Skal bruge en hardcore kryptering

• Okay.. Skal lige prøve at forklare det her.

Vi har en "smart type" i klassen, som påstår han kan åbne _alle_ krypteringer! Simpelthen !!_alle_!!

Jeg vil høre om der er en der kan kryptere en lille ting ned, også ja gøre den nærmest umuligt at bryde op!

Håber i forstår - Vil bare lige ha hans mund lukket - Da jeg mener det ikke er hurtigt at åbne sådan en kryptering!

(Han mener det kan gøres på 10 min)

• Alt ka vel dekrypteres på et minut eller 2 hvis man har nøglen.. Det er jo bare spørgsmålet om at finde den nøgle

Men bare for sjov, så prøv at smid windows xp's indbyggede kryptering på og se :) hvis jeg ska være helt ærligt, tror jeg ikk han ka dekode selv den

Oprindeligt indlæg af KarGa
    Men bare for sjov, så prøv at smid windows xp's indbyggede kryptering på og se :) hvis jeg ska være helt ærligt, tror jeg ikk han ka dekode selv den

Jeg går ud fra, at du mener krypteringen i NTFS (hvilket i øvrigt vil sige, at han også skal have disken med). I så fald skal man lige huske, at denne kryptering ikke er mere sikker end den login-adgangskode, man har valgt.

Oprindeligt indlæg af Gnavpot

Jeg går ud fra, at du mener krypteringen i NTFS (hvilket i øvrigt vil sige, at han også skal have disken med). I så fald skal man lige huske, at denne kryptering ikke er mere sikker end den login-adgangskode, man har valgt.

Det man ka i windows xp (Pro eller Home? Ingen anelse.. Har selv pro) hvor man højreklikker og trykker "Krypter..."
    Hvis man altså har aktiveret at det står i højreklik menuen ;)

Men xp-login er jo max svag, man ka jo bypasse den hvis man bare en gang har haft adgang til styresystemet (Hvis ejeren ikk har logget af på et tidspunkt..) Så, så nem tror jeg nu heller ikk den er..

• en md5 kryptering skulle være umulig... men alt er vel muligt.. her:

548ad89f46ff53637408b9706744fe2c

Der står:

Den der bærer viljen i hjertet løser denne kryptering

edit:

md5 er en indbygget tingest i php. :)

Oprindeligt indlæg af MvK
    hvad vil det lige præcis sige at kryptere noget.. ?( :O

Du omformulerer indholdet af en fil/tekst, således at man ikke kan læse det, med mindre man ka dekryptere filen/teksten - hvilket man enten ka cracke sig til eller os har man krypteringsnøglen til det

Forestil dig at det er en avanceret form for kodesprog, altså hvis jeg li ultra simplificerer det så er det ligesom at bytte alle S'er i en tekst ud med E'er f.eks.
    Så vil det ikk gi meget mening med mindre man ved at man ska bytte E tilbage med S ;)

Håber du forstår hva jeg mener :)

• Okay.. og krypteringsnøglen er sådan en der hjælper en med at dekryptere det... :) eller?

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

• Er det så ikke bare et spørgsmål om at få fat i den?
    (altså krypteringsnøglen til hver enkelt fil)

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

• den crypt funktion der er i Linux fra start (hvad den så ellers hedder) er der ikke fundet en decrypt til. Du kan lave et lille perl script der kryptere det du vil have krypteret meget nemt.

Hent activestate perl på nettet (til windows) - perl er et dejligt programmeringssprog :)

Har lige lavet et lille program du kan bruge:

$magicText = <STDIN>;
    chomp($magicText);
    $salt = substr($magicTexts, 0, 2);
    open(DAT,">>crypted_text.txt");
    print DAT (crypt($salt, $magicText));
    print DAT "\n";
    close(DAT);

Oprindeligt indlæg af MvK
    Er det så ikke bare et spørgsmål om at få fat i den?
    (altså krypteringsnøglen til hver enkelt fil)

Ja men den er jo så ikk altid li til at få fat på ;) Hvis det er en avanceret krypteringsmaskine du har fat i, så tror jeg ikk du ka finde en nøgle der passer til en kode på nettet :)

Med WinXP er det vist noget andet.. Det er vist samme nøgle til alle krypteringer, men dit logonnavn ska vist være det samme som opretteren af krypteringen.. Tror jeg :crazyeyes: