Drive strengh skal du lade blive på 7
Men hynix ram mener jeg kører bedst ved datastrengh på 4

G.Skill ram vil ikke kører ved T1
-
-
Det er ikke kun CPU som har noget i at sige om man kan køre 1T ved høj FSB, også bundkortets chipsæt har noget at sige der.
Eks. på det Asus A8V jeg havde tidligere, der var det umuligt at komme over 233-240 ved 1T, mens jeg på mit nuværende DFI NF4 board godt kan køre rammene helt oppe ved 300Mhz 2.5-3-3-7 1T
Men det er så med AUTO på alle andre indstillinger, så jeg er sikker på jeg kan hente lidt mere ydelse ved at tweake de andre settings hvis ellers jeg fandt nogle settings som passede på mine ram blokke (G.Skill PC4400LE med 437 chips)
Ved 300Mhz giver jeg dem dog 3.2V
-
Har du prøvet med 136mod bios..
Løste mine problemer og de kører pt 295@2,5 3 3 7, havde før store problemer med at få dem til at køre 275..
Fik den anbefalet af g.skill rep i europa, skulle ellers til at sende dem til rma -
Var det nok bare at køre med den bios eller hvilke indstillinger gav biosen der som du kunne bruge til at få dem stabile ved 275?
-
det var nok bare med bios..
Havde ellers før prøvet med næsten alt køling a64 tweaker osv -
Jeg var i samme situation.
Jeg har flashet til den 1.36mod BIOS og nu er problemet væk
Først prøvede jeg med en multi på 8, hvilket den ikke ville være med til i memtest. Men ved multi 9 kører det super! Jeg har kørt mange memtests og superPi samt Prime95 - det funker bare!
Jeg kører 278x9 2.5 3 3 7 T1 ved 2.85 (Behøver nok ikke så meget vdimm).
Jeg er meget taknemmelig for tippet - faktisk var det den eneste BIOS jeg ikke havde prøvet. Tak!!
Underligt nok kunne jeg få dem til at virke med en 92mm blæser ved FULD kraft før i tiden. Dette behøver jeg ikke nu.
-
det var godt at høre..
Ellers er g.skill meget gode m.h.t rma...
Man kan sende dem direkte til deres rep i europa der ordner det på 1-2 dage, dvs ombytter hvis der konstateres fejl. -
mit virker stadig ikke
tror det er fordi at ram bliver for varme! de er ca 50-60 tror jeg
-
Mine skal have meget at leve af. Jeg prøvede ved 2.65v - no go. Men ved 2.85v (har ikke påøvet en mellemting) er de 32mb Superpi stabile. Prime og memtest finder heller ikke nogen fejl.
-
Oprindeligt indlæg af Søndergård
Mine skal have meget at leve af. Jeg prøvede ved 2.65v - no go. Men ved 2.85v (har ikke påøvet en mellemting) er de 32mb Superpi stabile. Prime og memtest finder heller ikke nogen fejl.har prøvet 2.85v og jeg for reboot
-
tjaa karse du er bare ikke så heldig med dit hardware imo
-
send dem til rma hos g.skill..
Hvis du vil have den har jeg mail til rep i europa så kan du jo aftale med ham.
De skal kunne køre standart hastighed uden allle mulige køle løsninger -
Hvis jeg kommer op på bare lidt over 275fsb skal jeg bruge 2.5 4 4 7 frem for 2.5 3 3 7. Prøv det ved de 275 - det skal virke! Vi havde 100% samme problem.
-
har kørt en memtest på mine ram ved 200mhz 2-2-2-5 T1 og det klarede de i 9timer og 15min uden fejl!
-
Er det ikke mærkeligt, at mine ikke vil køre 275FSB ved en 8x multiplier? De vil gerne ved 9x - er det min CPu eller mobo der spiller et puds? Ja eller RAM for den sags skyld...
-
Oprindeligt indlæg af Søndergård
Er det ikke mærkeligt, at mine ikke vil køre 275FSB ved en 8x multiplier? De vil gerne ved 9x - er det min CPu eller mobo der spiller et puds? Ja eller RAM for den sags skyld...Dårlig mem-controller? Måske en "Venice" kan ordne det?
-
Oprindeligt indlæg af Astrocity
Dårlig mem-controller? Måske en "Venice" kan ordne det?
he he det er der skam ikke noget underligt i, det er typisk for A64´rne de er ikke lige ud af landevejen. de har deres "faurit" multiplier hvor de funker bedst -
Det er såmænd ikke noget problem
En multi på 9x er bedre end 8x i mit tilfælde... Jeg bliver alligevel nødt til at bruge den på 9x da 10x er no go
CPUen vil ikke køre 2750MHz stabilt. Nu hvor mine RAM endelig virker så skal de sq også udnyttes til det groveste
-
Nogen der lige vil forklare hvad T1 og T2 er, aner det virkelig ikke...
-
Karse: Der er også kommet en "Drive strength" funktion i den BIOS vi lige har flasher til. Prøv at aktivere den. Der var jo megen snak om "Drive strength"..