Til dem der "pev" over dankort gebyret.
-
-
Meget rart når jeg ka bruge mit nye (Og første) Dankort omkring den første
Lykken tilsmiler mig atter en gang
Bare lidt tamt at butikkerne ska betale for det... 10k om året?!
-
Det vil så bare blive lagt oveni varernes pris, men det er rigtigt, at 10k ikke lyder af meget på et helt år .. Det svarer jo kun til 20k dankorttransaktioner ..
Dog synes jeg det er pænt dårligt at den Danske Bank vil tillade sig at tage 25 øre for hver gang man bruger deres hæveautomat .. Det er de i hvert fald begyndt med ved min mor ..
-
Oprindeligt indlæg af Burger
Det vil så bare blive lagt oveni varernes pris, men det er rigtigt, at 10k ikke lyder af meget på et helt år .. Det svarer jo kun til 20k dankorttransaktioner ..Dog synes jeg det er pænt dårligt at den Danske Bank vil tillade sig at tage 25 øre for hver gang man bruger deres hæveautomat .. Det er de i hvert fald begyndt med ved min mor ..
Det jeg mente var nu at jeg synes det var pænt meget... Ved godt nogle butikker tjener en hel del, men 10k er altså også en pæn del at skulle af med årligt.. Nogen der ved om det så er før eller efter skat?? -
De bliver sgu mere og mere latterlige de politikkere ... :] ... Så hellere betale de skide 50 øre for der er gebyret i det mindste synligt ... Hvis det bliver lagt ind i priserne, så kommer vi bare til at betale MERE end ellers ... og hvor fedt er det lige ? ...
.. og nu når bankerne er sluppet for den store udgift som dankort jo åbenbart har været for dem (som om!) ... så burde vi jo få lavere "priser" / højere renter i bankerne ... men sker det ? ... tro på det ...
... Spørgsmålet er ikke OM folk skal røvrendes, men HVOR meget ... og af HVEM ... :]
Det er altid folk i bunden der betaler ... Hvad bliver det næste de finder på ? ... At fjerne lidt af top-skatten så de rige kan blive rigere imens dem som ikke tjener så meget stadig skal betale det samme ? .... :]
-
Oprindeligt indlæg af KarGa
Det jeg mente var nu at jeg synes det var pænt meget... Ved godt nogle butikker tjener en hel del, men 10k er altså også en pæn del at skulle af med årligt.. Nogen der ved om det så er før eller efter skat??Af store butikker tror jeg hovedsageligt at det er bikse som Bilka, Føtex, Magasin, Salling, H&M etc..
Om det bliver lagt oven i priserne, det skal jeg ikke svare på, men 10.000,- er altså ikke meget for den slags butikker. Det er jo ikke engang det der bliver brugt på afdelingsfester / julefrokoster på min arbejdsplads.
Ved at vores sidste afd-fest kostede 30.000 - alt sammen givet af varehuset.
Desuden omsætter en biks for mere end man regner med. På søndag i december omsætter vi for mere end 1½ million kroner - og på en normal dag mindst 100.000 - ellers er der lavvande i kassen
Tror ikke det bliver sat oven i prisen, hvis det gør, så er det alligevel så lidt at det ikke kan mærkes.
-
Oprindeligt indlæg af Burger
Det vil så bare blive lagt oveni varernes pris,
Så vidt jeg ved, betaler butikkerne for at komme af med kontanter, og derudover har de hele håndteringen og røveririsikoen.Det må derfor give en eller andet besparelse for butikken, at kunderne betaler med Dankort frem for kontanter. Så er spørgsmålet bare, om denne besparelse er stor nok til at betale gebyret til banken.
-
Oprindeligt indlæg af Gnavpot
Så vidt jeg ved, betaler butikkerne for at komme af med kontanter, og derudover har de hele håndteringen og røveririsikoen.Det må derfor give en eller andet besparelse for butikken, at kunderne betaler med Dankort frem for kontanter. Så er spørgsmålet bare, om denne besparelse er stor nok til at betale gebyret til banken.
naturligvis giver det en desparelse, at de ikke skal have med så mange penge at gøre, og desuden får de pengene på kontoen 1 dag før - altså renter for 1 ekstra dag, og det hele tæller!.
Men som virksomhed ser de jo på hvert enkelt område.
Hvis du laver noget slik, og deriblandt et stykke slik som der ikke er nok salg i, ja så stopper du, eller finder en måde at få det finansieret på, så det ihvertfald ikke giver underskud. På samme måde er det jo med dankortet.Men det er da en sejr at vi nu slipper for at betale det..
-
Det er lige meget hvor de får de 50 øre ind på andre måder.
Fra starten blev det lovet at der ikke ville kommet et sådan gebyr og det er derfor heller ikke aceptabelt det kommer nu/eller det kom
-
Oprindeligt indlæg af Gnavpot
Det giver en ret stor besparelse BÅDE for banker og butikker (jeg er uddannet købmand - og har været 1. mand i både et supermarked og en Netto - så jooooo jeg ved lidt om det - selv om det dog er temmelig mange år siden) . Derfor er det faktisk meget "fair" at de skal dele udgiften - men vi ved jo alle sammen godt hvor regningen alligevel ender.
Jeg tror bare jeg vil følge en masse andres eksempel - og få mig en internet-bank. Jeg har sgu alligevel aldrig brug for at komme fysisk ind i en bank. Sad lige og surfede en dag. Nogle af internet banker tager faktisk ikke penge for det når man f.eks. hæver i automanter (har man Nordea og hæver i en Danske Bank automat - så koster det jo 4 eller 6 kr. så vidt jeg husker) - de tager heller ikke penge for det hvis man bruger sit kort i udlandet. Jeg fik da igen sidste sommer "dumme-bøder" af Nordea når jeg hævede i en automat i tjekkiet). Jeg havde sgu da glemt at automaten koster penge - men restauranten gør ikke - go figure.
Derfor : Skift bank og få en internet bank - Det gør jeg fandeme snart - Fuck de penge griske svin...!!!
-
Oprindeligt indlæg af Zlinky
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=284693Mon ikke det bare var et spørgsmål om tid
-
Oprindeligt indlæg af WizzarD
Derfor : Skift bank og få en internet bank - Det gør jeg fandeme snart - Fuck de penge griske svin...!!!
Har skandia og har det fint med ikke at betale noget, hverken herhjemme eller i udlandet.. Havde danske bank, men deres vilkår er noget af det ringeste medmidre du har penge, og selv der halter de bagefter.. Så helt enig med dig WizzarD -
Lyder godT!
-
Oprindeligt indlæg af KarGa
Meget rart når jeg ka bruge mit nye (Og første) Dankort omkring den førsteLykken tilsmiler mig atter en gang
Bare lidt tamt at butikkerne ska betale for det... 10k om året?!
Det vil jeg oss støtte dig, selvom det er "ingen" penge for Bilka, Kvickley osv. Men det er mange penge, fordi bankerne lige har fundet et sted/dankort der bliver brugt meget og fordoble indkomsten for dankortpenge... Way to go Bent Bentsen -
Har skandia og har det fint med ikke at betale noget, hverken herhjemme eller i udlandet.. Havde danske bank, men deres vilkår er noget af det ringeste medmidre du har penge, og selv der halter de bagefter.. Så helt enig med dig WizzarD
Overvejer faktisk Skandia...