Kommentare til design

• På baggrund af min poll omkring folks opløsninger og hjemmesiden med den "globale" opløsning, er sitet bedst set i 1024x768 ...

http://www.macimuz.dk/v3/

Fik lyst til at lave et nyt og nogenlunde simpelt design, hvor siden indtil videre kun skal indeholde lidt information og senere hen indeholde mere dybdegående information omkring mig .. Samtidig skal mulighederne for at indstille hjemmesidens udseende også tilføjes. Her tænker jeg på andre anime figure samt muligheden for at have figurerne på højre side i stedet for venstre (kort sagt "flippe" siden horisontalt) ...

Men smid nogle få begrundede ord .. Uanset om du synes fint eller dårligt, smid en lille kommentar med ..

• Nu kan det være det er mig der er :lame: men jeg er ikek så vild med Engelsk tekst på danske hjemmesider. Hvis du har brug for at folk skal kunne læse den på Engelsk skal du i det mindste sørge for at står korrekt.
    En anden ting er, nu ser jeg den med den anbefalde opløsning og jeg synes at billedet vælter til højre. Det ser ud til at selv hvis man tager figuren med så er siden ikke centreret.

• Ret lækkert design, har dog et par kritiske kommentarer. Figuren passer godt til resten af siden, men den kunne godt trænge til at få kanten finpudset. Det ser ud som om den er klippet meget groft ud af at andet billede og det ødelægger lidt helhedsindtrykket. Derudover passer den blå grafik i bunden heller ikke rigtig til resten af farverne.

Oprindeligt indlæg af nicolajs
    Nu kan det være det er mig der er :lame: men jeg er ikek så vild med Engelsk tekst på danske hjemmesider. Hvis du har brug for at folk skal kunne læse den på Engelsk skal du i det mindste sørge for at står korrekt.
    En anden ting er, nu ser jeg den med den anbefalde opløsning og jeg synes at billedet vælter til højre. Det ser ud til at selv hvis man tager figuren med så er siden ikke centreret.

Nu ved jeg ikke præcist hvad af det engelske tekst der lige er problemet, men indtil videre er det bare fyldtekst ...

Har valgt engelsk fordi jeg vil forbedre og vedligeholde mit engelsk. Er dog ingen mester i det engelske ... Selv hvis jeg skrev på dansk ville der nok forekomme grammatiske fejl såvel som stavefejl :)

Kan nok godt følge dig med siden hælder en smule ...

Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Ret lækkert design, har dog et par kritiske kommentarer. Figuren passer godt til resten af siden, men den kunne godt trænge til at få kanten finpudset. Det ser ud som om den er klippet meget groft ud af at andet billede og det ødelægger lidt helhedsindtrykket. Derudover passer den blå grafik i bunden heller ikke rigtig til resten af farverne.

Ye, figuren er faktisk slet ikke finpudset :)

Hvilken farve vil du foreslå i stedet for blå ?

Muligheden skal nok være man selv kan vælge lidt forskellige farver :)

Oprindeligt indlæg af FlexQ
    virker brik i mozilla ?

sidder selv i firefox, ingen problemer .. ellers er siden sådan set bare et stort billede ... Klipper ikke til i PS før det er helt som det bør være :)

• Vil da foreslå en mørkere brunlig farve, som minder om nogen af farverne på figuren. Jeg tror faktisk det vil se endnu flottere ud hvis du lader den blå grafik stå og udskifter figuren med en i blå farver, men det ser jo ud til at det er den slags ting du har planer om at lave :)

Oprindeligt indlæg af r3ptile

Vil da foreslå en mørkere brunlig farve, som minder om nogen af farverne på figuren. Jeg tror faktisk det vil se endnu flottere ud hvis du lader den blå grafik stå og udskifter figuren med en i blå farver, men det ser jo ud til at det er den slags ting du har planer om at lave :)

Du har nok ret, figur og den blå klart i hjørnet bør nok følges ad farvemæssigt ...

Har en idé om folk skal kunne kombinere figur og klat som de mere eller mindre løster det. Så er der nemlig lidt for en hver smag :)

Oprindeligt indlæg af axasion
    Kan godt lide det :D Jeg lagde lige mærke til de to "knapper" nede i bunden. Dem med firefox og thunderbird lige ved siden af CHART.DK knappen. Er det noget du selv har lavet? I så fald, hvilken font har du brugt?

De er fra "spread firefox" ;)

http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates/homepage

Oprindeligt indlæg af Lahma
    En rød eller grøn tror jeg vil passe bedre end den blå.

Ja, nu når i påpeger det, så kan jeg egentlig godt se det ...

Siden skal bare ikke blive for kedelig og farveløs :)

Edit:
    Eller ganske simpelt en anime figur med lidt flere farver :)

Oprindeligt indlæg af Lahma
    Du kunne evt. fremhæve de få farver der er i figuren.
    Måske endda få lidt farvespil i menu-knapperne?

Slet ikke en dum idé du har der :D

Tak for det ... Så har jeg også noget at rode med imorgen :D

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Slet ikke en dum idé du har der :D

Tak for det ... Så har jeg også noget at rode med imorgen :D

No problem. Sig endelig til hvis du mangler assistance.

Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Links virker ikke i Firefox...

Hvilke links ? ... Heller ikke meningen de skal virke ... det er kun designmæssigt indtil videre ..

Oprindeligt indlæg af axasion
    Okay. Men har du så et gæt på, hvad det er for en font? :D

Hmm narj .. måske Verdana eller Tahoma ... men det er vel ikke kantede nok ...

• Så skriv det da for faen ! :D

Synes at det er en skam at der er en streg under menuknapperne. Det skal gå sammen i ét - altså det aktive menupunkt og indholdet.

Dem der ikke er aktive, skal fortsat være adskilt på en måde....

• Min kritik:

-Få dine billeder i ordentlig kvallitet, det ligner jo en low-res side :|
    -jeg vil på det kraftigste råde dig til at ikke skrive nyheder/blog og ting ind som BILLEDER?! Hva tænker du på :| ALT for tungt!
    -Måske skulle du få selve boxen centreret, og så smide billedet på bagefter, så boxen er i centrum og det venstre billede lidt mere i selve venstre side

Oprindeligt indlæg af Wraper
    Min kritik:

-Få dine billeder i ordentlig kvallitet, det ligner jo en low-res side :|
    -jeg vil på det kraftigste råde dig til at ikke skrive nyheder/blog og ting ind som BILLEDER?! Hva tænker du på :| ALT for tungt!
    -Måske skulle du få selve boxen centreret, og så smide billedet på bagefter, så boxen er i centrum og det venstre billede lidt mere i selve venstre side

LOL! Havde jeg slet ikke lagt mærke til :)) - desuden er der W i Welcome... ;)

Synes også udklipning/resize af den-der-mande-ligende-tingest-til-vestre skulle gøres noget bedre...

Det der Copyright, Customize osv i bunden står heller ikke på linie med de to bannere, hvilket det burde gøre.