.000 extra for lidt bedre lyd... Når man kommer op i de høje prisklasser er det begrænset med lydforskellen i mange tilfælde...

Edit: Jeg anbefaler altid danskaudioteknik :D

Oprindeligt indlæg af Berleburg

Evt. læs hvad jeg skriver. Folk anbefaler i flæng Hi-fi klubben. Men ofte er det overkill at købe hos dem.

Rimelig logisk at anbefale dem ud fra hvilke spørgsmål folk stiller.... Og lige en note prøv og smutte i butikken engang ved lejelighed så du kan se hvad de har der inde... eller bare kig forbi deres hjemmeside... det kan faktisk godt lade sig gøre at købe anlæg som ikke koster 50k derinde.

Du kan købe anlæg som prismæssigt absolut ikke er dyere end hvad du kan komme af med i merlin, fona or what ever men som godt nok spiller meget bedre.

Kort sagt de har altså flere klasser og pris områder og de ved sgu noget om tingene... har aldrig opblevet andet end positive ting hos dem.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Tja, på en måde har du jo ret nok.

I rigtig mange tilfælde så køber folk jo også et mærke eller et design før de køber et produkt.

Men er de glade for det de køber, så rager det mig nu når de har betalt 20K for en forstærker ... eller 70K for et TV.

Det siger jo ofte mere om køberen end det siger noget om produktet.

Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Man får hvad man betaler for, når det drejer sig om Hi-Fi, ingen tvivl om det.

BOB BOB ... Kvalitet koster ja ... meen ... Du kan ikke sige at fordi det er dyrt, så er det tilsvarende godt. Det er sådan noget vås som visse producenter lever godt af.

Kvalitet får man ikke gratis ... Men du kan ikke måle kvaliteten på hvor dyre ting er.

• Ska vi ikk sige det sådan her:

hvis du er efter en standard lyd, som ikke skal være flot og ikke skal bruges til ting hvor detaljer kan være vigtigt (anlæg til en klub eller noget) så kan du købe hvad du vil!

Har du derimod krav om at du gerne vil ha fine detaljer med og ha en skarp lyd, ex til en mini-bio i stuen, så tag i hifi klubben og handel. De rådgiver dig gerne i 3 timer bare for at finde det helt rigtige!

-Nu har jeg været inde til en demonstration og høre et a-z anlæg mod et hifi-anlæg, og forskellen er så meget større end man tror. Nu går jeg selv op i hifi, men alligevel..

• Skal vi også sammenligne en FIAT 127 med en Mercedes 500 SL ? ...

Oprindeligt indlæg af BukkeMand

Kan godt være at man får hvad man betaler for, MEN... Hvis du fx køber et par B&W højttalere til 80.000 (med 2x8", 1x5" mellemtone, 1" diskant), hvorimod modellen mindre til (samme antal enheder) 70.000 så er det for det meste begrænset hvor stor forskellen er! Derfor må man som allerede nævnt, gøre op med sig selv om man vil give 10.000 extra for lidt bedre lyd... Når man kommer op i de høje prisklasser er det begrænset med lydforskellen i mange tilfælde...

Edit: Jeg anbefaler altid danskaudioteknik :D

Christ det var noget af et eksempel du kommer med der. 80 kilo..
    Hvis man har så mange penge at smide i et anlæg håber jeg sgu ikke det er 10.000 der bliver ens grænse.
    Man må vel også gå ud fra (det gør jeg ihvertfald :)) der er andet end bare lydkvaliten i forskel på de 2.

Oprindeligt indlæg af Bentzin

[Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/33.gif] [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/34.gif] [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/dunno.gif]

nå ja ... men hvis han sammenligner et godt anlæg med et købt i bilka ... som koster 1/5.... så er resultatet jo ikke overraskende ...

Mit eget anlæg koster 10-15 gange mere end mit kærestes anlæg ... Men det er ikke 10-15 bedre. Det ville det aldrig været.... men bedre er det jo naturligvis.

Ved at bruge en del flere penge får man noget som er bedre ja ... Men HIFI adskiller sig nu ikke syndeligt fra alle andre ting ... incl computere ... Prisen tilsvarer ikke ydelsen. Kommer man op i den høje ende, så betaler man for mere end man får. De små ting her i livet koster unaturligt meget .... thats life.

• Faktisk fortalte Wraper i en anden tråd at anlægget i A-Z kostede 7000 kr. og det i Hifiklubben 6000... Men kunne du ikke vide jo :P!

• Mine smiley's var ment, som at jeg også undrede mig. Er helt enig i, at man tit betaler blærerøvs-tillæg når der er tale om de tjekkede anlæg. My good old Kenwood-anlæg med Eltax surround & subwoofer, spiller fortinligt i min 24 m2 stue. Ville være overkill, at købe noget dyrere IMO. Men hver sin smag og prioritering.
    Det købte jeg i det daværende Fredgaard, som havde udemærkede ekspedienter til at vejlede mig. Desværre er det jo blevet til Fona og et eller andet er der sket - i den forkerte retning. For Fona ansætter vist ikke ligefrem kvalificerede folk. Næ de ta'r heller en ung og uerfaren - det er jo billgere.

Oprindeligt indlæg af Krillen
    Faktisk fortalte Wraper i en anden tråd at anlægget i A-Z kostede 7000 kr. og det i Hifiklubben 6000... Men kunne du ikke vide jo :P!

Nej, det er jo ikke til at vide. Når man sammenligner et "A-Z anlæg" med et HIFI-anlæg uden at komme med detaljer, så er det jo logisk nok at tro at han snakker om et typisk budget-anlæg som man finder i A-Z, bilka mv ...

Siden han omtaler et hifi-anlæg som synonym med et anlæg fra hifi-klubben er jo bare skræmmende nok i sig selv.

Det er muligt at man kan finde noget i hifi-klubben som er bedre end noget i tilsvarende prisklasse andre steder i verden, men det omvendte er så sandeligt også muligt.

Ved godt at langt de fleste her inde ikke er ret gamle, men derfor behøver man jo ikke at lade sig hjernevaske...

.... og at kalde sig hifi-nørd fordi man har købt sig en denon forstærker eller hvad ved jeg er jo så bare lidt for komisk ... :)) .... Svarer jo lidt til at kalde sig computer-nørd bare fordi man har købt en P4 ... FNIS ... *G* :crazyeyes: