Jeg synes tit jeg ser folk linke til hifi-klubben, når snakken kommer ind på hifi eller lignende.
Men jeg synes man skal være lidt påpasselig med, at bruge hifi-klubben. Først og fremmest, de er temmelig dyre. Det er en flot og overskuelig biks, ja. Men forretningen er IMO mest beregnet til, som de også selv skriver, "ganske almindelige entusiaster". Dermed synes jeg altså godt, at man kan sætte et kraftigt skel op mellem den almene, "gængse", forbruger og så "entusiasten".
Der er ingen tvivl om, at man hos hifi-klubben har med eksperter og kyndige mennesker at gøre. Det hedde sig, at man rent faktisk får rigtige ting at vide fra ekspedienterne og de ansatte.
Men hvor jeg tror de fleste begår fejlen er, at de køber en vare, der ligger over det krav de selv har. Dvs. de bruger mange penge, køber noget der ifl. hifiklubben er top-kvalitet, men hvor forbrugeren rent faktisk ville have kunnet finde noget, der ville stille de samme behov, men til langt lavere priser.
Jeg kan ikke andet, end at forholde mig lidt "kritisk" overfor hi-fi klubbens "filter", hvor de simpelthen har valgt en række mærker ud, de vil forhandle.
Jeg synes, at det lidt underminerer en række andre mærker, der for såvidt kan være lige så gode, men ikke nær så eksklusive.
I bund og grund, folk skal være forsigtige med, at foreslå hi-fi klubben, da den stortset kun tiltaler den sande "hi-fi entusiast", og dette afspejler sig altså også i deres vare sortiment. Er man, som jeg selv, en ganske almindelig forbruger, der blot stiller krav ved pris og kvalitet, behøver jeg ikke nogen DENON forstærker til kr. 15.000,-
Hav det i baghovedet, at Hi-Fi klubben er en klub for forbrugere med pengepungen i orden og den særlige omtalte entusiasme for HIFI. I visse tilfælde kan det simpelthen ikke betale sig at købe hos hifi-klubben, men snarrer smutte ned i den nærmeste electronic-world eller Fona, og købe Panasonic eller whatever