DFI Nf4 OC probs

• Du kan få det byttet til et nyt ;) Du skal ikke købe et nyt.. (Medmindre du har pillet ved det altså ;) )

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• OK, har også lige læst at A8N SLI har en masse problemer med ram, foreksempel har de problemer med at køre 1T!

Tror du at Compumail vil bytte mit kort til et R.A02?

De skal jo åbne pakken for at tjekke hvad det er for et kort der ligger i!

Håber Dælme at det løser mine problemer så!

• har prøvet Asus af 2 gange i SLI en med nogle gamle Corsair PC3200 1g kit rev. 1.1 og en gang med Gskills

bække gange med problemer.

med corsair ram fik jeg fejl ved at copy filler fra den sil og nv controller.

ved Gskills ville det næsten aldrig start op

jeg ville prøve MSI NF4 boards

damn hvor køre Intel uden de F!!!! problemer :))

I7 920 2.66 @ 4.2Ghz vcore1.35 // Asus P6T Deluxe // 12G PC12800 Corsair 8-8-8-24
    Asus 4870X2 // Intel Raid // 2 * 500G Raid0 // Highpoint 2300 // 2 * 500G Raid0 // 2 * 1T Raid0 // Plextor 810A-Sata
    Enermax 720W // Coolet By EK-Watercooling

Rettet en gang, sidst af C3PO ().

• Du vil anbefale MSI´s Nforce 4 boards??

Kunne sgu godt være man skulle skifte til Intel igen, AMD HAR MANGE RAM PROBLEMER PUNKTUM!

Men jeg håber at jeg kan få byttet DFI boardet til RA02 og at det vil løse mine problemer, men jeg tør næsten ikke satse på det..!

• Skriv til DFI og få en bekræftelse.. Men ellers kig på DFI street, der står vist os noget om det..

Lian Li V2000B - HX1000W
    måske en MD20 til salg

• undskyld men hvorfor får du ikek byttet dit bundkort til en rev 01/02 ....for jo det kan du hos DFI uden beregning osv.....smut ind å DFI street forum og kom i kontakt med en medarbejder derinde (eller på xs.org) der er simpelthen folk der er ansat til at hjælpe via de fora........og et rev 00 kan byttes da der er ændret noget med over 20 komponenter i forhold til 01/02 .....00 var tænkt som engineer eksample og ikke til salg.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    undskyld men hvorfor får du ikek byttet dit bundkort til en rev 01/02 ....for jo det kan du hos DFI uden beregning osv.....smut ind å DFI street forum og kom i kontakt med en medarbejder derinde (eller på xs.org) der er simpelthen folk der er ansat til at hjælpe via de fora........og et rev 00 kan byttes da der er ændret noget med over 20 komponenter i forhold til 01/02 .....00 var tænkt som engineer eksample og ikke til salg.

Hey!

Jamen det er også oplagt at jeg skal gøre det...Men problemet er bare at alle de steder at jeg har læst på forums, slutter de tråde der omhandler Revisioner af boardet, med at sige at det faktisk kun er en bios der adskiller de forskellige boards fra hinanden!

Så hvis du har et link til et "bevis" på at min revision R.AA0 er "defekt" jamen så er jeg glad!

• efter jeg fik fat på en DFI support guy fra DFI-Street viser det sig at der IKKE er nogen fysisk forskel på revison R.AA0, R.A01 og R.A02...KUN BIOS!

Og han skriver at problemet er mine Corsair 3200XLPT!

LINK

Men om jeg gider til at skifte ram for at køre med et DFI board...NEJ!

Efter at have læst om A8N SLI og dets problemer med at køre 1T når man overclocker, tror jeg at jeg prøver A8N-E, som er med Nforce 4 Ultra Chipset!

Hvad vil i ellers foretrække af Nforce 4 mobo´s der IKKE er DFI?

• Der er abits nye røde fatal"et eller andet".. Men det clocker vist ikke så godt som DFI's, men det ville nok være mit næste valg efter DFI..
    Edit: til tidligere post's, troede du havde R.A00 og ikke R.AA0..

Lian Li V2000B - HX1000W
    måske en MD20 til salg

Rettet en gang, sidst af teko ().

Oprindeligt indlæg af teko
    Der er abits nye røde fatal"et eller andet".. Men det clocker vist ikke så godt som DFI's, men det ville nok være mit næste valg efter DFI..
    Edit: til tidligere post's, troede du havde R.A00 og ikke R.AA0..

Det er R.AA0 jeg har, det kan godt være jeg har mixet lidt rundt i det...! :D

Er der forskel på AA0 og A00??

Kan det være at AA0 er en version der ikke har fået rettet de fysiske defekter??

• Så er DFI boardet officielt smidt på porten...Jeg kan hverken bu eller bæ med det lige nu..!

Ved sq ikke om det er fuldstændig defekt!?!

Nu har jeg ihvertfald bestilt et MSI K8N Neo4 Platinum istedet....Så må vi se hvordan det klarer sig, ellers må jeg prøve et helt tredje!

Håber bare ikke at konklusionen bliver at Der er noget galt med min CPU, eller at Nforce 4 chipsettet og Corsair 3200XLPT V.1.1 ikke kan sammen overhovedet...!

Meeen, jeg tror nu at det DFI board var skyld i alle mine problemer, selv om jeg synes det er lidt underligt at jeg SLET ikke kan noget med boardet nu..I starten kunne jeg da i det mindste installere windows efter en bios update, og køre med det fint, dog kunne jeg ikke clocke rammene overhovedet eller få dem til at køre uden fejl i memtest!

• vil nu ikke sige a8n-sli har problemer med T1 jeg køre da T1 ved 270 1:1 2.5-3-3-6 uden fejl

største fejl på asus A8N er for lidt vcore og den skod chipset køler.

får et MSI K8N-SLI-DIAMOND hjem torsdag eller fredag der er blevet byttet.

men jeg gider ikke skifte bundkort igen så det er sat til salg.

Oprindeligt indlæg af mag|c
    Se her! http://www.dfi-street.com/foru….php?t=8615&highlight=AA0

AA0 is the latest (Citat AG, dfi supporter)

Tak for hjælpen, men jeg tror du misforstår hans indlæg lidt...Han siger at han både har et R.AA0 og et R.A02, og R.AA0 er det sidste han har modtaget..Det er ihvertfald sådan jeg forstår det.!

Jeg synes nu de har lidt svært ved at bestemme sig på DFI-Street mht. om der er fysisk fejl på de første revisioner eller ej...Nogle tråde siger de det ene og andre noget andet...Jeg har ihvertfald konkluderet at DFI ikke virkede for mig...Selv om jeg nu synes det er et lækkert board..!

Hvis det viser sig at jeg stadig har ram problemer med mit MSI Nforce 4 board, jamen så ryger rammene på gaden, og så snupper jeg nogle gode OCZ istedet, og så kan det da være jeg ryger tilbage på DFI vognen, who knows...Men det jeg egentlig allermest glæder mig til nu er bare at have et system man kan køre windows på, og så skal der tweak´es bagefter..!

Er lidt træt af at sidde ved kærestens sløve laptop! :D

• hmm det kan endda være det er en engineer eksample du har fået fat i der ...få straks fat på en ansat i DFI og spørg dem...for jeg tror faktisk ikke det board skulle have været solgt...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• LOL, så er der en interessant update i det her snart sindsyge forsøg på at få noget hardware til at spille sammen...!

Jeg kunne jo hverken installere windows eller eller køre memtest uden fejl på mit DFI board!

I dag fik jeg så mit K8N Neo4 Platinum og regnede med at det hele spillede...Men jeg kunne ikke starte, installere windows eller noget!

Det viste sig så at Nforce IDE driveren havde smadret min partition så voldsomt at jeg ikke kunne gøre noget som helst med maskinen med den harddisk i hvor den windows installation lå på, selv om den var som slave drev og jeg prøvede at installere windows på en anden harddisk...Så måtte slette partiotionen i fdisk...Det var lidt bøvlet!

Nå, men så skulle jeg jo teste mit nye board med memtest...Og jeg opdaterede bios og loadede optimizede settings i bios og kørte memtest...Nøjagtig de samme fejl i test 3 og 5 kom....Og det skal jo siges at rammene ikke fejler overhovedet i andre maskiner...Så jeg må jo nok konkludere at Mine Corsair 3200XLPT V.1.1 IKKE kan sammen med Nforce 4 Ultra chipset overhovedet!!

Så nu sidder jeg med 2 bundkort og en hel masse penge fattigere og kan stadig ikke køre optimalt med mit system!!

Men ufornuftig som jeg er, skal der da købes nye ram!! :D

Hvad med disse??

GSKILL PC4400

Ved i om de har problemer med Nforce 4??

Fordi nu vil jeg saterme være sikker...Gider ikke bruge mere tid på det..!

• ja Gskill pc4400 osv samt ocz tccd er optimeret til det board....du skal vel ikke til Eclipze LAN for så kan vi jo se om de vil med mit system .....

Rettet en gang, sidst af Fragman ().

Oprindeligt indlæg af Fragman
    ja Gskill pc4400 osv samt ocz tccd er optimeret til det board....du skal vel ikke til Eclipze LAN for så kan vi jo se om de vil med mit system .....

Nej jeg skal desværre ikke med...Men det kune ellers være interessant om de ville på dit board..Men når de laver fejl imemtest på både et MSI og et DFI Nforce 4 board så lugter det langt væk af at lige nøjagtigt de tccd ram med lige nøjagtigt det PCB ikke kan med Nforce 4 chipsettet og det lyder egentlig også meget sandsynlig...Nu bestiller jeg de G-Skill ram, og så tster jeg dem på både mit MSI og mit DFI, og hvis de virker på begge, så ryger MSI bundkortet tilbage til Midt data...! :D

Men hvis heller ikke Gskill rammene vil på nogle af bundkortene, jamen så er det min CPU jeg har under mistanke...!

Det kan være at den stepping jeg har ikke kan så godt med TCCD eller nforce 4 for den sags skyld..!

Men lad os nu se, jeg tror de Gskill er lykken for mig...Gider sgu snart ikke mere, og det gider konen SLET ikke! :D

• trælst hvis du ikek får de xms solgt så må vi håbe vi kan mødes til et lan et sted....eller du kommer forbi vejle engang. og vil de Gskill ikke, ja så er det nok memory controlleren på cpu der er fucked...og så er det jo godt venice snart lander.....