Dreamweaver: Hvordan lave afstand i begyndelsen af en linje?

  • Lav nogle tabels istedet for at bruge space.


    Ikke noget der hedder tab i html.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK


    Hmm, ikke forstået. Skal jeg lave en tabél indeni den nuværende tabél, som mellemrum?


    Kan du godt gøre, og så evnt sætte cell-spacing på det table med teksten i.


    Hvis du vil lave mellemrum kan du bruge "nbsp;" (uden "") men vil ikke anbefale det :D


    Edit: du behøves sårn set ikke at smide et nyt table ind, du kan bare smide cell-spacing eller endu bedre cell-padding på det table du allerede har.


    Lille eks:


    <table border="0" cellpadding="5" width="??">
    </table>

  • Har lige luret koden lidt og det ser ikke så godt ud hvis du smider det på hele tablet, så som WHAT sagde, så er det nok nemmeste at smide et nyt table ind i de celler hvor du vil have en margin på.


    Til det kan du bruge det eksempel jeg lavede før :D


    Edit igen:


    Det spiller overhovedet ikke for mig.. Du skal skrive &/nbsp; (uden / ) for at lave det mellemrum

  • Det med tables inde i virker fint nok hvis bare du for lavet det ordenligt :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Så carsten, nu har jeg lige fedtet lidt med kildekoden og vedhæfter den lige så du kan åbne den og så havd vi mener. Skal ikke lige kunne sige om du bare kan overskrive den gamle nyheder.htm (husk at ændre navn og .html til .htm) Men du kan hvertfald se de tables vi ævler om :D


    Link til siden

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK


    Hmm. Ny oplysning. Jeg fandt det i Dreamweaver.
    Man laver mellemrum ved at bruge: "Crtl+Shift+Space"


    Så, det kan altså lade sig gøre. Nu må jeg så bare lave alle siderne om igen...


    Det er da meget nemmere at bruge de tables der inde i ruderne istedet for mellemrum. Ctrl+shift+space er sikkert bare en hotkey til &,nbsp; som tab+enter er til <br>

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK


    Jo, men de skaber de store tomme felter mellem sidste linje/billede og bunden,
    som jeg ikke kan fjerne....


    det er da meget godt med lidt luft mellem billederne, ellers bliver det da for klumpet.


    Ellers kan du bare liste billederne oven på hinnanden så de står i en enkelt celle, istedet for at smide dem i en celle hver. Så kan du bare skille dem med <br> og undgå mellemrummet. Sig til hvis det overhovedet ikke giver nogen meningen, så kan jeg lige lave et eksempel :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK


    Hmm. Lodret står billederne allerede oven på hinanden i samme celle.
    Det er de tre mørke felter aller nederst, under alle billederne, jeg gerne vil have væk...


    Ahh i see. Det er fordi at du har smidt dem her ind helt ude til venstere:
    <p>&nbsp_;</p>
    <p>&nbsp_;</p>
    <p>&nbsp_;</p> (uden "_")


    Når du har fjernet dem kan det godt være at du skal lave højden til lidt mindre på det store table (der hvor dine mindre tables med teksten er i) ellers kan du evnt bare sætte den til auto i højden så den tilpasser sig selv.


    Hvis du stadig er i tvivl kan du lige se den her :D