En erstatning for Cola ?

• Mojn... Jeg så Go'aften Danmark sidst angående cola- og slikforbrug og blev rimelig forbavset over hvordan kroppen kan reagerer... Var oss til tandlæge sidst og fik konstateret 2 huller (de 2 første)... Jeg er ik just tandlæge fan, da den boremaskine for mig til at synge opera og pungen bliver 1000 kr fladere i løbet af 2 sek... Er der en form for cola der sundere ? Drikker nok en halv liter om dagen :rolleyes: Hva drikker i om dagen/ugen ?

Edit: Ved godt det er en lidt larm tråd :))

• Altså sundere...nu går jeg ud fra vi snakker mht tænderne?
    I så fald er light vel lidt bedre eftersom der ikke er sukker, men det værste for tænderne i en cola er nu en gang citronsyren. Og ingen sodavand er uden syre så vidt jeg ved.

Jeg drikker det sgu bare ind imellem...1/4 liter hver anden dag i gennensnit vel..max

• Drikker selv vand..

Ganske alm. kold vand..

Det kan "varmt" anbefales..

For det første kan jeg slet ikke li' Cola, og for det andet siger det mig ikke så meget at drikke alt det sodavand til hverdag.

Så vand vil nok være det jeg vil foreslå som en afløser. ;)

• eller noget æble juice :D

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

• jeg drikker ca 10 l cola om ugen, og min tandlæge foreslog mig at drikke med sugerør. (noget med at min malje var smadret, så jeg skulle drikke med sugerør og helst børste tænder efter jeg havde drukket en cola)

- ingen cola er bedre end the original..

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Mener at have hørt at light er endnu værer ved tænderne.
    Det er nok bare resten af kroppen den er mildere ved.
    Men jeg ville nu også foreslå vand.

Light er bedre til tænderne - der er ingen sukker.
    Snakker vi til resten af kroppen..tjaaah det kommer an på hvad målet er. Hvis du vil tabe dig er light jo klart anbefalelsværdigt, men hvis ikke så tag en almindelig - sødestoffer er helt sikkert ikke guds gave...

• Jeg vil på ingen måde promovere folks (inkl. min egen) vanvittige indtagen af Cola, men jeg synes nu ellers jeg er stødt på mange sjove indslag - allerede på 8. post.

For det første, så er der tydeligvis ingen beviser for hvorvidt det kunstige sukker eller hvad det er de putter i light skulle være sundere på nogen som helst måder. Derudover har der også gået rygter om, at light versionerne fremprovokerer kræft (den alarm er da vidst ved at miste sin effekt), men at den kunstige sukker skulle styrke citronsyrens effekt på tænderne lyder på mig som et meget skævt skud.

tAshDa:

Det er da næsten skræmmende, at du så alligevel fortsætter hæmningsløst. Vil du gerne være tandløs, så kender jeg da nogen der kan hjælpe dig mere effektivt. Hvis din malje er smadret skal der meget lidt til for at dine tænder helt forsvinder, så i stedet for at begynde med sugerøret, så ville mit råd da være at stoppe at once. Til sidst, så er en af mine gode venner tandlæge, og hun siger at man skal undgå at børste tænder efter man har drukket sodavand, fordi det i stedet smadrer tænderne når de er mest udsatte. I stedet, så skyl din mund godt når du har drukket.

• har hørt at man ikke skal drikke light... de syrer der er tilsættet gør at ens krop overhovedet ikke godt af det... nogle lærer anbefaler almindelig cola i stedet for light.. mmen vil sige.. drik vand.. :drink:

• Jeg tror sg vinderen blev vandet :) Har lige set det gamle billede med hende der mistede tænderne ved cola på nættet... ser fandme klamt ud :boxed: (hende fra BT)

Oprindeligt indlæg af Raller
    drikker 0.5 l om ugen ...

øl kan vi så diskutere :D

Så er jeg ihf. ik alene der :))

• Drikker ca 1,5liter om dagen.

Tvivler på der er nogle erstatninger, udover Light, som desværre ikke smager særligt godt.

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

• At skifte cola ud med cola light fordi det skulle være "sundere" er ligesom at skifte prince ud med "prince light" ... For dem som har fulgt med i verden, så ved i godt hvad det betyder ... :))

Det eneste sundt man kan gøre er at skære sit forbrug NED ... eller helt holde op ...

... og ja, jeg kan også varmt anbefale vand ... :D

Tænderne skal holde hele livet ... Pas på dem ... Der er jo ingen der syntes det er sexet hvis man har grimme, ødelagte ... eller helt mangler tænderne vel ? ...

Oprindeligt indlæg af tAshDa
    jeg drikker ca 10 l cola om ugen, og min tandlæge foreslog mig at drikke med sugerør. (noget med at min malje var smadret, så jeg skulle drikke med sugerør og helst børste tænder efter jeg havde drukket en cola)

- ingen cola er bedre end the original..

.... Godt at gebis er opfundet hva´? ...

Undskyld jeg siger det, men dit tilfælde svarer sgu til at en patient med lungekræft ryger videre ... :boxed: ... Så er det sgu da ikke studenterhuen der trykker alt for hårdt ....