XP120 - Køleprofil

  • God aften / nat alle.
    Jeg så her for ikke ret lang tid siden, en test af Thermal Rights XP 120 køleprofil her på tweak: Se her. På køleprofilen har jeg en blæser med 150 CFM.


    Mit spørgsmål lyder: Kan det passe min idle temp. skal ligge på 45-46 grader og load temp. på 55?

  • Syntes de ligger lidt for højt når det er med en NW - Har du noget ordenligt airflow i dit kabinet ?(
    Hvilken kølepasta har du brugt ? - Sørget for ikke at komme for meget på ?
    100% sikker på der er ordenlig kontakt ?

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BitteR
    God aften / nat alle.
    Jeg så her for ikke ret lang tid siden, en test af Thermal Rights XP 120 køleprofil her på tweak: Se her. På køleprofilen har jeg en blæser med 150 CFM.


    Mit spørgsmål lyder: Kan det passe min idle temp. skal ligge på 45-46 grader og load temp. på 55?



    husk at vend blæseren så den suger op gennem den og ikke ned i den
    det er imo det der virker bedst


    det lyder lidt højt med dit sys , dog skal du lige huske på at ic7-g måler ca 5 - 8 grader formeget


    sikker på du har den rigtige mæmgte kølepasta på

  • Jeg takker for jeres svar, jeg vil kigge på hvor meget kølepasta jeg har smidt på den, og prøve at vende blæseren.

  • Tja, min load ligger på maks 35 c efter 5 timers prime 95, og det er med en 18 db papst 120 mm :))


    BTW, så kan 875 chipsettet godt køre helt uden køler, det fandt jeg ud af ved et lille uheld her i går :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasmusvn
    Tja, min load ligger på maks 35 c efter 5 timers prime 95, og det er med en 18 db papst 120 mm :))


    BTW, så kan 875 chipsettet godt køre helt uden køler, det fandt jeg ud af ved et lille uheld her i går :D


    ville bestemt ikke køre uden køling på chipsættet det bliver altså ret varmt når man océr det

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK


    ville bestemt ikke køre uden køling på chipsættet det bliver altså ret varmt når man océr det


    Det ved jeg :S har også smidt en 120 mm henover, men det skal bare lige være midlertidigt. Jeg mangler noget varmeoverførende tape.


    Uden en 120 mm bliver det 40 c load, så det er nu ikke slemt.

  • Nu har jeg set to snakke om airflow og vil gerne vide om mit er okay..


    Jeg har 3 80mm blæsere i fronten til at suge ind og 3 bagi til at suge ud, 2 120mm blæsere i toppen til at suge ud og en i siden til at suge ind.

  • det er helt fint...MEN med de blæsere havde det været bedre med kun 1 80mm i toppen og så 2 i120mm i siden der kunne blæse det direkte ind på gfx og cpu....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • plexi er da nemt at skære i ;D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.