Leder efter et program til at slukke pcen efter X antal minutter

• Mangler et program som ska kunne lukke pcen ned efter X antal minutter/timer/dage.. Osv

Ved godt der er et indbygget i XP, men det er lidt irriterende at skulle sætte den til "Sluk HDD efter: 60 minutter" og så når man tænder den igen, så skulle huske at sætte den tilbage igen (Ja, dovenskaben længe leve :)))

Ska bruges til hvis jeg har BitTorrent kørende til en Linux distro eller hvis jeg ska hente en eller anden demo f.eks. fra BoomTown, altså en tilfældig halvstor download, så ka jeg se at den er færdig om 55 minutter ca.. Så ka jeg sætte den til at hente, tænde for programmet og sætte det på 60 minutter og så tage i skole (omkring 6 timer, hvilket så gir 5 timers unødvendig strømregning uden det prog..)

Håber i har noget.. Ved ikk lige hva jeg ska google efter, da jeg er lidt træt og var noget jeg kom på i bussen på vej hjem for lidt siden :))

• Der er sikkert programmer til det, men der ligger også en lille lækker .exe fil i Windows-mappen som kan det samme. Aktiver den ved at gå ind i kommandoprompten (Start -> kør -> cmd.exe) og skriv shutdown. Så får du alle kommandoerne, som skal bruges.

Hvis du f.eks. vil slukke din PC om 1 time skriver du:

shutdown.exe -s -t 3600 -f -c "tekst"

"-s" fortæller den at den skal slukke PC'en.
    "-t" fortæller den hvor lang tid der skal gå i minutter.
    "-f" gør at Windows tvinger alle programmer til at lukke ned så din PC med sikkerhed slukker.
    "-c" viser en besked du selv kan bestemme.

• Uhh hvor behændigt, lige det jeg ska bruge jo :)

Takker :cheers: lukker tråden