Ram eller grafikkort...

• Med under 512 mb ram skal du nok ikke stille dig ind i auctions huset i Ironforge eller Orgrimmar midt i myldre tiden uden at det lagger lidt.

Man kan osgå godt mærke en del forskel på om man har 512 eller 1024.

minimum 512 vil jeg nok sige .. det kan jeg godt trække på min blærbar

Oprindeligt indlæg af Wraper

en WinXP kan da ved gud NEMT køre ved 256 ram - der er vidst noget du har misforstået mester!

Og WoW ja, 512 anbefales, men også nemt muligt med 256!

Nemt køre ved 256... hmm... WinXP bruger næsten 256 mb ram ALENE. Det vil blive noget lort at køre programmer i det!

Muligt med 256, ja. Men jeg har også set hvordan det kører med 512 og 1024. Først med 1024 synes jeg det kører optimalt, men man kan sagtens med 512.

AH kl. 21 med 256 mb ram... haha gad jeg godt se... :D

edit: Snakker udelukkende hvis man kører med Windows XP ikke 2000 eller 98 - selv om jeg stadig ikke tror at det vil køre godt.

ved ikk hvordan mit xp ville køre med 256 ram, både bærbar og stationær sidder på 1GB over lægnere tid nu

Du er da godt nok en tumpe så!

Du sidder og siger at det sagtens kan køre med 256 mb ram, for derefter at sige at du ikke engang ved det...

:lame: - min mening!

ved ikk hvordan mit xp ville køre med 256 ram, både bærbar og stationær sidder på 1GB over lægnere tid nu

Tror du så ikke du skulle tage og "rette" lidt i dine tidligere indlæg?

Specielt det hvor du fortæller om hvor nemt XP og WoW kan køres med 256 Mb.

Er det muligt at køre begge med 256? Sikkert.

Er det til at holde ud at spille med 256 til både xp og WoW? Næppe.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• sys du ikk du skulle starte med at åbne de 2 huller du ser ud af?

MIT XP! Ikke XP generelt!

alle bruger forskellige programmer, indstillinger osv osv osv!

• samme gælder for dig, læs hvad jeg skriver! siger MIT XP! ikke XP generelt!

tsk tsk!

• Windows Xp kan altså nemt kører på 256mb ram - mit xp bruger ca 100mb~ i windows når den bare står og idler... og 115mb på en maskine med SD ram så der er stadig lidt plads til programmer specielt da der findes en swap file...

og for folk der ikke ved hva en swap file er, så er det en form for Ram som optager plads på din harddisk i stedet for i de ram som man så mangler...

Ram er så bare mange gange hurtigere end en swapfile men den virker rimelig godt til diverse programmer dog ikke så godt med spil ;)

Men stadig til topic så sys jeg stadig du skulle se dig om for nogen ram før du overvejer et nyt grafikkort for uanset hvad du vælger at ville spille senere hen så kommer du ikke uden om ram problemt, slet ikke!

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Hvad er der da så specielt ved dit XP? Er det en version der kræver ekstra mange ram?

Windows XP Proffesional - Ram stealer edition :))

folk kører med forskellige programmer i baggrunden? virusprogrammer, firewalls osv osv. de æder forskelligt?

• ehmm ja nu siger jeg det igen 100mb ram bruger jeg med Abit firewall, msn, winamp, antivir, spybot S&D og mine logitic driver kørende så hvis du bruger 256mb ram når du står idle i windows så tror jeg godt nok du skal have gjort noget ved det ;)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

Oprindeligt indlæg af jK^
    ehmm ja nu siger jeg det igen 100mb ram bruger jeg med Abit firewall, msn, winamp, antivir, spybot S&D og mine logitic driver kørende så hvis du bruger 256mb ram når du står idle i windows så tror jeg godt nok du skal have gjort noget ved det ;)

jeg bruger.. hmm. 600 ved idle tror jeg :S

• det gæller bare om at få nogle flere ram i din maskine og så kan du se på graikkort bag efter min 512 men jeg syntes du skulle købe 1024

Nu vi snakker om Windows bør i der har en 64 bit tjække denne link ud http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx :clap: :dance:

AMD +3500 64 bit
    Gigabyte GA-K8NSNXP-939
    ZALMAN CNPS 7000B-Cu LED
    Kingston HyperX 2 x 512 MB 4300CL3 / 533 MHz
    HIS Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ
    Thermaltake Xaser V5000D

• Min gamle :))
    Det laggede så meget at jeg på et tidspunkt døde i SW :)) Og jeg faldt SÅ mange gange ned i "lavagrøften" i IF :D

• hmm jeg kunne sagtens kører xp med 256mb ram og CS: S kørte også fint (dog med alt på low)

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

• faktisk kørte mit
    Ice-Q radeon 9800pro bedre end mit pov 6600gt

så ved nu ikk

Core i7 2600K @ 3.4
    AsusASUS MAXIMUS IV GENE-Z
    Sapphire Radeon HD6850
    4 x 4GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz