Dyre pelse

  • har stået og kigget lige ind på en.. Og i det tilfælde var det forholdvis små bure.. Men selvfølgelig kan i have ret i at mink i Danmark har det væsentligt bedre end i mange andre lande, men det er vel også på grund af dansk lovgivning..

  • Det ville more mig og trække skindet af de fucking møj svin rigtig langsom og samtidig træde lidt på deres hals og banke dem med køller i andsigtet naturligvis! X(
    Det var virkelig forfærdelig og se på! utroligt der findes mennesker uden en eneste lille hjernecelle som fortæller dem at det er fuldstendig forkert :rolleyes:


  • Jeg kan godt se hvor du vil hen med det. Men ALT er bedre end at nedslagte og pelse. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af axasion
    Jeg kan godt se hvor du vil hen med det. Men ALT er bedre end at nedslagte og pelse. :)


    Ja, hvis det kun var for pelsens skyld ... Men nu bruger man jo som sagt også andet på minken end bare pelsen .... Derfor syntes jeg ikke det er anderledes end fx. en ko hvor vi jo også bruger andet end bare huden ... ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips
    Det ville more mig og trække skindet af de fucking møj svin rigtig langsom og samtidig træde lidt på deres hals og banke dem med køller i andsigtet naturligvis! X(
    Det var virkelig forfærdelig og se på! utroligt der findes mennesker uden en eneste lille hjernecelle som fortæller dem at det er fuldstendig forkert :rolleyes:


    Ja, de undre også mig hvordan folk kan få sig selv til at behandle et dyr sådan. Men nu kan jeg ikke engang li at aflive en høne, så slagter er sgu ikke lige noget jeg skal være ... Det må der andre folk til så jeg kan få min lørdagskylling ... :))

  • omfg! :/ der er sqda ikke noget der er fucking værre og ondere i verden end at gå med en lorte jordslået ildelugtene pels... X( og så dræbe dyr for at tro man er sej.. har aldrig nogensinde kunne gå forbi et menneske som går med ( ægte ) pæls uden at komme med en kommentar eller blive herre arne på det.. X(


    det er kun fpr phucked up gays og fuckhoveder.. :camp:


    neeeej ha... :chain:


    jeg er enig med elmdulf ;D


  • ... og det var dagens forsøg på en intelligent udtagelse der får en kanariefugl til at virke som Albert Einstein i forhold ... :boxed:


    Dig tager jeg lige så seriøs som en poptøs der står med røven bar og benvarmere imens hun siger : " ih, altså ... lad dog være med at glo sådan! " .... :]


  • Tag ind på Strøget og fortæl Birger Christensen det.. :)) :]


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Dig tager jeg lige så seriøs som en poptøs der står med røven bar og benvarmere imens hun siger : " ih, altså ... lad dog være med at glo sådan! " .... :]


    Well said.. hehe


    Det er jo bare dyr.. Jeg er fuldstændig enig i at det er på akkurat samme niveau som køer, svin osv. Kan ikke se den store forskel på om folk går i læder jakker eller pels jakker. Håber sgu da at jeg en dag kan dukke op til noget fancy med en kæreste i pels.


  • Min mor har lige fået en pels fra Adsbøl (mink) og det har jeg da bestemt intet problem med.


    Hader når alle skal smides over en kam


  • Sådan en udtalelser viser simpelthen din fantastiske argumentation.


    Virkelig tom luft du kommer ud med .


    og btw => Den tone du skriver i må du godt ændre til næste indlæg , tak !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    ... og det var dagens forsøg på en intelligent udtagelse der får en kanariefugl til at virke som Albert Einstein i forhold ... :boxed:


    Dig tager jeg lige så seriøs som en poptøs der står med røven bar og benvarmere imens hun siger : " ih, altså ... lad dog være med at glo sådan! " .... :]


    Ligesom Jonathan Spang: "Så glor han bare, herre klammo!"... :P


  • Tror jeg holder mig til Mc Noggets fra nu af de har aldrig nogensinde set en kylling :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    ... og det var dagens forsøg på en intelligent udtagelse der får en kanariefugl til at virke som Albert Einstein i forhold ... :boxed:


    Dig tager jeg lige så seriøs som en poptøs der står med røven bar og benvarmere imens hun siger : " ih, altså ... lad dog være med at glo sådan! " .... :]


    Kunne ikke have sagt det bedre selv :roller: :roller: - Kors i hytten for en klaphat ..


    Naturligvis er der i klippet, tale om virkelig ekstremt uetiske metoder, men derfor behøves ALLE skind/læder-produkter jo ikke at være fremskaffet på den måde...


    Og jeg kan ikke forstå hvis nogen er overrasket efter at have set det klip... Der findes da utallige ting i verden der er lige så klamme og korrupte, som det der bliver vist i klippet dér...
    Verden er jo altså ikke lige lyserød på alle punkter, det har jeg sku' set i øjnene for længst, og det burde andre også gøre ;)

  • Lige et par relativt vigtige rettelser:


    Til trådstarter:


    Der er altså stor forskel på "dyre pelse" og "dyrepelse". Den første er pelse der er dyre og den anden er pelse lavet af dyrs.. ja.. pels.


    Og så til dig grillrotten:


    Du har åbentlyst ikke forstand på halalslagtning. Der er faktisk næsten ikke forskel på halal- og "dansk" slagtning.


    Dansk slagtning foregår ved at, man med et skud fra en boltpistol bedøver koen. Dernæst stikker man ind til halspulsåren i begge sider af halsen. Dyret afbløder og dør.


    Halalslagtning foregår præcis på samme måde, med at man med et skud fra en boltpistol bedøver koen. Bagefter gør man i stedet det at man hænger dyret op og snitter halsen på det. Snittet går næsten helt ind til knoglen. Dyret forbløder og dør. For at det er en halal (autoriseret/lovlig/tilladt) slagtning skal det være en muslim der gør det, mens han/hun siger en bøn.


    Så lad være med at udtale dig om noget du ikke aner noget om!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af axasion


    Øhm, hvis de IKKE købte pelsene, så ville de nede i hulla bulla-landende jo heller ikke pelse dem :roller:


    Tro mig dem fra hulla bulla landende som du kalder det, leverer ikke et eneste stykke skind til en dyr pels.


    Kvaliteten og forholdene vil gøre at de udelukkende vil kunne bruges til pels krager eller til brian antenner.


  • Ja her hjemme bliver de skudt med en bold pistol, men det er da kun fordi loven siger det.


    For ved en rigtig hallal skal blodet løbe fra dyret inden det er dødt som du selv skriver.


    Hvad tror du de gør i Sudan?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Mener der var en dokumentar på tv2 forleden! Hvor de skindede dyrene levende for ikke at skade pelsen!


    Så længe dyret ikke lider har jeg ikke noget problem med det. Hvis de gassede dem som de gør med grise på slagterier, ville der ikke ske noget med pelsene, og dyrene ville ikke lide...


    Tvivler på at der er nogen her i landet der pelser dyrene levende. Prøv du at pelse en levende mink!


    De bliver gasset først.