Problem med IE

Oprindeligt indlæg af Torque
    Ja, hvis man sletter alt hvad Hijackthis disker op med, KAN man risikere at skidtet ikke starter op, eller at der ligger rester af spyware, som ikke kan fjernes uden de tidligere filer.

Og jo, Freehelp. Jeg fattede den første gang ;) Det var godt du sagde. Ved ikke hvorfor det bliver taget så ilde op.

Dejligt vi forstår hinanden :))

Beklager min "lille" hjælp blev taget ilde op, men har i mange tilfælde set folk smadre andres maskiner med deres "gode" råd :D

Det var ene og alene for at give opretteren af denne tråd en venlig hånd

Den var IKKE til dig moderator.

Oprindeligt indlæg af Torque
    Ja, hvis man sletter alt hvad Hijackthis disker op med, KAN man risikere at skidtet ikke starter op, eller at der ligger rester af spyware, som ikke kan fjernes uden de tidligere filer.

Og jo, Freehelp. Jeg fattede den første gang ;) Det var godt du sagde. Ved ikke hvorfor det bliver taget så ilde op.

Lige et PS.

Sletter du aLT hijackthis finder - starter din maskine ikke op :D

Vil du forsøge skal jeg nok finde lidt stier du kan forsøge at slette, og så genstarte. Så får du et bevis for det jeg skriver er sandt - og IKKE for at være arrogant som den vise moderator siger!

Oprindeligt indlæg af Bentzin

Hvad mener du i det hele taget med denne noget besynderlige bemærkning. Hvis du mener at ingen her på tweak.dk er gode nok til at hjælpe. Så tror jeg du er helt galt på den.
    Godt nok en underlig indstilling du har. Hvorfor er du så her ? :crazyeyes:

Det var dog utroligt, så forskelligt vi kan læse den tekst. Jeg læste "forsøge sig frem med at lege" som noget svarende til "pille uden at vide, hvad man gør". Og det kan ganske rigtigt gå galt af og til.

Jeg har utroligt svært ved at se, hvordan det skulle være ment som en nedvurdering af nogen som helst her på tweak.dk.

Oprindeligt indlæg af Gnavpot

Det var dog utroligt, så forskelligt vi kan læse den tekst. Jeg læste "forsøge sig frem med at lege" som noget svarende til "pille uden at vide, hvad man gør". Og det kan ganske rigtigt gå galt af og til.

Jeg har utroligt svært ved at se, hvordan det skulle være ment som en nedvurdering af nogen som helst her på tweak.dk.

Dejligt at se andre synes hans holdning er lidt underlig :]

• @ ALLE

Takker for de mange svar, selvom tråden tog en lidt kedelig drejning. ;)

Men no hard feelings. :)

Der lå sgu ganske rigtigt et program i Tilføj/Fjern, som hed et eller andet search.

Har aldrig før haft problemer med spyware, så jeg har ikke den store erfaring.

Er der nogle, der kan forklare, hvorfra og hvordan disse programmer kommer ind på ens computer?

Oprindeligt indlæg af Kris_DK
    Er der nogle, der kan forklare, hvorfra og hvordan disse programmer kommer ind på ens computer?

Jeg kender ikke det specifikke stykke spyware, du havde problemer med, men de to mest almindelige årsager er:

1.
    Du har frivilligt installeret et program, som indeholdt spyware.
    Det kan du kun sikre dig mod ved at være kritisk overfor, hvad du installerer. Søg evt. på Google, hvis du er i tvivl. Det hænder faktisk også, at det fremgår af licensaftalen, at der medfølger spyware - selv om de selvfølgelig bruger andre ord til at beskrive det.

2.
    Du har besøgt en hjemmeside, som udnyttede en sårbarhed i din browser.
    Det sikrer du dig bedst mod ved at holde din browser opdateret med alle sikkerhedsopdateringer, stramme browserens sikkerhedsindstillinger, være kritisk med, hvad du klikker på og måske oven i købet skifte til en mere sikker browser. Noget af dette kan nogle af anti-spyware-programmerne måske hjælpe dig med, men ikke det hele.

• Takker for svaret.

Bruger normalt også Firefox, men har lige formateret så har brugt IE i et par dage.

Og hva' sker der.... ;)

Ej spøg til side, synes sgu også at Firefox føles hurtigere.

Oprindeligt indlæg af freehelp
    Så er det spændende om moderatoren evt kunne finde på at sige han tog lidt forkert på vej igår! :T

hm, ja der ser man :cheers: