hejsa. jeg har et lille spørgsmål ang. bios´en til ovenstående bundkort. hvilket flash program skal jeg bruge til at opdatere den med? da der står på asus hjemmeside at man skal opdatere til ver. 1009.
det var det hele.
later dudes
hejsa. jeg har et lille spørgsmål ang. bios´en til ovenstående bundkort. hvilket flash program skal jeg bruge til at opdatere den med? da der står på asus hjemmeside at man skal opdatere til ver. 1009.
det var det hele.
later dudes
Jeg plejer at bruge Asus' egen AutoUpdate når jeg flasher Asus boards...
QuoteOprindeligt indlæg af SpRoX
Jeg plejer at bruge Asus' egen AutoUpdate når jeg flasher Asus boards...
også her
Jeg flahede altid mit board fra dos, da man er sikker på at der ikke ka gå noget galt der :d
Du skal abre bruge programmet afudos som også ligger på Asus' hp, og gør flg.
1. Du sætter en diskette i dit diskettedrev, finder drevet i din Windows Stifinder og højreklikker på drevet og vælger formater. I den pop-up der kommer frem, markerer du "Opret MS-DOS start diskette"
2. Du henter de to ZIP filer fra Asus's hjemmeside.
3. Disse to filer åbner du i Windows og pakker dem ud enten vha. WinZip eller med den funktionalitet der ligger direkte i XP. Du skal pakke dem ud direkte på A:
5. Du genstarter computeren op putter disketten i Floppy, og husk self at sætte Floppy til 1st boot device.
6. Den starter nu op i DOS og står med en A:> prompt
7. Du skriver: afudos /i1009.rom (Da det er den bios du har hentet. Nogle gange hedder biosfiler .ami, tror jeg nok, men du skal bare skrive .rom bagpå i stedet for, så det bli’r til en .rom-fil så virker det fint.)
8. BIOS flashes nu og den den vender tilbage til A:>
9. DU tager disketten ud og genstarter maskinen vha. Ctrl-Alt-Delete
10. Den vil nu brokke sig og du skal vælge at loade default settings
okay takker for svarene
later dudes
Er der ikke kommet en version 1010?
Nope, version 1009 er den nyeste.
http://www.asus.com.tw/support…px?ModelName=A8V%20Deluxe
i beta version er de nået til 1011.005
Cyclups