Yahama 750 Seca ORIGINAL HJÆLp min far.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cloud!
    Den er godtnok ikke rød, men her er en fra '84:


    http://www.korsvejensbilcenter…ml/indhold/brugtbiler.asp



    En 20 år gammel MC - der skulle have kørt 63.000 km - det tror jeg simpelthen ikke på - det er lige over 3000 km om året. Det kan sgu kun lade sig gøre hvis det er den samme person der har haft den i alle årene - og denne person er panisk ræd for regnvejr.


    Forresten: Fed MC - men jeg ville nok vælge en XJ750 hvis det endelig skulle være en Yamaha.


  • Det kan sagtens lade sig gøre.. der findes også massere biler, som kun har kørt fx. 100.000 og er 20 år gamle.

  • Meget plausibelt :) Mange mennesker køber dyre motorcykler og biler for investeringens skyld. Kan man få en genstand der giver solidt skattefradrag og som ikke taber i værdi, som f.eks. en Harley Davidson er der mange der ikke kører på den, andet end hvis vejrudsigten lover helgaderet solkin, skyfrit og nærmeste regn er i amazonas! Og de så forøvrigt kun kører til ishuset ved stranden sammen med lillemor!


    Hvor jeg boede som ung, boede i nærheden en gammel særling der brugte al sin tid på at passe sin have. Han CYKLEDE fra hvor han boede og til byen 7-8 kilometer hver vej for, at handle selvom han var 75 år gammel - hvis det vel at mærke regnede, sneede eller stormede!


    Hans gamle Morris Minor kom kun ud når solen skinnede. 90% af året cyklede han fremfor slide bilen ude i det hårde vejr :|


    En anden af mine venner havde en Norton Commando 750 Mark II MC han også kun brugte når det ikke regnede eller var udsigt dertil. Han købte den som ung for 25.000 og solgte den som 40 årig for omkring 80.000 - god investering. "Aldrig kørt i renvejr" er godt salgsargument!



  • Det er vist ikke alverden du ved om motorcykler. En Yamaha 750 er ikke - har aldrig været - og vil aldrig blive et investerings objekt. Nu har jeg kørt og skruet MC siden 1984 - og jeg har fandeme mødt mange HD kører - og har endnu ikke mødt nogen der har købt en HD eller noget andet MC mærke som investering for at få et skatte fradrag.


    Der er selvfølgelig nogen der "scorer" kassen på deres ungdoms "kærlighed" - men der er sgu langt i mellem dem - og de har med garanti ikke købt den i sin tid - med det for øje.

  • Quote

    Det kan sagtens lade sig gøre.. der findes også massere biler, som kun har kørt fx. 100.000 og er 20 år gamle.


    Du er født i 1989 - har dårligt fået kørekort til knallert - og så mener du at vide noget om den slags - det tvivler jeg på..... :roller: :roller:


    Selvfølgelig kan det ikke helt udelukkes - men sandsynligheden taler sgu for at det speedometer HAR været rundt mindst 1 gang. En hurtig gennemgang af den MC vil meget hurtigt afsløre om km tallet passer. Der vil jo være væsentlig forskel på slidtage på 63.000 km eller 163.000 km.

  • undskyld jeg har lavet en fejl.. det skal være en XJ750, det er bare mega svært at finde en der er til salg syntes jeg..

  • Quote

    undskyld jeg har lavet en fejl.. det skal være en XJ750, det er bare mega svært at finde en der er til salg syntes jeg..



    Som jeg skrev tidligere - er de begge ok "cykler" - men jeg ville klart vælge en XJ750 - den fås nemlig meget nyere - og der er en del flere af dem på gaden... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    Som jeg skrev tidligere - er de begge ok "cykler" - men jeg ville klart vælge en XJ750 - den fås nemlig meget nyere - og der er en del flere af dem på gaden... ;)


    yeps, men problemet er stadig jeg kan ikke finde nogen der er til salg med de krav (min far) har..

  • Quote

    yeps, men problemet er stadig jeg kan ikke finde nogen der er til salg med de krav (min far) har..


    Nu er det jo ikke alverden - udover farven du skriver noget om - det gør det unægteligt lidt sværere at hjælpe - men kig i den blå avis online - der skulle du kunne finde noget brugbart.


    HER f.eks. - dog lidt dyr efter min mening. din far kan jo evt. prøve at kigge i tyskland - der er den slags MC jo "noget gammel bras" man kan få til en rigtig fornuftig pris..


    Helt anden MC - men kig da lige på den HER - Niiiiice bike... :T


    Eller denne HER - Har selv haft så'n fætter. Fandeme en af de fedest MC'er jeg har haft - Den kører bare - og kardanen mærker man bare ikke. Jeg har været det halve europe rundt på den MC - bla. i Gibraltar - Kan varmt anbefales - og den er jo store bror til den din far kigger efter.. ;)