Forskel på .wav og mp3 i 320kb/sec?

  • Hvis man har masser af plads, og kun vil have sine EGNE CDér rippet, ville jeg copiere dem ind som wav filer. Godt nok fylder de meget, men hvis vi snakker om 50-10 CDér, ja så er det jo ikke galt...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    du vil altid miste en lille smule under encording og decording


    Nej, det er jo det, der er hele humlen ved lossless komprimering!


    Mister man noget når man zipper en fil?
    Kan den oprindelige fil ikke genskabes 100%?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Søndergård
    Hvis man har masser af plads, og kun vil have sine EGNE CDér rippet, ville jeg copiere dem ind som wav filer. Godt nok fylder de meget, men hvis vi snakker om 50-10 CDér, ja så er det jo ikke galt...


    Det er da spild af plads!


    Brug et lossless format som jeg har forslået, og du sparer ca. halvdelen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky


    "jo" til at der altid vil gå en del af kvaliteten tabt ved kopiering. Det er måske ikke hørbart, men der er mistet noget.. :)


    Hvordan kan man miste noget, når man holder det i digitalt format hele vejen igennem?


    grunden til man bruger lp'erne er nok mest fordi det hører sig ligesom bare til!!.. :D denon og pioneer har lavet nogen udemærkede cd'er afspillere hvor du kan scratche, og hvor de er bygget op på samme måde, som en ordinær pladeafspiller, og hvor der endda er smidt en grim plastik plade på som man kan flå og rive i for at scratche!!.. :D

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hoerning
    Hvordan kan man miste noget, når man holder det i digitalt format hele vejen igennem?


    At det er digital er ikke ensbetydende med at man ikke kan tabe miste noget.
    Men i lige den her situation vil det ikke være tilfældet.