En erstatning for Cola ?

• Mojn... Jeg så Go'aften Danmark sidst angående cola- og slikforbrug og blev rimelig forbavset over hvordan kroppen kan reagerer... Var oss til tandlæge sidst og fik konstateret 2 huller (de 2 første)... Jeg er ik just tandlæge fan, da den boremaskine for mig til at synge opera og pungen bliver 1000 kr fladere i løbet af 2 sek... Er der en form for cola der sundere ? Drikker nok en halv liter om dagen :rolleyes: Hva drikker i om dagen/ugen ?

Edit: Ved godt det er en lidt larm tråd :))

• Altså sundere...nu går jeg ud fra vi snakker mht tænderne?
    I så fald er light vel lidt bedre eftersom der ikke er sukker, men det værste for tænderne i en cola er nu en gang citronsyren. Og ingen sodavand er uden syre så vidt jeg ved.

Jeg drikker det sgu bare ind imellem...1/4 liter hver anden dag i gennensnit vel..max

• Drikker selv vand..

Ganske alm. kold vand..

Det kan "varmt" anbefales..

For det første kan jeg slet ikke li' Cola, og for det andet siger det mig ikke så meget at drikke alt det sodavand til hverdag.

Så vand vil nok være det jeg vil foreslå som en afløser. ;)

• eller noget æble juice :D

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

• jeg drikker ca 10 l cola om ugen, og min tandlæge foreslog mig at drikke med sugerør. (noget med at min malje var smadret, så jeg skulle drikke med sugerør og helst børste tænder efter jeg havde drukket en cola)

- ingen cola er bedre end the original..

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Mener at have hørt at light er endnu værer ved tænderne.
    Det er nok bare resten af kroppen den er mildere ved.
    Men jeg ville nu også foreslå vand.

Light er bedre til tænderne - der er ingen sukker.