Davs ville lige hører om i har en ide om hvorfor min comp ikke booter op når jeg kører over 220 fsb ca
har en amd 64 bit 3000 + og har prøvet at kører 245 fsb uden problemer på vcore 1.5 ca og ram timings på standard og har sat ramne ned på 166 mhz hvor stadard er 200 mhz. Ht er på 4x. nu kommer det sjove problem når jeg genstarter booter min compter bare ikke op når jeg så slukker og tænder så gider eden godt at boote ? men af og til skal der nogen gange tænd og sluk til før den gider at starte op nogen der har en ide ? jeg synes fandme det skummelt den ikke booter op på reboot håber virkelig i kan hjælpe mig mit hardware kan ses i min signatur
Ved 0ver 220 FSb sker der følgende :(
-
-
mere strøm på ram, LDT og chipsæt evt på CPU
-
Kan det være fordi dit HW ik får nok strøm generelt.. fra din PSU...
Mvh Mads
-
MIn psu er en tagan 480 watt med 28 ampere på 12 volt linien så den skulle meget gerne klare det plus at cpuen får ca 1.5 vcore og ram max 2.85 volt
-
3000+ er kendt for at ville have lidt mere strøm end 3200+ når man ocer...har du ok køling kan du godt give op til 1.6 uden probs. Chipsæt var det der standsede min i første omgang...så det fik lige lidt mere strøm.