Dioder

• hey, skal havde smidt nogen dioder på min scooter ;) så ville lige høre om der er nogen eltrikere eller andre der evt. kunne hjælpe mig med at lave et diagram over hvordan det hele skal kobles sammen..
    skal være sådan her:

har 4x3 dioder (altså der er loddet 3sammen på en printplade) med en plus og minus ledning på hver ;)

skal havde en tænd/sluk knap på

en sikring

og så skal det på batteriet

men er i tvivl om hvordan jeg skal sætte det sammen :s håber i kan hjælpe mig :)

• Jo har lige lavet et hurtigt et i paint. Håber at du kan bruge det.

ups. glemte lige sikringen. Den skal du sætte ind imellem + Bat og Afb. alstå på + siden "positiv"

Oprindeligt indlæg af dkp
    Jo har lige lavet et hurtigt et i paint. Håber at du kan bruge det.

ups. glemte lige sikringen. Den skal du sætte ind imellem + Bat og Afb. alstå på + siden "positiv"

Det ser meget rigtig ud det der :cheers:

------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

------------------------------------------------------------------

Oprindeligt indlæg af Red_ninja

Det ser meget rigtig ud det der :cheers:

Skulle det også helst være, for jeg er elektriker. Men det kunne jo være at jeg ikke havde hørt efter i skolen ( hmm. har jeg det :crazyeyes: )

Skulle det også helst være, for jeg er elektriker. Men det kunne jo være at jeg ikke havde hørt efter i skolen ( hmm. har jeg det :crazyeyes: )

WTF - Har du ingen begrænsermodtand i serie med hver diode ?? I alle andre tilfælde brænder du dine dioder af, da den ikke kan klare mere end et par mA afhængig af typen.
    Prøv selv selv at regne modstanden ud med U= RxI, hvis du ved, at over dioden ligger 1,2 V og 2-10 mA.

Oprindeligt indlæg af BasHuus

WTF - Har du ingen begrænsermodtand i serie med hver diode ?? I alle andre tilfælde brænder du dine dioder af, da den ikke kan klare mere end et par mA afhængig af typen.
    Prøv selv selv at regne modstanden ud med U= RxI, hvis du ved, at over dioden ligger 1,2 V og 2-10 mA.

Nope. tegnede dem ikke på, da joe*DK skrev at der var "4x3 dioder (altså der er loddet 3sammen på en printplade) med en plus og minus ledning på hver". Så går da ud fra at det er nogen der er købt færdige, siden de er loddet på et print og der er ført 2 leder ud fra hver.

joe*DK er der ikke nogen modstande på det print hvorpå dioderne sidder? eller er det kun 3 dioder og 2 ledninger på et print?

Nope. tegnede dem ikke på, da joe*DK skrev at der var "4x3 dioder (altså der er loddet 3sammen på en printplade) med en plus og minus ledning på hver". Så går da ud fra at det er nogen der er købt færdige, siden de er loddet på et print og der er ført 2 leder ud fra hver.

joe*DK er der ikke nogen modstande på det print hvorpå dioderne sidder? eller er det kun 3 dioder og 2 ledninger på et print?

Hvis det kun er tre dioder og nothing more, så er der noget galt. For så får de 4 volt hver, og det er sjældent at de kan klare så meget - selv de aller kraftigste.

Oprindeligt indlæg af Happy^

Hvis det kun er tre dioder og nothing more, så er der noget galt. For så får de 4 volt hver, og det er sjældent at de kan klare så meget - selv de aller kraftigste.

Nej det er nok ikke noget de har godt af. men reger da også med at det er et print der er købt til formålet, siden de er sat sammen, men ellers er der jo også 4X3 dioder.