Outlook 2003

• I Outlook 2003 er der en sikkerheds funktion, som blokere for adgangen til forskellige vedhæftede filer.

Er der nogen som ved hvordan jeg kommer uden om denne funktion... evt. hvordan jeg deaktivere den?

På forhånd tak!

Oprindeligt indlæg af sToreBatFar
    I Outlook 2003 er der en sikkerheds funktion, som blokere for adgangen til forskellige vedhæftede filer.

Er der nogen som ved hvordan jeg kommer uden om denne funktion... evt. hvordan jeg deaktivere den?

På forhånd tak!

Pak de filer du skal sende/modtage med fx. WinRAR, WinZIP eller ligende .... Så bliver de ikke blokeret af Outlook.

Anbefaler dig at lade Outlooks blokerings-feature af bestemte fil-typer være som den er.

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Pak de filer du skal sende/modtage med fx. WinRAR, WinZIP eller ligende .... Så bliver de ikke blokeret af Outlook.

Anbefaler dig at lade Outlooks blokerings-feature af bestemte fil-typer være som den er.

Hvorfor..???? - med et ordentligt sikkerheds program er der da intet problem i at lade alt komme igennem. Godt nok bruger jeg Outlook Express - men jeg har da ingen blok's på hvilke filer jeg må modtage/sende - det styrer Mcafee med hård hånd - hvis der er snavs i noget. Jeg har endda bevidst prøvet at gemme filer fra mails - selv om jeg vidste der var "snavs" i filen. Mcafee nakker det HVER gang (indtil videre i hvert fald)...

EDIT: Hvis jeg f.eks. skulle pakke hver gang jeg skulle sende til f.eks. min far - så fik han sgu aldrig pakket lortet ud igen - og så er man jo lige vidt.. ;)

Oprindeligt indlæg af sToreBatFar
    I Outlook 2003 er der en sikkerheds funktion, som blokere for adgangen til forskellige vedhæftede filer.

På forhånd tak!

Læs her :)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;829982

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Oprindeligt indlæg af WizzarD
    Hvorfor..???? - med et ordentligt sikkerheds program er der da intet problem i at lade alt komme igennem. Godt nok bruger jeg Outlook Express - men jeg har da ingen blok's på hvilke filer jeg må modtage/sende - det styrer Mcafee med hård hånd - hvis der er snavs i noget. Jeg har endda bevidst prøvet at gemme filer fra mails - selv om jeg vidste der var "snavs" i filen. Mcafee nakker det HVER gang (indtil videre i hvert fald)...

EDIT: Hvis jeg f.eks. skulle pakke hver gang jeg skulle sende til f.eks. min far - så fik han sgu aldrig pakket lortet ud igen - og så er man jo lige vidt.. ;)

At den simple grund at selvom du har en AV, så kan man stadig godt sende en email med en skadelige fil der starter op af "sig selv" ... og som laver skade. Det behøver ikke at være en virus for at lave skade ;)

Hvis din far ikke kan lære at højreklikke på en fil og vælg "pak op" eller hvad det nu hedder på dansk, så er det måske en god idé at han får konen til at hjælpe sig når han sidder foran computeren ;)

At den simple grund at selvom du har en AV, så kan man stadig godt sende en email med en skadelige fil der starter op af "sig selv" ... og som laver skade. Det behøver ikke at være en virus for at lave skade ;)

Hvis din far ikke kan lære at højreklikke på en fil og vælg "pak op" eller hvad det nu hedder på dansk, så er det måske en god idé at han får konen til at hjælpe sig når han sidder foran computeren ;)

Get real - så synes jeg du skal bevise den påstand og sende mig en.. :roller: - Uanset hvad du sender - så nakker Mcafee det - script eller whatever. Desuden skal du ikke bilde mig ind at flertallet af tweak's brugere - som bruger f.eks. Outlook Express - ikke lader vedhæftede filer komme igennem - UDEN probs.

Bortset fra det - hvorfor skulle jeg lære den gamle at pakke filer ud - når det er absolut unødvendigt. Hvis han endelig skal bruge så store filer at det er nødvendigt at pakke - så ryger de sgu da på en CD og ned til ham istedet - tror ikke hans 56K modem bliver så glad for det andet.

• Er enig med wizzard! Det er ikke nødvendigt at hverken outlook eller andre programmer blokerer bestemte filer. NOD32 har en pop3 scanner, så den tjekker mailen inden den overhovedet rammer min indbakke. Så ja jeg vil også gerne se det bevist!