QuoteOprindeligt indlæg af MvK
Tror det er løgn det der, der findes kun 3 dimensioner
(inden for former)
Længde bredde(Dybde) højde lige meget hvor kompliceret en kasse er, hvor mange hjørner, kanter den end har, vil den kun have 3 dimensioner..
har btw. også fået fortalt at den 4 dimesion er tiden..
og den 5. dimesionen er alt det ukendte (det vi forestiller os..) men kun noget jeg har hørt.. har svært ved at tro på det med den 5. dimension, men hvem ved...Så alt i alt tror jeg den underlige kasse de demonstrerer på den side du har linket til, er noget VÅS!
Dig og Købkøb har det lidt svært... ikke for noget men I er ikke særlig åbne over for en forklaring, men jeg prøver igen...
I kan ikke forstå den 4. dimension fordi I KUN lever 3 dimensioner.
Nu kommer det der gør i kommer til at forstå det...
I kan heller ikke lave en 3D figur på et stykke papir, I kan kun lave en 2D figur... Men I kan lave en figur der ligner en 3D figur, fordi I "ved" hvordan den ser ud, så I bliver snydt, når I kigger på tegningen...
På samme måde kan man lave en 4D figur på et stykke papir, men den kan vi ikke kende fordi vi ikke kan begribe det. Men jeg synes at efter at ha' set den 4D figur der kan roteres så er det nemmere at se/forstå...
Det kan være at det måske ville være nemmere at forstå hvis den 4D figuren blev tegnet i 3D forvirret? Det kan jeg godt forstå... Men kan I slet ikke se det?
I skal åbne jeres hjerner og tænke anderledes... (Der er ikke nogen ske)