vandkøling på gf6600GT

  • hey... har erhvervet mig et geforce 6600GT PCI-E, og havde sådan set regnet med at mit gamle kølehovede fra mit geforce4 kunne passe på, da hulafstanden er den samme... det passer i og for sig osse på, problemet er bare at ramkølingen sidder i vejen for studserne...


    jeg har overvejet at pille ramkølingen af og sætte noget andet på, men de sidder jo pænt fast de satans køleprofiler (nogle forslag til afmontering?)


    men eller kunne jeg godt tænke mig at vide om der er andre der har hældt vand på deres gf6600GT PCI-E, og hvor i i så fald har købt hovedet...


    pft


    //splazz

  • er jeg 90% sikker på den IKKE er....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeg kan ikke huske hvad afstanden er mellem de 2 huller der er, men min gamle hovede til mit gf4 passer som sagt på, bortset fra den måde studserne er monteret på...


    //splazz

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berg
    K32A: Nej - som sagt er det kun på 6600 APG version er der er ca 80mm mellem hullerne.


    6800 har 4 huller omkring GPU med et mål jeg ikke lige kan huske - men meget mindre end 80mm..


    Jeg har jo selv et 6800! Der er 80mm mellem hullerne, hvis du måler på tværs!

  • K32A>> Når der er 4 huller er det ikke diagonalmålet man tager - men "siderne" i firkanten fra hul til hul, og der er 53,5mm på 6800 (og på 4-huls PCI-E 6600).
    Men du har ret i at der er tæt på 80mm diagonalt - helt nøjagtigt bør der være 76mm, hvilket betyder at mange "gamle" FX kølehoveder kan monteres på hvis de har 2mm bolte.